همه چیز درباره تغذیه ماهی دیسکس

همه چیز درباره تغذیه ماهی دیسکس

ماهی دیسکس می تواند از هر چیزی که شامل غذای پولکی، گرانول (گلوله‌ای) و مواد غذایی منجمد یا حتی زنده باشد تغذیه کند. بهترین روش تغذیه برای ماهی های شما رژیم غذایی متنوعی خواهد بود تا بتوانند تمام مواد مغذی لازم برای رشد آنها را بدست آورند.

همه چیز درباره تغذیه ماهی دیسکس

غذای خشک

یک نوع از غذاهای ماهی خوب برای دیسکس مواد غذایی خشک است. این نوع مواد غذایی حاوی بسیاری از مواد مغذی اساسی است. این نوع غذا شامل دو نوع غذای پولکی(پوسته ای) و گرانول است.

در هنگام تغذیه ماهیان دیسکس خود با غذاهای خشک ، باید دقت کنید. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که غذای پولکی را با غذای زنده تکمیل می کنید تا مواد مغذی اساسی برای سلامتی بهتر به ماهیان دیسکس برسد. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که غذای گرانول را قبل از تغذیه آنها به دیسکس خیس کرده تا از نفخ ماهی جلوگیری شود.

ما شدیدا غذاهای برندهای معتبر به همراه غذای سرشار از پروتئین دل گاو را توصیه می کنیم.

همه چیز درباره تغذیه ماهی دیسکس

غذای زنده

یکی دیگر از بهترین مواد غذایی برای غذای زنده دیسکس که شامل کرم های خونی، کرم های سیاه و همچنین کرم های سفید است. از نظر میزان مواد مغذی ، همه اینها از بهترین غذاها برای پادشاه آکواریوم محسوب می شوند.

علاوه بر این، در بسیاری از فروشگاه های ماهیان زینتی قابل دستیابی هستند و می توانند برای تغذیه دیسکس‌ ماهی ها نگهداری شوند. آرتمیا یکی از بهترین مواد غذایی دیگر و جایگزین مناسبی برای کرمها است. دلیل این موضوع این است که آنها سرشار از ویتامین ها و همچنین مواد معدنی هستند. آنها می توانند به صورت یخ زده یا زنده باشند.

دقت کنید که حتما آنها را بشویید تا هرگونه نمکی که روی آنها باشد را از بین ببرید، قبل از دادن آرتمیای یخ زده به ماهی حتماً ابتدا یخ زدایی کنید و اجازه دهید یخ آن آب شود. آرتمیا بهترین ماده غذایی برای تقویت رنگ ماهی های دیسکس آکواریوم شما است زیرا از بتا کاروتن بهره می برد.

همچنین به عنوان نکته پایانی غذای زنده بسیار توصیه می کنیم که از کرمهای زنده دوری کنید و فقط از کرمهای یخ زده تغذیه کنید زیرا کرمهای زنده می توانند انگل داشته باشند و ماهی شما را بیمار کند!

همه چیز درباره تغذیه ماهی دیسکس

غذاهای خانگی و میکس دل

جدا از انواع اصلی مواد غذایی فوق، برخی از نگه داران ماهی دیسکس از غذای خانگی ماهی خود بهره می گیرند و برای درست کردن آنها از میکس دل گاو استفاده می کنند. با این وجود یکی از مهمترین مشکلات آن این است که آنها مخزن ماهی دیسکس شما را کثیف می کنند و از این رو تمیز کردن منظم بیشتری نیاز دارد و البته مزیت آن قیمت بسیار مناسب و مغذی بودن آن برای ماهیان آکواریوم شماست.

به طور کلی ، دیسکس ماهی ها به طور طبیعی غذاهای زنده را ترجیح می دهند و بهترین غذاهایی هستند که می توانید به آنها بدهید.

عادات غذایی ماهی دیسکس

هنگامی که ماهیان دیسکس هنوز جوان هستند، نیاز به تغذیه مداوم دارند. بچه دیسکس ها روزانه ۱۰ الی ۱۲ بار غذا می خورند! از سوی دیگر دیسکس‌های بزرگسال ۲ تا ۳ بار در روز غذا مصرف می کنند.

مراقب باشید که آنها بیش از حد تغذیه نشوند. غذا دادن بیش از حد به دیسکس شما می تواند باعث ایجاد مشکل در سلامتی ماهی و آلودگی آب شود. ماهی دیسکس، یک ماهی حساس است که از آب تازه و تر و تمیز استقبال می کند.

صرف نظر از تایمی که شما ماهی خود را غذا می دهید، همیشه سعی کنید روال مناسب غذا دادن حفظ شود. صبح ، منتظر بمانید که دیسکس شما قبل از تغذیه کمی از خواب بیدار شود.

چراغ ها را روشن کنید و سپس به آنها کمی فرصت دهید تا برای چند دقیقه حرکت کنند. بعد از اینکه آخرین وعده غذایی روز خود را خوردند، به آنها فرصت دهید تا کنکاش کنند. حداقل تا یک ساعت پس از وعده غذایی آخر روز ، چراغ آنها را خاموش نکنید.

چالش ها هنگام تغذیه دیسکس

یک مشکل احتمالی این است که گاهی اوقات ، ماهی بلافاصله به سمت غذا شنا نمی کند و غذا نمی خورد. در نتیجه ، غذا تا ته آکواریوم غرق می شود. هر غذایی که در آنجا بماند ، بعد از دو سه روز پوسیده می شود که منجر به باکتری ها می شود.

برای حل این مشکل ، شما می توانید که یک فیدر پایین را در مخزن ماهی بگنجانید و یا مجبور خواهید بود قبل از شروع تجزیه و آلوده کردن مخزن ماهی، مواد غذایی باقیمانده را از آکواریوم جمع آوری کنید.

ماهی دیسکس

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟