برکه کوی چیست؟

برکه کوی چیست؟

کوی یعنی چی؟ کلمات “koi” و “nishikigoi” به ترتیب از کلمات ژاپنی 鯉 (کپور) و 錦鯉 (کپور براده دار) می آیند. در ژاپنی، “koi” یک همصدا برای 恋 است، کلمه دیگری که به معنای “دوستی” یا “عشق” است، بنابراین کوی نماد عشق و دوستی در ژاپن است.

استخرهای کوی حوضچه‌هایی هستند که برای نگهداری ماهی ژاپنی کوی معمولاً به عنوان بخشی از باغ استفاده می‌شوند. حوض‌های کوی یا دریاچه‌ها ویژگی سنتی باغ‌های ژاپنی هستند، اما بسیاری از علاقه‌مندان از حوضچه‌های ویژه در مکان‌های کوچک استفاده می‌کنند، بدون اینکه تلاشی برای نشان دادن ویژگی‌های منظره طبیعی داشته باشند. معماری برکه کوی می تواند تاثیر زیادی بر سلامت و تندرستی کوی داشته باشد.

برکه کوی اساساً مخزن بزرگی برای شنا کردن کوی ها است. حوضچه های کوی با دقت ساخته شده اند، با دیوارهایی که مستقیماً پایین می روند، به طوری که هیچ شکارچی نمی تواند وارد برکه شود. حوضچه ها همچنین برای تولید انرژی و جو خاصی طراحی شده اند که ارتباط نزدیکی با ماهی کوی دارد.

برخی از مردم ترجیح می‌دهند که حوضچه‌های کوی عاری از سنگ، شن و گیاهان آبزی باشند، که به آنها دیدی بدون مانع از کوی می‌دهد و به کوی اجازه می‌دهد تا اندازه بزرگ‌تری داشته باشد. با این حال، بسیاری از مردم می خواهند که کوی آنها در یک حوضچه به سبک ترکیبی که شبیه یک باغ آبی است، اما مانند یک حوض کوی فیلتر شده است، پرورش یابد. کوی را می توان با موفقیت در هر دو سبک حوضچه پرورش داد.

برکه کوی چیست؟

در یک برکه کوی چیست؟

برکه کوی یک آبنمای تزئینی است که در ساختمان های تجاری و حیاط خلوت یافت می شود. یک برکه کوی با کیفیت به عنوان حوضچه اکوسیستمی ساخته شده است. این بدان معنی است که دارای گیاهان، سنگ ها، شن، فیلترها و مقداری جلبک است. آنها در اشکال، اندازه‌ها و هزینه‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

برکه کوی چیست

اسکیمر

اسکیمر اجازه می دهد تا آب از سطح حوض خارج شود. برگ ها، گرده ها، شاخه ها، غذای نخورده و انواع دیگر زباله های شناور را جمع آوری می کند. اسکیمر معمولاً دارای یک سبد تمیز است که می توان آن را به سرعت به طور منظم تخلیه کرد تا اسکیمر به درستی کار کند. بیشتر اسکیمرهای شناور دارای فومی هستند که در زیر سبد قرار می گیرد تا ذرات ریزتر را فیلتر کند.

همچنین، بسته به نوع اسکیمر، ماهی و سایر موجودات زنده ممکن است در اسکیمر گیر کنند، بنابراین ایده خوبی است که اسکیمر را به طور منظم بررسی کنید. اگر دریچه خود پرکننده در حوض وجود دارد، سعی کنید آن را در قسمت حوضچه نصب کنید نه در اسکیمر. اگر اسکیمر با زباله مسدود شود و سطح آب در اسکیمر پایین بیاید، ممکن است شیر پرکننده حوضچه را پر کند.

زهکشی پایین

زهکش های پایین در باغ های آبی مورد نیاز نیست اما برای استخرهای کوی بسیار مفید است. هنگامی که در حوضچه ای استفاده می شود که در کف آن سنگ وجود دارد یا ندارد، یک زهکش پایین اجازه می دهد تا مواد جامد سنگین به فیلتر مکانیکی منتقل شوند. علاوه بر این، بسیاری از زهکش های پایین مجهز به پخش کننده هوا هستند که اکسیژن بسیار مورد نیاز را به حوضچه اضافه می کنند.

بسته به اندازه حوضچه، حوضچه‌های بزرگ‌تر با زهکشی پایین‌تر کارآمدتر عمل می‌کنند، به خصوص اگر جت‌هایی در محل وجود داشته باشند که همه زباله‌ها را به سمت زهکشی فشار می‌دهند. همچنین، اگر مکانی وجود دارد که بتوان پمپ خارجی را در آن نصب کرد، می توانید آب را سریعتر و کارآمدتر به منطقه زهکشی پمپ کنید.

فیلتر مکانیکی

فیلتراسیون مکانیکی را می توان به روش های مختلفی انجام داد. وظیفه این فیلتر به دام انداختن مواد جامد و جلوگیری از مسدود شدن فیلتر بیولوژیکی آنهاست. فیلتر مکانیکی باید اغلب شسته یا تمیز شود. انواع فیلترهای مکانیکی عبارتند از ورتکس، برس، مات، شن و ماسه، صفحه غربال و محفظه نشست.

فیلتر بیولوژیکی

فیلترهای بیولوژیکی ضایعات نیتروژنی ماهی را تبدیل می کنند. این چرخه چرخه نیتروژن نامیده می شود. یک بیوفیلتر را می توان به روش های مختلفی ساخت. برای نگهدارنده koi مهم است که بفهمد فیلتر قبل از نصب چگونه باید تمیز شود. تمیز کردن صحیح و منظم فیلترهای مکانیکی و بیولوژیکی برای سلامت و کیفیت کوی بسیار مهم است. گاهی اوقات فیلترهای زیستی به زیر گروه هایی مانند هوادهی یا غیر هوادهی تقسیم می شوند.

برکه کوی

چرا باید یک حوض کوی در حیاط خلوت خود داشته باشید؟

  • افسانه شانس: بسیاری از مردم معتقدند که آنها شانس و قدرت را به ارمغان می آورند. فرهنگ ژاپنی ماهی کوی و ارتباط آن با شانس و اقبال را گرامی می دارد. آنها همچنین با “استقامت در سختی ها و قدرت هدف” مرتبط هستند. یکی از دلایلی که ماهی کوی برای فرهنگ ژاپنی اهمیت زیادی دارد این است که کوی ها بدون توجه به شرایط به شنا کردن در بالادست شهرت دارند و این نشان می دهد که آنها هرگز از یک ماموریت عقب نشینی نمی کنند.
  • زیبایی طبیعی: تصور کنید که مهمانان را برای یک شب آرامش بخش با کوکتل در حیاط خلوت خود با منظره کوی های زیبا، رنگ های روشن و طرح های منحصر به فرد داشته باشید. مهمانان شما تحت تأثیر موجودات بصری جذاب قرار خواهند گرفت.
  • آرامش بخش: حوضچه های کوی می توانند استرس را از بین ببرند. داشتن یک حیاط خلوت آرام و شاد راهی فوق العاده برای رهایی از استرس و برقراری ارتباط با روحیه درونی فرد است. صاحبان استخر کوی اغلب پس از گذراندن زمان استراحت در لبه آب احساس شادابی می کنند.
  • نگهداری آسان: ماهی کوی حیوان خانگی کم نگهداری است. بسیاری از صاحبان حوضچه‌های کوی به ماهی‌های خوش رنگ رشد می‌کنند. مانند داشتن یک حیوان خانگی است، اما آنها در تمام طول سال بیرون می مانند و به نگهداری بسیار کمتری نسبت به سگ یا گربه نیاز دارند.
  • ارزش ملک: آنها می توانند ارزش ملک شما را افزایش دهند. هر عامل املاک و مستغلات به شما می گوید که حوضچه های کوی “بازارپذیری” یک خانه را افزایش می دهند. آنها برای خریداران احتمالی یک وسیله جذاب هستند و می توانند نقش کلیدی در سرعت فروش خانه و قیمت آن داشته باشند. این زیبایی عجیب و غریب حوضچه های کوی است که باعث می شود خریداران احساس کنند که باید قیمت بیشتری بپردازند. تأثیر حوضچه‌ها بر ارزش اموال، واضح است که بیشتر مردم از دیدن آب لذت می‌برند – و مایلند برای دریافت آن هزینه بیشتری بپردازند.

برکه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟