جذاب ترین اسکای لایت شیشه ای

جذاب ترین اسکای لایت شیشه ای

اسکای لایت ها همان سقف های شیشه ای هستند که در فضاهای خانه و گردشگری زیاد ازآنها استفاده می شود و کسانی که در منزل خودشان نور گیر مناسبی ندارند از سقف های شیشه ای برای داشتن نور طبیعی و زیبایی از آن استفاده می کنند. اسکای لایت ها مدل های مختلفی دارند و شما می توانید به راحتی با توجه به محیطی که دارید از اسکای لایت ها استفاده کنید. اسکای لایت ها بیشتر در خانه های ویلایی و خانه های که در طبقه آخر هستند و از پشت بام استفاده ای ندارند می توانند این ساخت اسکای لایت شیشه ای را داشته باشند.

جذاب ترین اسکای لایت شیشه ای (2)

ساخت اسکای لایت شیشه ای

برای ساخت اسکای لایت شیشه ای می توانید حتی از شیشه های رنگی نیز استفاده کنید. زیرا شیشه های رنگی برای اتاق خواب ها و کتاب خانه ها مناسب هستند بخاطر اینکه در برخورد با نور نمای رنگین قشنگی را ایجاد می کنند و فضای دل نشین برای اتاق خواب شما فراهم می شود. اسکای لایت ها از شیشه های سکوریت ساخته می شوند که در برابر برف و باران و  صدمات مقاوم باشند تا خسارت زیادی وارد نشود.

جذاب ترین اسکای لایت شیشه ای (3)

سیستم سقف شیشه ای

وقتی از سقف های شیشه ای استفاده می می کنید می توانید به راحتی دراز بکشید و از محیط بیرون آن اسمان و ستاره ها لذت ببرید و در فصل زمستان بارش برف را در کنار شومینه تماشا کنید.

اجرای سقف شیشه ای

جنس شیشه به کار رفته در این نوع سقف‌ها با جنس شیشه های  عادی کاملا متفاوت است.چون در آنها از شیشه‌های بسیار مقاوم یا اصطلاحا نشکن استفاده می‌کنند. در اصل با استفاده از روش‌هایی از جمله حرارت دادن در دمای بالا، مقاومت شیشه را در برابر ضربات محکم بالا می‌برند.

 رنگ شیشه به کار رفته در این سقف‌ها هم بسته به سلیقه افراد دارد و همچنین مکان مورد استفاده متفاوت خواهد بود. کیفیت و میزان مقاومت در برابر ضربه بسته به جنس آنها می‌تواند متفاوت باشد. به طوری که معمولا در رنگ‌های شفاف، تیره و مات و برخی اوقات در رنگ‌های دیگر تولید می‌شود.

ولی بیشتر مردم به جز افراد هنری سعی بر این دارند که از رنگ های روشن استفاده کنند و شیشه شفاف باشد تا نور بهتری را در یافت کنند.و شما می توانید شیشه سقف را از مدل های مختلف اشکال هندسی دایره ، مستطیل و هر مدلی بخواهید استفاده کنید.

جذاب ترین مکان های استفاده شده از اسکای لایت

مرکز خرید وافی در شهر دبی امارات یکی  از فروشگاه‌های بزرگی بوده که در آن از این تکنیک به خوبی استفاده  کرده اند. سقف زیبای این فروشگاه بزرگ از شیشه‌هایی در رنگ‌های مختلف آبی پررنگ، آبی کم‌رنگ، قرمز، زرد و برخی رنگ‌های دیگر است. ضمن آنکه در طراحی سقف نیز تلاش شده تا از حالات مختلف مانند مربع، مثلث، مستطیل و حالات دیگر استفاده شود.

از جمله بناهای معروف جهان می‌توان به کلیسای جامع برزیل اشاره کرد. که یکی از شاهکارهای معماری به شمار می‌رود. سقف آن که حالت گنبدی مانند داشته، به وسیله شیشه‌هایی با رنگ‌های آبی، سفید و سبز پوشیده شده است. البته طراحی و دیزاین آن نیز به صورتی بوده که در برخی نقاط به شیشه‌ حالت‌های خاص منحنی شکل داده‌اند . که به جذابیت آن اضافه کرده است.

 گالری فوق العاده جذاب ویتوریو امانوئل دوم در شهر میلان ایتالیا  می توان نام برد. سقف آن به صورت دایره بوده که به واحد یا همان بلوک‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است. اتفاقا در این گالری فروشگاه‌ها و مراکز خرید مختلفی وجود دارند که از این نوع سقف استفاده کرده‌اند و توجه  افراد را به خود جلب کرده اند.

جذاب ترین اسکای لایت شیشه ای (4)

نما و اجرای سقف اسکای لایت

اسکای لایت  ها یک نوع سیستم پوششی برای نمای خارجی ساختمان بوده است که از دو قسمت تشکیل می شود. یک قسمت از ساخت اصلی نگهداره که از نوع پروفیل های آلومینیومی می باشد  پروفیل های آلومینیومی لامل نامیده می شوند البته از متریال هایی مانند ورق آلومینیوم کامپوزیت ، سرامیک و … نیز در ساخت لامل می توان استفاده کرد بر همین اساس لامل ها در انواع لامل های آلومینیومی ، فولادی و چوبی وجود دارند.

موارد دیگر مصالح پرکننده می باشد که معمولا از  شیشه های دو یا سه جداره و با ترکیب رنگ های مختلف استفاده می شود، علاوه براین ازلاستیک های EPDM نیزجهت درزبندی استفاده می شود که در هوابندی و آب بندی این نما بسیار حائزاهمیت است. پروفیل های آلومینیومی یا لامل ها به دو صورت افقی  و عمودی ساخته می شوند. لامل های عمودی یا مولیون ها بیشتر بار شیشه را تحمل می کنند و نقش ستون های سازه را دارند.

در نتیجه

ساخت  اسکای لایت از مدرن ترین سیستم های سقف های شیشه ای است. که امروزه به مقدار بسیار زیادی در سیستم های دکوراسیون رستوران ها و مکان های تجاری استفاده میشود. اما نصب آن نیاز به مهارت و تجارب بالایی نیاز داشته تا مشکلاتی در آینده به وجود نیاید.

اگر شماهم می خواهید از این آپشن زیبا در محل کار منزل و… استفاده کنید می توانید از مشاوره های رایگان ما استفاده کنید.

02155957060  و  09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟