راهنمای انتخاب پمپ آب مناسب

راهنمای انتخاب پمپ آب مناسب

این که شما یک آکواریوم دار تازه کار هستین یا سال ها در این زمینه تجربه و علم کسب کرده باشید تفاوتی در هدف اصلی شما ندارد.هدف اصلی شما در هر صورت نگهداری از ماهی، مرجان، گیاه و یا سایر آبزیان با سلامت کامل و کیفیت بالا است.

برای دستیابی به این هدف باید اطمینان حاصل کنید که ابتدا یکی از اساسی ترین موارد آکواریوم یعنی پمپ آب را درست انتخاب کرده اید. برای این موضوع باید چندین عامل مختلف را در نظر بگیرید که در نگاه اول شاید کمی سخت و پیچیده به نظر برسد اما با کمک تیم آکوا سرویس  می توانید به راحتی مناسب ترین پمپ را با توجه به نوع و حجم آکواریوم خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب پمپ آب مناسب

جنس پمپ

بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که بدنه پمپ از پلاستیک با کیفیت باشد و در ساخت روتر و شفت پمپ از فلز بی کیفیت استفاده نشده باشد زیرا آهن با آب واکنش نشان می دهد و باعث اکسید آهن می گردد که ماده ای سمی برای آبزیان به ویژه مرجان ها می باشد.

راهنمای انتخاب پمپ آب مناسب

میزان جریان

برای آکواریوم های آب شور فقط ماهی حجم واتر پمپ ۶ الی ۸ برابر حجم کلی تانک در نظر گرفته می شود.برای آکواریوم های آب شور مرجانی ، حجم واتر پمپ ۱۰ الی ۱۲ برابر حجم کلی تانک در نظر گرفته می شود.برای سایر آکواریوم های آب شیرین حجم واتر پمپ ۳ الی ۵ برابر حجم کلی تانک در نظر گرفته می شود.

راهنمای انتخاب پمپ آب مناسب

لوله کشی

در انتخاب لوله کشی دقت کنید از کمترین تعداد زانویی استفاده کنید و کمترین شکست را داشته باشید.زیرا با ایجاد زاویه های۹۰ درجه زیاد، میزان گردش آب و توان پمپ شما کاهش می یابد و همچنین در دراز مدت باعث آسیب به واتر پمپ می گردد.

سایر تجهیزات

در صورت استفاده از چیلر و سایر رآکتور‌ها بهتر است. در سیستم لوله کشی برگشت آب از تانک به سامپ، لوله هایی را مطابق تصویر زیر برای استفاده آسان تر در نظر بگیرید و برای این منظور نیز لازم است واتر پمپ خود را متناسب با میزان استفاده قویتر در نظر بگیرید.

پمپ آب مناسب

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟