حمام شیشه ای

حمام شیشه ای

استفاده از کاشی و سنگ های مختلف، از روش های رایج تزئینات دیواره های حمام می باشند. اما با مرور زمان و پیشرفت های گوناگون در معماری و دکوراسیون داخلی، علاوه بر مدرن کردن بخش های مختلف مانند آشپرخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب، حمام نیز مورد توجه طراحان قرار گرفته و با ایجاد طرح ها و شیوه های جدید اقدام به جذاب تر کردن این فضا کردند.

یکی از روش های نوین و مدرن در زیباسازی حمام استفاده از شیشه می باشد. در دنیای مدرن، شیشه نقش بسزایی در معماری نوین دارد، سطح شفاف و براق شیشه یکی از عوامل خاص در زیباسازی فضا می باشد و این متریال جذاب یکی از جذاب و خاص ترین متریال ها در معماری می باشد و از مزایای عالی نیز برخوردار است.

حمام شیشه ای

حمام شیشه ای چیست؟

حمام شیشه ای که به آن کابین دوش نیز گفته می شود، همان چیزی است که جذابیت سرویس بهداشتی شما را چندین برابر می کند. حمام شیشه ای، سرویس بهداشتی و حمام را از یکدیگر جدا می کند.

اما حمام شیشه ای فقط سرویس بهداشتی و حمام را از یکدیگر جدا نمی کند بلکه هنگام حمام کردن نیازی به نگرانی درمورد نفوذ آب و رطوبت به قسمت های دیگر سرویس بهداشتی نمی باشد و حمام شما را جذاب می کند. این‌ نوع حمام ها انواع مختلفی نیز دارند.

انواع حمام شیشه ای

حمام شیشه ای دارای دو مدل می باشد که در هنگام ساخت با توجه به سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید. این دو مدل حمام شیشه ای فریم دار و حمام شیشه ای فریم لس یا همان بدون فریم نام دارند که زیبایی و کاربرد خاص خود را دارند.

حمام شیشه ای فریم دار

حمام های شیشه ای فریم دار، از پرطرفدارترین های این نوع حمام ها می باشند. این حمام ها قابلیت ساخت در انواع مختلف مانند گرد و نیم گرد را دارند. اما ساختار این نوع حمام های شیشه ای فریم دار چگونه است؟

حمام های شیشه ای فریم دار، از فریم هایی با جنس های مختلف در فاصله بین هر شیشه استفاده شده است که این فریم ها سبب آب بندی قوی تر خواهد شد. از ویژگی های قابل توجه این فریم ها در این نوع حمام ها این است که این فریم ها باعث جلوگیری خروج آب از کف فضا شده و همین موضوع نیاز به ساخت سکو برای جلوگیری از خروج اب را رفع می کند.

علاوه بر جلوگیری از ورود آب به دیگر قسمت های حمام با استفاده از فریم های کار شده، باعث افزایش آب بندی محیط از این لبه ها نیز می شود. از شیشه های محکم و مقاومی در ساخت این نوع حمام ها استفاده شده است که در برابر ضربه، گرما و رطوبت مقاومت بالایی را از خود نشان می دهند.

جنس فریم ها در حمام های شیشه ای فریم دار

استفاده از فریم هایی از جنس آلومینیوم، استیل، پلاستیک فشرده که از ضخامت بالایی برخوردارند و همچنین ضد آب و ضد رنگ می باشند بر اساس ابعاد شیشه و تعداد آن، فواصل شیشه با استفاده از این‌نوع فریم ها ساخته می شود.

همچنین برای پوشاندن فاصله موجود بین شیشه و فریم جهت آب بندی از نوارها و لاستیک ها استفاده می شود. برای زیباتر شدن فضای حمام نیز می توان از آبکاری آلومینیوم فریم ها به روش های مختلف و رنگ ها گوناگون برای ست شدن با دیگر اجزای حمام مانند شیرآلات و سرویس ها اشاره کرد.

از آبکاری هایی متنوعی که برای فریم ها حمام شیشه ای فریم دار اجرا می شود، می توان به آبکاری هایی مانند سفید، نقره ای و طلایی اشاره کرد. و همچنین تمام یراق آلات تماما ضد زنگ و ضد رنگ ساخته می شوند این موضوع به علت رطوبت زیاد در حمام می باشد.

حمام شیشه ای فریم دار انواع مختلفی دارد، مانند حمام شیشه ای فریم دار لولایی، ریلی، سه لته و اتوبوسی و همچنین شیشه مورد استفاده را می‌توان در مدل های مختلف شفاف، مات و طرح دار و شبشه رنگی نیز ساخت.

حمام شیشه ای

حمام شیشه ای فریم لس (بدون فریم)

این فریم ها نیز دارای ظاهری زیبا می باشند ولی آب بندی آن ها نسبت به آب بندی حمام های شیشه ای فریم دار کمتر می باشد. اما به علت عدم وجود فریم در این نوع حمام های شیشه ای، در ساخت آن ها نیاز به ساخت یک سکو سنگی نیز می باشد.

این حمام ها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند. شیشه مورد استفاده در ساخت این نوع حمام های شیشه ای از نوع نشکن و ضخامت آن ۸ الی ۱۰ میل می باشد. نصب حمام های شیشه ای فریم لس یا بدون فریم به صورت لولایی می باشد و در مدل های مختلفی مانند صاف، ال شکل و گرد نیز ساخته می شوند.

مزایای حمام شیشه ای

حمام های شیشه ای علاوه بر جداسازی و جذاب کردن سرویس بهداشتی شما مزایای کاربردی نیز دارند. در واقعا استفاده از شیشه نیز به مزایای این نوع حمام ها اضافه می کند زیرا شیشه سطح صاف و براقی دارد و تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

جذابیت فوق العاده

حمام های شیشه ای، حمام هایی بسیار شیک و‌ جذاب هستند. استفاده از شیشه در ساخت این نوع حمام ها باعث ایجاد انعکاسی می شود که دیگر اجزای حمام نیز بسیاز زیبا و تمیز و براق دیده می شوند و جلوه جذابی را ایجاد می کند.

اگر به جذاب شدن سرویس بهداشتی خود اهمیت فراوانی می دهید، حمام های شیشه ای از آن دسته گزینه هایی هستند که باعث خاص و جذاب شدن سرویس بهداشتی شما می شوند.

سفارشی سازی

حمام های شیشه ای را در هر مدل مختلف و گوناگونی که علاقه دارید می توانید سفارش دهید. شما با توجه به سلیقه و علاقه شخصی خود می توانید مدل های بسیاری را سفارش بدهید. اگر از حمام های کاشی و سنگی که دارید خسته شده اید و نیاز به یک مدل جدید و مورد علاقه خود برای ساخت حمام هستید، حمام شیشه ای می تواند خواسته شما را برآورده کند.

محکم و بادوام بودن

اگر نگران شکستن آسان و سریع شیشه حمام های شیشه ای هستید، اطلاع از اینکه شیشه مورد استفاده در ساخت حمام های شیشه ای از نوع نشکن می باشد و در برابر ضربه و حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارند، نگرانی شما را رفع می کند. شیشه های این نوع حمام ها لمینت یا سکوریت می باشند که مقاومت بالایی دارند.

مراقبت آسان

تمیز کردن شیشه های حمام های شیشه ای بسیار آسان می باشد، شیشه سطحی صاف و براق دارد و شما می توانید با یک دستمال به آسانی لکه های سطح صاف شیشه را تمیز کنید.

بزرگ تر شدن فضا

این حمام های شیشه ای با جدا کردن محل استحمام با دیگر قسمت های سرویس بهداشتی باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود و شما به راحتی می توانید از سرویس بهداشتی خود استفاده کنید بدون اینکه فضای کم آن شما را اذیت کند.

حمام شیشه ای

حمام شیشه ای در فضاهای کوچک

اگر سرویس بهداشتی شما اندازه محدودی دارد، شما می توانید از حمام شیشه گرد استفاده‌ کنید که گزینه مناسبی برای فضاهای محدود هستند. گزینه دیگر درهای شیشه ای کمانی هستند که می‌توانید در فضای کوچک خود از این نوع گزینه استفاده کنید. در‌ واقع انتخاب انواع مدل های حمام شیشه ای، باید بر اساس ابعاد فضای شما باشد. شما باید حمام شیشه ای را با توحه به اندازه و ابعاد حمام خود سفارش دهید.

نتیجه گیری

بنابراین شما علاوه بر اهمیت دادن به دیگر فضاهای داخلی خود مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن می توانید به سرویس بهداشتی خود نیز اهمیت بدهید و با استفاده از روش های پیشرفته و نوین و ایده های جدید و جذاب به مدرن شدن سرویس بهداشتی خود کمک کنید.

حمام های شیشه ای در زیباسازی حمام های شما نقش تاثیرگذاری دارند و می توانید علاوه بر زیبایی و جذابیت آن از مزایای آن نیز بهره مند شوید. اگر می خواهید شما هم یک حمام شیشه ای جذاب داشته باشید و از مزایای عالی آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

09205958384  و  55957060

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟