برای داشتن یک آکواریوم زیبا چیکار کنم

نگهداری از آکواریوم کار چنان پیچیده ای نیست فقط باید بدانید چطور از آن نگهداری کنید. زیرا داشتن آکواریوم آرامش زیادی را به خانه و محیط می دهد. اما افراد زیادی ترس نگهداری از آن را دارند و فکر می کنند که برای نگهداری آن مراحل زیادی را باید پیش ببرند در صورتی که با داشتن اطلاعات کافی می توانید به راحتی یک آکواریوم در منزل خود داشته باشید.

برای داشتن یک آکواریوم زیبا چیکار کنم

خرید وسایل ضد عفونی

وسایل ضد عفون یعبارتند از: لوله های باریک، فیلتر، بخاری، تور دستی، لوازم های تزئینی و شیشه پاکن باید همیشه تمیز و ضدعفونی شده باشد. برای ضدعفونی می توانید از محلول آب نمک استفاده کنید که بسیار مناسب می باشد.

کافی است از یک سطل پر از محلول که درست کرده اید داشته باشید و شیلنگ ها و دیگر وسایل را در آن قرار بدهید. چند دقیقه ای بگذارید در آن باشند تا کامل ضدعفونی شوند. بعضی از افراد از مایه جوهر نمک هم استفاده می کنند برای ضد عفونی اما باقی مانده آن برای ماهی های زینتی می تواند خطرناک باشد پس بهتر است از آب نمک برای ضدعفونی استفاده کنید تا خسارت آور نباشد.

آلودگی آب آکواریوم چیست؟

آلودگی آب آکواریوم به دو قسمت فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شود. اضافه های غذایی و ذرات معلق استفاده از وسایل جانبی آلوده، باعث آلودگی فیزیکی می شود مثل کثیفی آکواریوم که باعث کدری آب می شود. فضولات ماهی ها که دارای آمونیاک هستند و ترکیب شیمیایی آب را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث آلودگی شیمیایی آب می شود.

برای داشتن یک آکواریوم زیبا چیکار کنم

فیلتراسیون آب شیمیایی 

برای فیلتراسیون شیمیایی از موادی برای سبک کردن آب و از ذغال برای از بین بردن کدورت و بوی آب و زئولیت برای تعادل ph استفاده می شود. برای از بین بردن آمونیاک از بیوفیلتر ها استفاده می کنند. وقتی از این فیلترها استفاده می کنید. باکتری های تجزیه کننده ویژه ای طی فرایند تصفیه شیمیایی آمونیاک سمی را به نیترات که سمیت کمتری دارد تبدیل می کند.

باکتری های موجود که در بیوفیلتر زنده هستند و در صورت خاموشی فیلتر و کمبود اکسیژن و غلظت های بیش از حد مجاز مواد ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیک ها در آب آکواریوم از بین خواهند رفت.

فیلتراسیون آب فیزیکی

استفاده از سیفون دستی، دستگاه تصفیه برقی، و فیلتر ریز شنی برای فیلتراسیون آب فیزیکی لازم است. ابتدا برای استفاده از سیفون دستی با استفاده از شیلنگ های مخصوص یا با یک شلنگ باریک اضافات غذایی و ذرات که در آکواریوم معلق هست خارج می شود. توجه داشته باشید بعد از انجام این مراحل که به آن کف شویی نیز می گویند باید آب تازه به آکواریوم اضافه کنید.

طرز قرار دادن ماهی در آب

سعی کنید ماهی ها را به آرامی در آب رها کنید زیرا اگر آنها را به طور ناگهانی رها کنید دچار استرس می شوند.برای اینکه از استرس آنها جلوگیری کنید بهتر است اول چراغ آنها را خاموش کنیدو کیسه ای که ماهی ها در آن قرار دارند را در آکواریوم قرار دهید و از ریختن آب درون کیسه به داخل آکواریوم خود داری کنید.

تا چند ساعت بگذارید چراغ آکواریوم خاموش باشد و بعد از گذشت چند ساعت چراغ آکواریوم را روشن کنید. و در چند روز اول از آن به درستی نگه داری کنید و مطمئن شوید بیمار نیست و در خوردن غذا مشکلی ندارد.

برای داشتن یک آکواریوم زیبا چیکار کنم

مراقب هایی که باید آنها را انجام بدهید

هر روز دمای آب آکواریوم را بررسی کیند. هرهفته 10 دردصد از آب آکواریوم را با آب جدید عوض کنید.  حتما در آخر هرهفته آمونیاک و کلر و نیترات موجود در آب را اندازه گیری کنید. جلبک های های اضافی در آب آکواریوم را ازبین ببرید.

پس از گذشت 1 ماه ماسه های ته نشین شده در آب آکواریوم را از بین ببرید. 25 درصد آب را با آب تمیز جابه جا کنید. هر ماه حواستان به فیلتر باشد و درصورت نیاز آن را تعویض کنید.

 می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های 02155957060  و  09205958384  با ما در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
×