ملاحظات ساخت و ساز در اسکای لایت

ملاحظات ساخت و ساز در اسکای لایت

اگر قصد دارید نورگیرها را در خانه جدید یا پروژه بازسازی بعدی خود بگنجانید، احتمالاً به این فکر کرده اید که کدام مکان در داخل خانه برای استفاده کامل از نور طبیعی و ارتباط قوی با طبیعت که اسکای لایت فراهم می کند، بهتر است. و در حالی که فرم و عملکرد داخلی مهم است، شما همچنین باید زیبایی شناسی فضای باز، محدودیت های ساختاری و اهمیت حفظ یکپارچگی پوشش ساختمان را در نظر بگیرید.

اطلاعات این مقاله برای کمک به شما طراحی شده است که با شناسایی مکان هایی که می توانند نماها را بهبود بخشند، از نشتی جلوگیری کنند، جریان هوا را افزایش داده و بهره وری انرژی را به حداکثر برسانند، از اسکای لایت های جدید خود بیشترین بهره را ببرید.

هارمونی ایجاد کنید

هنگام برنامه‌ریزی مکان اسکای لایت ها، معمولاً به زیبایی‌شناسی فضای داخلی فکر می‌کنید. با این حال، شما همچنین باید در مورد چیدمان به طور کلی فکر کنید و اینکه چگونه نورگیرها می توانند سایر پنجره ها و درهای شما را تکمیل کنند تا نمای دلپذیری ایجاد کنند. نسبت، قرارگیری و رنگ‌های خاصی که انتخاب می‌کنید باید با عناصر طراحی خاص خانه شما به طور کلی هماهنگ باشد، اما ممکن است ایده خوبی باشد، در مرحله برنامه‌ریزی پروژه، با اندازه‌ها و مکان‌های نورگیر مختلف بازی کنید. هنوز هم می تواند در داخل ساختمان کار کند اما جذابیت محدود را بهبود بخشد.

ملاحظات ساخت و ساز در اسکای لایت (7)

بالاتر ممکن است بهتر باشد

چند دلیل وجود دارد که چرا شما ممکن است نخواهید نورگیرها را به سمت پایین سقف نصب کنید. اگر خانه ای با یک اتاق زیر شیروانی عایق بندی شده سنتی می سازید، نورگیر نصب شده در نزدیکی لبه بام ممکن است با میزان عایق کاری که می توانید در آن منطقه نصب کنید تداخل ایجاد کند.

یکی دیگر از دلایلی که برای فکر کردن به نصب نورگیر در بالای خط سقف وجود دارد، استفاده از افکت پشته است. اثر پشته حرکت هوا است که هنگام بالا آمدن هوای گرم اتفاق می افتد و با هوای خنک تر از پایین جایگزین می شود.

هنگامی که دمای بیرون پس از یک روز گرم به زیر دمای داخل خانه می‌رسد، منطقی است که یک پنجره را باز کنید تا بتوانید از هوای تازه لذت ببرید و خانه خود را به طور طبیعی و بدون کمک سیستم‌های مکانیکی خنک کنید. اگر نورگیر تهویه و پنجره زیر آن را باز کنید، هوای گرم به سمت بالا و خارج می شود و هنگام خروج از خانه، هوای بیرون را به داخل می کشد. هرچه نورگیر بالاتر باشد، اثر پشته در خنک کردن خانه شما موثرتر خواهد بود.

از نماهای ناخوشایند خودداری کنید

نورگیرها در گرفتن مناظر باشکوه از رنگ های متغیر آسمان، ماه درخشان، ابرهای مهیج شناور و آن رعد و برق های چشمگیر در طول یک طوفان رعد و برق تابستانی که پایان موج گرما دارد، عالی هستند. با این اوصاف، آنها همچنین می‌توانند منظره‌ای را به تصویر بکشند که ممکن است چندان خوشایند نباشد، مانند یک خط برق آویزان، یک چراغ خیابان کج، یک ساختمان آپارتمان همسایه، یا حتی یک قسمت نامناسب از خانه شما. جابه‌جایی پنجره‌ها روی دیوار لزوماً منظره را تغییر نمی‌دهد، اما تنها انتقال نورگیر از یک طرف سقف طاق‌دار به سمت دیگر ممکن است راهی ساده برای ارتقاء مناظر شما باشد.ملاحظات ساخت و ساز در اسکای لایت (8)

فاصله تیرها مهم است

نورگیرها معمولاً بین تخته های تیر نصب می شوند. اگر در برنامه‌های بازسازی خود از نورگیر استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید که اکثر آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بین تیرهای با فاصله 16 یا 24 اینچی قرار می‌گیرند. خانه‌های موجود می‌توانند نورگیرهای بزرگ‌تری را در خود جای دهند، اما معمولاً نیاز به مهندسی و ساخت و ساز خاصی دارد که می‌تواند هزینه نصب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

درختان رشد می کنند

حتی اگر با درختی که مانع از ورود نور مستقیم خورشید به نورگیر شما می شود مشکلی ندارید، باید زباله های تولید شده را نیز در نظر بگیرید. برگ‌ها، شاخه‌های شکسته و دانه‌هایی که روی نورگیر جمع می‌شوند، نه تنها درد چشم هستند. آنها همچنین می توانند باعث تشکیل کپک، جلبک و خزه شوند. اگر درختان بزرگی در مجاورت اسکای لایت آینده شما وجود دارد، مدلی را انتخاب کنید که مخصوصاً برای آن کاربرد مناسب است.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره اسکای لایت ها با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155957060 

مشاوره آنلاین 09205958384ملاحظات ساخت و ساز در اسکای لایت (9)

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
×