اسکای لایت برای روشن کردن خانه

اسکای لایت برای روشن کردن خانه

نورگیر می تواند اساساً برای هر اتاق در خانه معجزه کند، اما برای رسیدن به هدف خاص خود باید نوع مناسب نورگیر را انتخاب کنید. آیا به نورگیر برای آوردن نور به اتاق علاقه دارید یا به دنبال افزایش ارتفاع سقف و ایجاد یک بیانیه معماری هستید؟ یا می‌خواهید با نمایش بیشتر نماهای خانه‌تان، قبل از فروش، ارزشی به خانه‌تان بیفزایید؟

وقتی برای اولین بار به نورگیرها نگاه می کنید، ممکن است کمی تحت تأثیر تنوع عظیم قرار بگیرید. انواع مختلف، سبک ها و روش های نصب وجود دارد. به علاوه، انواع مختلفی از شیشه ها، لعاب ها، پوشش ها و سایه ها وجود دارد. این راهنما شما را در تمام گزینه های نورگیر که دارید راهنمایی می کند.

نورگیرها در وارد کردن نور حتی به تاریک ترین خانه ها نیز باورنکردنی هستند. آنها همچنین یک جایگزین عالی برای اتاق هایی هستند که ممکن است در آن ها حریم خصوصی بیشتری بخواهید – به حمام ها، سرویس  های بهداشتی یا اتاق هایی که مستقیماً رو به همسایه ها هستند فکر کنید.

اتاق های کوچکتر یا اتاق های زیر شیروانی نیز می توانند از نورگیرها بهره مند شوند، زیرا به ایجاد توهم فضا کمک می کنند. «یک نورگیر می‌تواند یک اتاق خفه‌شده تاریک را که احساس تنگناهراسی می‌کند، به اتاقی روشن که به آسمان‌ها می‌رسد، تبدیل کند».

اما نصب آنها ممکن است پرهزینه باشد، و همیشه ارزش افزوده ندارند. برای کمک به شما در پیمایش اینکه آیا نصب نورگیر در خانه شما ارزش آن را دارد یا خیر، ما برخی از متداول ترین سوالاتی را مطرح می کنیم.اسکای لایت برای روشن کردن خانه (7)

 

قبل از نصب نورگیر در اتاق چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

در حالی که شما می توانید نورهای پایین را کنترل کنید، نمی توانید خورشید را کنترل کنید، بنابراین مهم است که مشخص کنید نورگیر شما به چه سمتی خواهد رفت. این همچنین می تواند به کنترل اینکه آیا نورگیر اتاق شما را گرمتر می کند یا خیر کمک کند.

“آیا در شیب شمالی سقف شما نور مستقیم خورشید را می دهد یا در شیب جنوبی و فقط نور غیر مستقیم خورشید را وارد می کند؟” این یک تصمیم طراحی است، زیرا بسیاری از نورگیرها در واقع به گونه ای طراحی شده اند که فقط نور غیرمستقیم خورشید را وارد کنند، تا نور کلی را به فضا ببخشند در حالی که نور شدید خورشید را وارد نمی کنند. با این حال، گاهی اوقات نور مستقیم خورشید دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید.”

نورگیرها باید در کجای خانه قرار گیرند؟

زمانی که عمدتاً برای رساندن نور به اتاق‌های زیر شیروانی استفاده می‌شد، اکنون از نورگیرها در سرتاسر خانه – در راهروهای ورودی، اتاق‌های نشیمن و بالای دوش‌ها استفاده می‌شود. اما آنها همیشه در همه موارد ضروری یا مناسب نیستند.

نورگیرها در خانه‌هایی با پلان مربع بسیار مهم هستند، زیرا نورگیر اجازه می‌دهد تا نور طبیعی به وسط این فضاهای تاریک وارد شود. خانه‌ای باریک با پنجره‌های دو طرف نیاز کمتری به نورگیر دارد و اگر می‌خواهید از تابش مستقیم نور خورشید به فضا جلوگیری کنید، آن‌ها غیرضروری هستند.اسکای لایت برای روشن کردن خانه (8)

مزایا و معایب نورگیر

به طور کلی نورگیر مزایای زیادی دارد. آنها می توانند اتاق های کوچک را بزرگتر نشان دهند، اتاق های تاریک را روشن تر کنند و اتاق های مرطوب را تهویه کنند. نورگیرهای سقفی نیز می توانند به بیانیه های معماری و سبکی کمک کنند.

با این حال، نورگیرها نیز می توانند باعث ناراحتی صاحب خانه شوند. نورگیرهای با کیفیت پایین می توانند باعث آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV) به مبلمان و کفپوش شوند و یا باعث ایجاد تابش خیره کننده شوند. تمام نورگیرهای سقفی با نفوذ به عرشه سقف، مقداری گرما را از دست خواهند داد. در واقع، نورگیرها هوای مطبوع بیشتری نسبت به پنجره ای با همان اندازه آزاد می کنند. و حتی یک نورگیر به درستی نصب شده ممکن است گاهی منجر به تراکم یا نشتی شود. اما راه های زیادی برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد، از جمله انتخاب نورگیر مناسب برای خانه و اطمینان از نصب صحیح آن.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره های زیر با ما ارتباط برقرار کنید.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384اسکای لایت برای روشن کردن خانه (9)

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
×