نکات مهم در طراحی استخر شیشه ای

نکات مهم در طراحی استخر شیشه ای

پنجره های شیشه ای در استخر هم از نظر زیبایی و هم کاربردی مزایای بسیار زیادی دارند. آنها توانایی این را دارند که یک استخر معمولی را به کانون توجه در خانه شما تبدیل کنند که بی شک مهمانان شمارا شگفت زده خواهد کرد. وقتی شما قابلیت دید از استخر های شیشه ای را دارید باعث می شود حس کنید فضای شما بازتر است و ارتباط کانل با محیط اطراف خود دارید. نکته اخر بیشتر درباره استخر های روباز که در فضای بیرونی و حیاط ساخته می شود صدق می کند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، استخر های شیشه ای از نظر کاربردی هم مزایای فراوانی دارند، پنل های شیشه ای با اجازه دادن به نور طبیعی برای فیلتر کردن فضای استخر، می توانند نیاز به نور مصنوعی را کاهش دهند و همچنین از هزینه های انرژی کاسته شود.

از دیگر مزایای آن این است که پنل های شیشه ای شفاف قابلیت این را دارند که برای نجات غریق ها یا والدین این فرصت را فراهم کنند تا شناگران و کودکان خود زیر نظر داشته باشند و ایمنی و امنیت انها را تضمین کنند، بدون اینکه نیاز باشد تا ورود فیزیکی به استخر داشته باشند.

دسته بندی شیشه‌ی استخرها

برای ساخت دیوار های شیشه ای یا پنجره های شیشه ای استخر، گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی های خود را دارند. از رایج ترین نوع که ما در پروژه هایمان استفاده می کنیم:

  1. ساخت استخر های شیشه ای با شیشه: این نوع از استخر ها از شیشه های سکوریت و یا لمینیت شده که به صورت چندلایه هستن، استفاده می شود. اما محدودیت در اندازه دارند و اگر بخواهید استخذر شیشه ای خود را در ابعاد خیلی بزرگ و یا به صورن یک تکه اجرا کنید، ممکن است مناسب نباشد.
  2. ساخت استخر های شیشه ای با اکریلیک: اکریلیک ها بسیار سبک تر هستن و قابلیت این را دارند که به ابعاد دلخواه و به صورت یک پارچه در استخر های بزرگتر نصب کرد. همچنین اکریلیک ها در برابر اشعه ها و … عایق بهتری است که اینها را به مناسب ترین گزینه برای انتخاب در فضاهای بیرونی تبدیل می کند.

نکات مهم در طراحی استخر شیشه ای (2)

نکات قابل توجه در نصب

از آنجایی که ایمنی باید در این سازه ها حرف اول را بزند و همچنین موارد زیبایی شناختی را داشته باشد، باید مهمترین ملاحضات را در نظر داشته باشید:

  1. یکپارچگی سازه: وجه های شیشه ای باید به گونه در استخرها اجرا شود تا یکپارچگی انها را به خطر نیندازد. این نکته نیازمند طراحی و برنامه ریز دقیق است تا آب بندی و نصب پنجره ها و … به درستی و طبق اصول پیش برود.
  2. ایمنی: اولویت هر چیزی باید ایمنی کاربرهای گرامی باشد. استخر های شیشه ای باید با در نظر گرفتن ایمنی، طراحی و نصب و اجرا شوند تا از خطرات و آسیب های احتمالی کاملا جلوگیری کند. باید در ساخت استخر ها از متریال های با کیفیت استفاده شود تا توانایی تحمل فشار و وزن آب را داشته باشد و به درستی آب بندی شود تا از نشتی و حوادث دیگر پیشگیری شود.
  3. تعمیر و نگهداری: برای نگهداشتن زیبایی استخر های شیشه ای همانند روز اولشان؛ باید نکات نگهداری و سرویس آن را به طور منظم اجرا کنید. باید بررسی های منظم برای چک کردن و اطمینان از سالم بودن آنها انجام شود.
  4. زیبایی شناسی: شما می توانید با انتخاب شکل استخر خود و اندازه آن یک آیتم زیبا، خاص و لاکچری در خانه یا ویلای خود داشته باشید و از آن نهایت لذت را ببرید. همچنین باعث افزایش ارزش افزوده ملک شما خواهد شد.

نکات مهم در طراحی استخر شیشه ای (3)

چرا باید تیم اجرایی ما را انتخاب کنید؟

شرکت آب سکون با داشتن چندین دهه تجربه در حوزه های مختلف به خصوص آکواریوم های عظیم و استخر های شیشه ای، از صفر تا صد پروژه شما حضور خواهد داشت و ایمنی و کیفیت آن را تضمین خواهد کرد. ما علاوه بر ارائه دیتیل های خاص هر پروژه، گارانتی آب بندی را هم به شما ارائه خواهیم داد تا هیچگونه نگرانی درباره ساخت استخرهای شیشه ای برای شما وجود نداشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

نکات مهم در طراحی استخر شیشه ای (4)

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟