ویلای آقای مهندس با استخر کف شیشه ای

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به لوکس شدن و مدرن شدن محیط خود اهمیت می دهید، یکی از گزینه های پیشنهادی ما استخرهای شیشه ای هستند. استخر های شیشه ای استخرهایی هستند که هزینه های ساخت آن ها نسبت به استخر های معمولی بالاتر می باشد. این استخر ها در واقع به جذاب شدن و زیباتر شدن محیط شما کمک می کند و به طور کلی ماهیت زیبا شناختی دارند.

اما ساخت استخرهای شیشه ای به پیمانکار و دانش تخصصی نیاز دارد. در واقع این باید طبق یک اصولی ساخته بشوند در ساخت این استخرها مراحل مختلفی طی می شود مانند:

  • طراحی اصولی
  • انتخاب کارفرما ماهر و متخصص
  • انتخاب مواد و مصالح با کیفیت
  • آب بندی درست و اصولی

بنابراین همه این موارد باید به درستی رعایت شوند تا استخر یه بهترین روش اجرا شود. اگر ساخت استخر شیشه ای را به یک تیم باتجربه و متخصص بسپارید، با رعایت تمام نکات و اصول، استخر شیشه ای مورد علاقه شما را در مکان های مختلف به خوبی اجرا می کنند.

ویلای آقای مهندس با استخر کف شیشه ای

 

استخر های شیشه ای کنسول در ارتفاع

یکی از مکان هایی که استخرهای شیشه ای در آن ساخته می شود، در ارتفاعات مانند برج ها و بام ها هست. ساخت استخر شیشه ای در ارتفاع از جمله هیجان انگیزترین تجربه هایی هست که می توانید داشته باشید. با ساخت این استخرهای جذاب در ارتفاع علاوه بر فوق العاده شدن محیط خود، محیطی مناسب برای تفریح و اوقات فراغت برای افراد ایجاد می شود.

در مکان های بلند مانند برج ها یا آسمان خراش ها یا در بام، معمولا استخرهای شیشه ای معلق ساخته میشود به طوری که بخشی از این استخرها در بخش بیرونی ساختمان قرار می گیرد و استخرشیشه ای که روی آن ها ساخته می شود، معمولا استخرهای کف شیشه ای می باشند.

استخرهای کف شیشه ای، یکی از انواع استخرهای شیشه ای هستند که تنها در کف این استخرها از شیشه استفاده شده است و معمولا در ارتفاعات مانند برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این استخرهای کف شیشه ای در ارتفاع یکی از هیجان انگیزترین تجربه ها می باشد و می توانید علاوه بر ویوی رو به رو خود از ویوی فضاهای پایینی نیز لذت ببرید.

ویلای آقای مهندس با استخر کف شیشه ای

نکات مهم و قابل توجه در ساخت استخرهای شیشه ای

اما برای ساخت این استخرها، باید یک سری اصول مهم را رعایت کرد، تا ساخت استخر شیشه ای به بهترین روش اجرا شود. در واقع ساخت این استخرهای جذاب در ارتفاع نیازمند طراحی و محاسبات دقیق می باشد و وزن استخر و آب و اسکلت بندی استخر باید دقیق محاسبه شود و پس از انجام تمامی مراحل و استانداردها و رعایت اصول و قوانین باید تعیین نظام مهندسی گرفته شود تا بتوانید یک استخر شیشه ای جذاب در ارتفاع بسازید.

ضخامت و ابعاد شیشه مورد استفاده در استخر شیشه ای

نکته مهمی که در ساخت استخر شیشه ای باید به ان اشاره کرد، ضخامت شیشه مورداستفاده می باشد. زیرا مقاومت و استحکام استخرهای شیشه ای از نکات قابل توجه می باشد و این استخرها باید در تغییرات آب و هوایی و ضربه های احتمالی باید مقاوم و محکم باشند.

همانطور که می دانید برای ساخت استخر شیشه ای باید از پنل های شیشه ای استفاده شود. اما ضخامت های این شیشه ها معمولا 50 میلی متر می باشد و در ورقه های یک متر در یک متر، وزن آن برابر با 150 کیلوگرم است. این ورقه ها تشکیل شده از چند لایه ورقه شیشه ای به ضخامت 12 میلی متر، که به آن ها شیشه های سکوریت می گویند.

 جنس شیشه در ساخت استخرهای شیشه ای

علاوه بر ضخامت، جنس شیشه مورد استفاده نیز از عوامل مهم در ساخت این استخرها است. شیشه ای که در ساخت این استخرها استفاده می شود از شیشه های نشکن می باشد و این شیشه ها نشکن در برابر شرایط آب و هوایی حرارت و ضربه مقاوم هستند، و جای نگرانی برای شما عزیزان نیست.

در ساخت استخرهای شیشه ای معمولا از دو نوع شیشه استفاده می شود.

  • شیشه لمینت
  • شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

این شیشه ها از شیشه های خیلی قوی و بادوام شیشه های نشکن محسوب می شوند و پنج برابر بیشتر قوی تر می باشند. این شیشه ها هنگامی که می شکنند به قطعات ریز و کوچکی با لبه های خمیده تبدیل می شوند که این قطعات به دلیل اینکه لبه های خمی دارند برنده نیستند. و آسیبی نمی رسانند.

شیشه لمینت

یکی دیگر از شیشه های مورد استفاده در ساخت استخر شیشه ای، شیشه لمینت می باشد. این شیشه ها که دارای لایه های پلاستیکی PVB می باشند، از مقاومت بالایی برخوردار هستند و در برابر فشارها و ضربه های احتمالی مقاوم هستند.

ویلای آقای مهندس با استخر کف شیشه ای

 نتیجه گیری

استخرهای شیشه ای را در مکان های مختلف می توان استفاده کرد که یکی از مکان هایی که می توان به آن اشاره کرد، مکان هایی هستند که در ارتفاع قرار دارند و می توانید از انواع استخرهای شیشه ای مانند استخر کف شیشه ای در برج ها و ساختمان های بلند استفاده کنید. یکی از استخرهای پرطرفدار و هیجان انگیز استخرهای شیشه ای کنسول در ارتفاع هستند که این استخرها از جذابیت فراوانی برخوردار هستند. اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به ارتفاع علاقه دارند می توانید از ساخت استخر در ارتفاعات مخصوصا استخرهای کف شیشه لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

55957060  و  09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟