ماهی فایتر (بتا)

ماهی فایتر (بتا)

ماهی فایتر به دلیل برخوردار بودن از رنگ های زیبا و خیره کننده از محبوبیت بالایی برخوردار است.عدم سازگاری نوع نر این ماهی نسبت به سایر هم نوعان خود، دلیل نام گذاری این ماهی به نام فایتر است. این ماهی حدود 3 سال عمر و تا 7 سانتی متر رشد می ‎کند.

ماهی فایتر یا ماهی بتا ماهیان زیبا و زینتی میباشند که در کشور شاهد رنگ بندی و طرح های مختلی از انها هستیم.
بعضی از آنها یکدست قرمزند و بعضی دیگر آبی ، بعضی ها دارای دم و باله های ساده هستند و بعضی دیگر باله های رشته ای و ریش ریش دارند.
به هر حال آنها جزو ماهیان زیبا و زینتی به حساب آمده و محبوبیت فراوانی دارند.
ماهی فایتر (بتا)
نکته جالب در مورد آنها این است که شما هیچ گاه نمیتوانید دو یا چند فایتر را در کنار هم در یک مخزن نگهداری کنید زیرا آنها به هیچ وجه تحمل یکدیگر را ندارند ,
حتی دو جنس مخالف هم در زمانی که اماده تکثیر نیستند با هم جدال میکنند و بالاخره قویتر ضعیف تر را خواهد کشت.
گرچه نگهداری دو یا چند ماده فایتر در کنار هم میسر است ولی کمتر کسی علاقه به نگهداری فایتر ماده دارد.
به هر حال این مسئله هم نمیتواند چیزی از زیبایی و عظمت این ماهی بین ماهیان آکواریومی اب شیرین کم کند و هر سال میلیونها از این ماهی در تجارت آکواریوم خرید و فروش میشود که موفقیت این ماهی را در به دست اوردن رضایت مشتریان نشان میدهد.

شرایط نگهداری

آسان ترین راه برای نگهداری ماهی فایتر ( بتا ) یک تنگ بلورین متوسط تا بزرگ است و جالب اینجاست که برای نگهداری این ماهی به تجهیزات اضافی هم احتیاج ندارید.
شما میتوانید فایتر که نام دیگر آن جنگجوی سیامی است را با سایر ماهیان صلح جو و گیاه خوار مانند گورامی ها، انجل ها ، شارک ها ، لوچ ها و … هم نگهداری کنید.
ولی هرگز انها را با ماهیان کوچک و باله بلند مانند گوپی ، زبرا و … نگهداری نکنید چون فایتر شما از هر چه که بگذرد از دم و باله های نازنین و کلا ماهیان ضعیف تر از خود نخواهد گذشت و در زمان لازم از خجالتشان در خواهد امد.
مزیت نگهداری فایتر ها با گروه ماهیان این است که انها بیشتر فعال بوده و گه گاه شاهد حرکات و ژست گرفتن انها خواهید بود که در مخزن انفرادی کمتر شاهد تحرک زیاد این ماهی هستید.
برای تحریک ان ها میتوانید از یک اینه استفاده کنید و بعد از چند دقیقه اینه را بردارید تا زیاد باعث مزاحمت ان نشوید.

ماهی فایتر (بتا)

مواردی که باید در هنگام تغذیه ماهی فایتر به خاطر بسپارید شامل موارد زیر است :

از ریختن غذای بیش از حد در آکواریوم خودداری کنید زیرا این ماهی نمی ‎تواند بیش از 1 الی 2 دقیقه غذا بخورد. ریختن غذای بیش از حد در آکواریوم سبب کثیف شدن آب آکواریوم خواهد شد.

قبل از ریختن غذاهای یخ زده درون آکواریوم آن را یخ زدایی کنید.

ماهی های کوچک تر نیازمند تکه های غذای کوچک تری از غذا هستند.

1 الی 2 مرتبه در روز ماهی را تغذیه کنید.

تغذیه

در تغذیه ماهی فایتر دقت کنید زیرا تغذیه مناسب باعث زیبایی و شادابی ماهی خواهد بود. انها را میتوانید با غذای خشک رایج برای ماهیان گیاه خوار یا غذاهای مخصوص فایتر تغذیه کرد.
در رژیم هفتگی انها یک یا دو بار از غذای گوشتی هم استفاده کنید که پیشنهاد میدهم دل گوساله را برای این منظور در نظر بگیرید و تکه ای ریز را به فایتر خود بدهید.
اگر از مولی یا گوپی نگهداری میکنید و انها را تکثیر میکنید یا نوزادان مولی یا هر ماهی دیگری در اختیار دارید،گاه از این غذای زنده و مقوی هم به فایتر خود بدهید.

انواع فایتر

فایتـر دم پرده ای, فایـتردم تاجی, فایتـردم دوقلو, فایتـردم ماه نیمه, فایـتردم باله کوتاه, فایتـردم دم شانه ای, فایتـردم دلتا.
ماهی فایتر (بتا)
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟