مزیت کف شیشه ای در ساختمان

مزیت کف شیشه ای در ساختمان

شیشه به عنوان مواد کفپوش هم در سازه های مسکونی و هم در ساختمان های تجاری استفاده می شود. اما سوالی که ممکن است برای همه پیش بیاید این است که چگونه کف های شیشه ای شکسته نمی شوند؟

کف‌های شیشه‌ای تقریباً همیشه از شیشه‌های چند لایه مقاوم در برابر حرارت یا مقاوم ساخته می‌شوند. استحکام این نوع شیشه دو برابر شیشه آنیل شده است، بنابراین می توانید به دوام و مقاوم بودن آن در برابر شکستگی اعتماد کنید.

کف ‌های شیشه‌ای که به‌طور سنتی در آسمان‌خراش‌ها، مراکز تجاری یا ویلاها استفاده می‌شود، تا آنجا که به طراحی معماری مربوط می‌شود، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. امروزه، کف‌های شیشه‌ای در دسترس و مد روز هستند، زیرا این نوع کفپوش دارای مزایای فوق‌العاده‌ای در مقایسه با سایر موارد است.

مزیت کف شیشه ای در ساختمان

دلایل استفاده از کف های شیشه ای

کف های شیشه ای زیبایی هستند: از نظر طراحی معماری، شیشه به هر ساختمان زیبایی، سبک و ظرافت می بخشد. این امکان جریان آسان نور طبیعی را فراهم می کند و حس وسعت اتاق ها را افزایش می دهد. کف‌های شیشه‌ای به دلیل نور اضافی تأثیر قابل‌توجهی بر محیط جهانی مکان دارند و این کف غیرمعمول قطعاً باعث کنجکاوی بازدیدکنندگان شما می‌شود. علاوه بر این، کف‌های شیشه‌ای به ویژه اگر در طبقات بالا استفاده شوند، منظره‌ای نفس‌گیر را می‌دهند.

کف شیشه ای به صورت سفارشی ساخته می شود: یکی از مزایای کف های شیشه ای این است که در اشکال و اندازه های سفارشی در دسترس هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که بسته به نیاز شما، بخش های کوچکی از طبقات بزرگتر یا کل اتاق را در خود جای دهند. با این حال، نصب کفپوش شیشه ای باید توسط افراد حرفه ای انجام شود تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای امنیتی مطابقت دارند.

کف شیشه ای عایق بسیار خوبی ایجاد می کند: شیشه به عنوان یک ماده عایق فوق العاده می باشد. کف‌های شیشه‌ای به حفظ گرمای داخل اتاق‌های ساختمان کمک می‌کنند و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند و به هر حال، قبض برق شما را کاهش می‌دهند. یکی دیگر از مزایای بزرگ شیشه این است که یک ماده ضد آب و نسوز است که محافظت و دوام بیشتری را فراهم می کند.

مزیت کف شیشه ای

 

شیشه های مناسب برای کف

رایج ترین نوع شیشه ای که برای کف شیشه ای استفاده می شود، شیشه سکوریت شده (یا سخت شده) بسیار محکم و بادوام است. شیشه سکوریت سخت و مقاوم در برابر ضربه است تا خطر آسیب ناشی از ضربه را کاهش دهد. این کفپوش ها نیز با شیشه شفاف یا نیمه شفاف ساخته می شوند.

Walk on glass یک شیشه تخصصی است که به طور خاص ساخته شده است تا به اندازه کافی قوی باشد تا افراد بتوانند از روی آن عبور کنند. راه رفتن روی شیشه اغلب در طرح های معماری مشخص می شود که نور طبیعی برای نفوذ به بالا و پایین بین طبقات مورد نیاز است.

مزیت کف شیشه ای ساختمان

 

ایمن و نگهداری آسان

اما ممکن است هنوز برخی نگرانی درباره استفاده از شیشه در کف ساختمان خود از جهت ایمنی و یا حتی نگهداری آن داشته باشید، در پایین توضیحات لازم در باره این نگرانی ها داده است:

تمیز کردن و نگهداری کفپوش شیشه ای آسان است

کف‌ های شیشه‌ای ضد لکه هستند و به راحتی با کمک پاک‌کننده‌های سبک، آب و مواد شوینده تمیز می‌شوند تا گرد و غبار و زباله‌های انباشته شده را از بین ببرند تا ظاهری دیدنی داشته باشند. در مقایسه با سایر مواد مانند بتن یا چوب، شیشه در برابر قارچ ها و سایر مواد حساسیت زا مقاوم است. علاوه بر این، شیشه به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید در برابر محو شدن مقاوم است.

کف شیشه ای مقاوم و ایمن است

کف های شیشه ای معمولا از شیشه های مقاوم ساخته می شوند که بسیار محکم و بادوام هستند. این نوع شیشه در برابر ضربه، گرما مقاوم بوده و در مورد کف شیشه ای برای کاهش خطرات ناشی از تصادفات خانگی تحت عملیات ضد لغزش قرار می گیرد. شیشه های سخت شده تقریباً پنج برابر قوی تر از شیشه های چند لایه است و در صورت شکستن، به قطعات کوچک تیز نشده شکسته می شود که خطر آسیب را محدود می کند.

مزیت کف شیشه

 

همانطور که در این مقاله گفته شد استفاده از شیشه در ساختمان ها نیازمند ایمنی بسیار بالا و همچنین شیشه های مخصوص در این باره است. لطفا پس از اطمینان از صلاحیت تیمی که کف شیشه ای را اجرا میکنند، پروژه خود را به آنها بسپارید.

تیم آکوا با بیش از 20 سال سابقه در اجرای وجوه شیشه ای با ایمنی بسیار بالا، به شما خدمات در کف های شیشه ای، استخرهای شیشه ای و … ارائه میکند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟