پارک آکواریومی بهترین جاذبه گردشگری

پارک آکواریومی بهترین جاذبه گردشگری

ما در ادامه به هفت مزیت برتر ارائه شده توسط آکواریوم ها به سهامداران گسترده اشاره می کنیم.

  1. نجات حیوانات، مراقبت و توانبخشی

لاک پشتی را در ساحل پیدا می کنید که پاهایش به دلیل تورهای ماهیگیری آسیب دیده. چه کار میکنی؟ بدون شک دامپزشک محلی شما مشتاقانه به شما کمک خواهد کرد. با این حال، بهترین گزینه برای لاک پشت – و بیشتر گونه های دریایی دیگر – مهارت ها، امکانات پیشرفته و مراقبت های تخصصی است که فقط در آکواریوم های عمومی یافت می شود.

بسیاری از آکواریوم های جدید از روز اول دارای امکانات اختصاصی نجات و مراقبت از حیوانات هستند. در سال‌های اخیر، همانطور که صنعت در حال تکامل است و حوزه فعالیت خود را گسترش می‌دهد، آکواریوم‌های قدیمی‌تر خدمات نجات و توانبخشی را نیز اضافه کرده‌اند.

جای تعجب نیست که منابع نجات و توانبخشی باید با گونه های موجود در محل مطابقت داشته باشد. از آنجایی که جمعیت حیوانات از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، طراحان جدید آکواریوم باید با کارشناسان مشورت کنند که به احتمال زیاد به کدام امکانات مراقبت از حیوانات نیاز است.

  1. تحقیقات علمی

تحقیق در مورد حیوانات وحشی در زیستگاه های طبیعی آنها ایده آل است. با این حال، در مورد گونه های دریایی، مطالعات میدانی می تواند بسیار گران، غیرعملی یا حتی غیرممکن باشد. دانشمندان به طور فزاینده ای تشخیص می دهند که آکواریوم ها دسترسی مستقیم به گونه های زنده را برای پروژه های تحقیقاتی معنی دار فراهم می کنند که به نوبه خود به سلامت، رفاه و حفاظت از حیوانات کمک می کند.

بسیاری از آکواریوم ها در برنامه های تحقیقاتی مشارکتی شرکت می کنند یا امکاناتی را در اختیار محققان مستقل از موسسات معتبر مانند دانشگاه ها قرار می دهند. در واقع، آکواریوم‌ها به طور فزاینده‌ای به تحقیقات نقش برجسته‌ای در بیانیه‌های مأموریت خود می‌دهند.

نویسندگان در کتاب خود، مبانی علمی باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها: نقش آنها در حفاظت و تحقیق، طیف وسیعی از مناطق مطالعاتی را برای باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها شامل اما نه محدود به آناتومی و فیزیولوژی، توانایی و رفتار شناختی، بیماری، آسیب شناسی، مراقبت های دامپزشکی، مرگ و میر، رشد و نمو، تغذیه، رژیم غذایی، اصلاح نژاد و معرفی مجدد. بسیاری از این موضوعات نقش مستقیمی در حمایت و حفاظت از آنها دارند.

پارک آکواریومی بهترین جاذبه گردشگری

  1. حفاظت و آموزش

شهرنشینی و سبک زندگی مدرن دسترسی ما را به زیستگاه های طبیعی محدود می کند، جایی که می توانیم گیاهان و جانوران را مشاهده و تجربه کنیم. جامعه در حال جدا شدن از طبیعت است. اما آکواریوم می تواند کمک کند.

نمایشگاه‌های آکواریومی بیش از مناطق تماشای حیوانات، زیبایی‌شناسی، ویژگی‌ها و عملکرد زیستگاه‌های طبیعی را شبیه‌سازی می‌کنند. توجه فوق العاده به جزئیات در طراحی نمایشگاه و تکنیک های ساخت و ساز مدرن فقط برای نمایش نیست – بلکه از سلامت و رفاه حیوانات پشتیبانی می کند.

در حالی که هیچ چیز به اندازه واقعی نیست، سفر به آکواریوم زیبایی طبیعت را به ما یادآوری می کند. با بیداری مجدد پیوند با زیستگاه های طبیعی، مردم انگیزه بیشتری برای حمایت از حفاظت از محیط زیست پیدا می کنند، مانند کاهش استفاده از پلاستیک هایی که اقیانوس ها را آلوده می کنند و حیات دریایی را از بین می برند.

فراتر از حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی علمی، مهم‌ترین سهم آکواریوم‌ها در حفاظت، تعداد زیادی از افرادی است که از آنها عبور می‌کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان که تحت تأثیر آنچه دیدند و تجربه کردند، تصمیم می گیرند پس از آن از زیستگاه های طبیعی به طور فعال تر حمایت کنند. آکواریوم ها فرصت های زیادی را برای خدمات آموزشی رسمی نیز فراهم می کنند.

آکواریوم ها با ترکیبی عالی از هیجان، نمایش و محتوای آموزشی ساختاریافته، سفرهای یک روزه فوق العاده ای را برای کودکان مدرسه ای در تمام سنین ایجاد می کنند. تونل‌های اکریلیک بزرگ و معماری دراماتیک، فضاهای رویدادهای الهام‌بخش و جذابی را برای کارشناسان حفاظت از محیط زیست ایجاد می‌کنند تا گفتگوهای آموزنده‌ای را برای بزرگسالانی که هزینه پرداخت می‌کنند نیز ارائه کنند.

پارک آکواریومی بهترین جاذبه گردشگری

  1. اوقات فراغت و سرگرمی

همه به تفریح نیاز دارند، به خصوص خانواده هایی که بچه دارند. به همین دلیل است که آکواریوم ها بیشتر و بیشتر تجربیات دیجیتال، خلاقانه و همه جانبه ای را که بازدیدکنندگان مدرن دوست دارند، نصب می کنند. این شامل:

  • سکوهای تماشا و تغذیه نیمه غوطه ور با چشم اندازهای بی سابقه از حیوانات بزرگ که در اطراف مخزن اصلی شنا می کنند، مانند آکواریوم دبی مال.
  • فرصت های غواصی، از جمله دوره هایی با مربیان واجد شرایط.
  • نمایشگرهای تعاملی دیجیتالی غنی تر
  • طرح‌های موضوعی نفس‌گیر و تجربیات خلاقانه

گفته شده است، که 50 درصد از بزرگسالانی که از آکواریوم بازدید می کنند با یک کودک همراه هستند. تجربیات مبتکرانه و مملو از سرگرمی به سفر آنها هیجان و عمل می بخشد. به نوبه خود، این تجربیات ارزشی را که آکواریوم ها به جوامع محلی و گردشگرانی که به دنبال کارهای سازنده و سرگرم کننده هستند، افزایش می دهد.

  1. جاذبه های توریستی

آکواریوم ها با ترکیب منحصر به فرد خود از مقیاس، معماری، نمایشگاه ها و تجربیات، گردشگران را به شهرها جذب می کنند و آنها را برای مدت طولانی تری در آنجا نگه می دارند.

نزدیک به 90 درصد از بازدیدکنندگان آکواریوم ملی در آمریکا، در حدود 65 کیلومتری شمال شرقی واشنگتن دی سی، گزارش می دهند که این آکواریوم دلیل اصلی آنها برای بازدید از بالتیمور است. به طور معمول هر سال بیش از 1.3 میلیون بازدید کننده را جذب می کند.

وضعیت بالتیمور ممکن است نسخه ای افراطی از محبوبیت آکواریوم ها باشد. در مقاصد دیگر، یک آکواریوم جدید ممکن است مجموعه وسیعی از جاذبه های موجود را تکمیل، به روز و تقویت کند و موج جدیدی از علاقه به بازدید را برانگیزد.

پارک آکواریومی بهترین جاذبه گردشگری

  1. نوسازی شهری

بسیاری از شهرها دارای محله های فرسوده و زمین های متروکه ای مانند مناطق صنعتی متروک هستند که مدت ها پیش در سمت اشتباه تغییر قرار گرفتند. آکواریوم ها دارای ردپای فیزیکی قابل توجه و تاثیر اقتصادی گسترده ای هستند.

  1. توسعه اقتصادی

فعالیت مستقیم اقتصادی شامل پولی است که آکواریوم ها برای کالاها و خدمات مورد نیاز خود خرج می کنند. فعالیت اقتصادی غیرمستقیم شامل تأثیر مثبتی است که یک آکواریوم بر سایر مشاغل – مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های اطراف – می‌گذارد.

خلاصه

آکواریوم های موفق درآمد کافی برای پوشش هزینه های خود به دست می آورند، اما نقشی که ایفا می کنند بسیار فراتر از تولید سود است. آکواریوم‌ها، مانند باغ‌وحش‌ها، فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی مملو از هیجان را فراهم می‌کنند که به عنوان مراکزی برای نجات حیوانات، مراقبت و توانبخشی، تحقیقات علمی، آموزش و حفاظت از حیوانات تبدیل می‌شوند.

در طول مسیر، آکواریوم‌ها مناظر شهری را احیا می‌کنند، برندهای مقصد را زنده می‌کنند، گردشگران را جذب می‌کنند، شغل ایجاد می‌کنند و فعالیت‌های اقتصادی را تقویت می‌کنند. آن‌ها شاید به یکی از بهترین نمونه‌های «کسب‌وکارهای هدف‌محور» تبدیل شوند.

اگر شماهم میخواهید به کسب و کار خودتون رونق ببخشید و یا فضایی دارید که میخواهید از آن کسب درآمد کنید، بی شک آکواریوم و اوشناریوم ها بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پس برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. با افتخار بدون تعطیلی پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

پارک آکواریومی بهترین جاذبه گردشگری

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟