بهترین نورپردازی در استخر شیشه ای

بهترین نورپردازی در استخر شیشه ای

لامپ‌های که در استخر ها مورد استفاده در نور پردازی قرار می گیرد، به دو دسته تقسیم می‌شوند. که عبارت‌اند از لامپ‌هایی که در داخل آب و در قسمت کف یا دیواره استخر نصب می‌شوند و چراغ‌هایی که بیرون از استخر نصب می‌شوند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با انواع لامپ‌های به کار رفته در روشنایی استخر بیشتر آشنا کنیم. معمولا برای این منظور از سه نوع لامپ هالوژن، حرارتی و LED استفاده می‌شود.

بهترین نورپردازی در استخر شیشه ای

1-لامپ‌های حرارتی

لامپ‌های حرارتی به عنوان ارزان‌ترین لامپ‌های استفاده شده در نورپردازی استخر، شناخته شده اند. نور لامپ‌های حرارتی، زرد رنگ بوده و در آب، نور سبز رنگی ایجاد می‌کند. عمر این لامپ‌ها معمولا یک سال است و بعد از یک سال باید حتما تعویض شوند. البته علی ‌رغم قیمت پایین این لامپ‌ها، مصرف انرژی بالای آن‌ها هزینه زیادی را به صاحبان استخرها تحمیل می‌کند. در نور پردازی‌های امروزی، استفاده از لامپ‌های حرارتی چندان رایج نیست و لامپ‌های LED جایگزین این نوع از چراغ‌ها شده‌اند.

2-نورپردازی استخر با لامپ‌های هالوژنی

لامپ‌های هالوژنی پس از لامپ‌های حرارتی در نور پردازی مورد استفاده قرار گرفت و در مدت زمان کوتاهی با توجه به مزایای مختلف مثل مصرف کمتر انرژی و همچنین طول عمر بالا، توانست طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

لامپ‌های هالوژنی گران‌تر از لامپ‌های حرارتی و ارزان‌تر از لامپ‌های LED هستند و با توجه به طول عمر بالای آن‌ها می‌توان گفت که قیمت آن‌ها در مقایسه با کارایی قابل توجهی که دارند، مقرون به صرفه است. شاید به جرئت بتوان گفت که تنها عیب این لامپ‌ها، تولید گرمای بالای آن‌ها است. به غیر از این مورد، عیب دیگری نمی‌توان برای آن‌ها متصور شد.

بهترین نورپردازی در استخر شیشه ای

3-لامپ‌های LED

لامپ‌های استخر LED با توجه به مصرف پایین انرژی و عمر طولانی و همچنین دارا بودن توان روشنایی بیشتر، جایگزین لامپ‌های قبلی شده‌اند. قیمت این چراغ‌ها در مقایسه با کارایی آن‌ها بسیار ناچیز است. این چراغ‌ها قابلیت ایجاد نورهای رنگی تا هفت رنگ مختلف را دارا می‌باشند. مزیتی که لامپ‌های LED در مقایسه با لامپ‌های هالوژنی دارند، ایجاد نور یکنواخت است. یکی از قابلیت‌های جالب توجه این لامپ‌ها امکان تغییر شدت نور و رنگ چراغ‌های LED است که این امکان به وسیله ریموت، کلید قطع و وصل و همچنین از طریق برنامه‌های قابل نصب در گوشی برای شما فراهم می‌شود. ناگفته نماند که عمر این چراغ‌ها حدودا ده برابر بیشتر از لامپ‌های نسل قدیمی است.

تقسیم بندی انواع لامپ‌های استخر بر اساس نوع نصب

نورپردازی استخرها به وسیله چراغ‌ها انجام می‌شود و این چراغ‌ها بر اساس نوع نصب و همچنین ساختار اتصال آن‌ها به دو نوع روکار و توکار تقسیم می‌شوند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

1-نورپردازی انواع استخر به روش توکار

این نوع از چراغ‌ها عمدتا در داخل دیواره استخر نصب می‌شوند و به هیچ عنوان برجستگی در دیواره استخر به وجود نمی‌آورند. ناگفته نماند که تعمیر و همچنین تعویض این قبیل لامپ‌ها دشوارتر است و دارای شعاع نور کمتری هستند. این چراغ‌ها به همراه کاسه بتنی در قسمت داخلی دیواره استخر نصب می‌شوند و همسطح با دیواره هستند که این موضوع به زیبایی ظاهری استخر کمک می‌کند.

2-نور پردازی انواع استخر به روش روکار

چراغ‌های استخر بر روی دیواره نصب می‌شوند و دارای کمی برجستگی هستند. این روش در مقایسه با روش توکار دارای روشنایی نور گسترده‌تری است و به راحتی می‌توان آن را تعویض و تعمیر کرد.

نکات مهم در نورپردازی انواع استخر

در یک استخر استاندارد هر چه میزان موانع کمتر باشد شما راحت‌تر می‌توانید در آن شنا کنید و از شنای خویش لذت ببرید. به همین دلیل باید از چراغ‌های توکار با قابلیت مخفی کاری بهره ببرید. همواره در طراحی چراغ‌ها تلاش نمائید تا منابع نور را در دو طرف و در مقابل هم قرار دهید تا تولید سایه را به حداقل برسانید.

برای نورپردازی قسمت رختکن از نور ساده استفاده کنید، زیرا این بخش از استخر به نورپردازی خاصی نیاز ندارد. اما برای محیط اطراف استخر حتما از چراغ‌های با رنگ‌ روشن استفاده کنید، استفاده از چراغ‌هایی با نور کم رمق و سرد جلوه چندان جالبی به استخر شما نخواهید بخشید.

بهترین نورپردازی در استخر شیشه ای

نحوه تعویض لامپ‌های سوخته استخر

برای تعویض لامپ‌های سوخته استخراول کنتور اصلی برق استخر را خاموش کنید و برای اطمینان تستر ولتاژ را در لامپ‌ها قرار دهید. اگر وجود الکتریسیته همچنان برقرار باشد چراغ تستر با نور ممتد روشن خواهد شد. محافظ لامپ‌های استخر را بردارید و آن را با احتیاط بر روی یک مکان نرم قرار دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. غالبا سیم‌های به کار رفته در پشت لامپ‌ها بلند هستند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا آن‌ها را از مخزن خود خارج کرده و به روی استخر منتقل نمایید.

اکنون می‌توانید بدون خیس شدن لامپ‌ها آن‌ها را تعویض کنید. سپس لامپ‌ها را در درون حباب محافظ قرار داده و به وسیله پیچ‌ها مطمئن شوید که به صورت محکم در دیواره استخر نصب شده‌اند. در محله آخر نیز کنتور اصلی برق استخر را روش کنید تا از سالم بودن لامپ‌ها اطمینان حاصل کنید.

ایمنی در نور پردازی استخر

نکته بسیار مهمی که به هنگام خرید تجهیزات نورپردازی باید به آن توجه کنید، ایمن بودن تجهیزات است. به هنگام خرید چراغ‌ها حتما باید عدد IP value را چک کنید؛ زیرا این اعداد نشانگر میزان مقاوم بودن لامپ‌ها در برابر رطوبت و نفوذ آب است. این عدد به شما اطمینان خاطر خواهد داد که ایمنی لازم در استفاده از این چراغ‌ها برقرار بوده و مسئله‌ای که به جهت ایمنی نگران آن هستید وجود ندارد. ناگفته نماند که میزان استاندارد این اعداد IP value 68 است.

برای اطلاعت بیشتر و کامل می توانید از طریق شماره های 02155957060  و  09205958384   با ما در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
×