نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

در این مقاله می خواهیم در خصوص مواردی که شما بایستی در دکوراسیون فضای غذاخوری در نظر داشته باشید صحبت کنیم که راحتتر بتوانید فضای غذاخوری خود را دکور نمایید.

  1. فرش

اولین مسئله ای که بایستی در طراحی فضای غذاخوری توجه کنید فرش ها هستند. اگر فضای غذاخوری شما با پذیرایی شما یک تکه می باشد و یا شما یک اتاق جدا برای غذاخوری دارید در هر دو حالت می توانید از فرش ها برای تقسیم بندی فضا استفاده نمایید. فرش ها محدوده فضای شما را مشخص می نمایند.

اگر میز غذاخوری شما گرد است از فرش گرد بزرگتر از میز و اگر میز غذاخوری شما مستطیل است از فرش مستطیل شکل برای زیر میز استفاده نمایید. شما می توانید از فرش مستطیلی نیز برای زیر میز گرد استفاده کنید ولی بایستی اندازه فرش شما به اندازه کافی بزرگ باشد. ابعاد فرش هم بستگی به میز و صندلی شما دارد. شما بایستی فرشی بگیرید که اگر صندلی را از میز بکشید پایه های پشتی صندلی هنوز هم روی فرش باشند.

اگر فرش کوچک برایفضای خود بگیرید فضای شما کوچکتر دیده می شود.

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

  1. میز غذاخوری

استای میز غذاخوری شما بستگی به استایل کلی خانه شما دارد. پس استایلی را برای میز خود انتخاب کنید که به استایل خانه شما بخورد.

نکات دکوراسیون فضای غذاخورینکات دکوراسیون فضای غذاخوری

تست تشخیص استایل دکوراسیون

در خصوص ابعاد میز بایستی ابتدا ابعاد کلی فضای غذاخوری خود را اندازه بگیرید و سپس با در نظر گرفتن 60 تا 90 سانتیمتر مسیر حرکت، اندازه میز غذاخوری خود را بدست بیاورید. اگر فضای شما کوچک است از میز گرد استفاده کنید چون لبه های تیز ندارد و فضای کمتری استفاده می کند و تعداد نفرات بیشتری دور آن می توانند بنشینند. و همچنین از میز های تیره برای فضاهای کوچک استفاده نکنید.

  1. صندلی ها

در اینجا هم استایل صندلی های شما بر اساس استایل میزتون و استاسل کلی خانه انتخاب می شود. شما می توانید در دکوراسیون کلاسیک از مدل های مختلف صندلی در ترکیب با هم استفاده کنید و اگر استایل شما مینیمال است از یک مدل صندلی استفاده کنید.شما می توانید تنها دو صندلی سر و ته میز را متفاوت از صندلی های دیگر بگیرید.

برای اینکه تعداد بیشتری افراد دور میز باشند به جای صندلی نیمکت بگذارید.

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

  1. روشنایی

روشنایی ها هم مانند فرش به تعریف فضا کمک می کنند و می توانند فضاهای مختلف خانه را از هم جدا کنند. چراغ میز غذاخوری باعث روشن شدن هم فضای غذاخوری و هم میز غذاخوری می شود. چراغ میز غذاخوری، نقطه کانونی فضای غذاخوری شما می باشد و می تواند یک اثر هنری در خانه شما باشد. چراغ شما نبایستی خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد.

محل قرارگیری چراغ شما در وسط میز شما می باشد و حدود 60 تا 70 سانتیمتر بالاتر از سطح میز قرار گیرد.

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

  1. پرده ها

همیشه پرده ها را حدود 30 سانتیمتر از هر طرف در عرض بزرگتر از پنجره بگیرید و در ارتفاع نیز میل پرده را نزدیک سقف خود نصب کنید در این حالت هم فضای شما و هم پنجره شما بزرگتر دیده می شود. جنس پارچه ای را انتخاب کنید که نور را به داخل خانه شما می آورد و فضای شما را روشن تر و دلباز تر می کند.

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

  1. فضای انبار

اگر شما به اندازه کافی فضا داشته باشید می توانید یک بوفه در فضای غذاخوری خود بگذارید که وسایل مورد استفاده در غذاخوری را در بوفه گذاشته که این بوفه خود می تواند وسایل دکوری و حتی آباژور در روی آن قرار گیرد و دکوراسیون غذاخوری شما را تکمیل نماید.

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

  1. اکسسوری

حالا موقع اکسسوری ها و دکوری ها در فضای غذاخوری شما می باشد. از دکوری های خیلی بلند برای روی میز غذاخوریتون استفاده نکنید زیرا اگر دو نفر روبروی هم در روی میز بنشینند دکوری دید آنها را مختل نکند. تابلو های دیواری دکوری های مناسبی برای فضای غذاخوری شما می باشند. پس از یک یا چند تابلو دیواری و یا بشقاب های دکوری برای دکوراسیون فضای غذاخوری خود انتخاب کنید.

نکات دکوراسیون فضای غذاخوری

اگر سوالی در زمینه فضای غذاخوری دارید با ما در میان بگذارید.بدون تعطیلی از طریق واتس اپ 09205958384 پاسخ گویتان هستیم

منبع : یومی خانه 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟