ساخت ورق اکریلیک برای استخر شیشه ای

ساخت ورق اکریلیک برای استخر شیشه ای

متریال با کیفیت مهم ترین رکن در ساخت استخر شیشه ای است. فشار آب موجود در استخر ما را ملزم می کند تا از مواد مقاوم و بادوام استفاده کنیم مانند شیشه های چند لایه و اکریلیک. اما اگر می خواهید بهترین را داشته باشید پیشنهاد ما به شما اکریلیک است چون احتمال ترک خوردن یا شکستگی کمی دارد. البته باید بدونید که از نظر هزینه، قیمت بیشتری نسبت به شیشه دارد.

بعد از انتخاب متریال، باید قالب بندی سازه انجام شود و طبق مشخصات پروژه طراحی شده باشد. پس از آن، باید وجه شفاف شما ساخته شود تا برای نصب در محل آماده باشد. قبل از نصب باید بررسی شود تا شیشه یا اکریلیک از بهترین و بالاترین استاندارد ها برخوردار باشد و نقص ها برطرف شود.

پنجره های زیر آب استخر بنابر طراحی استخر و ترجیحات کارفرما به روش های مختلفی قابل نصب هستند. برخی از پنجره‌های استخر با استفاده از چارچوبی که به دیوار استخر پیچ می‌شود، نصب می‌شوند، در حالی که برخی دیگر مستقیماً به دیوار استخر نصب می‌شوند. صرف نظر از روش استفاده شده، مهم است که از نصب مطمئن پنجره و ضد آب بودن آن مطمئن باشید.ساخت ورق اکریلیک برای استخر شیشه ای (2)

چگونگی ساخت استخرهای شیشه ای

بهترین راه برای استراحت و پر کردن اوقات فراغت استخر های شنا هستند که با اضافه کردن یک وجه شیشه ای به آن می توانید هیجان و استراحت خود را به سطح بهتر و بالاتری برسانید. به خاطر دوامی که استخر های شیشه ای که با اکریلیک ساخته می شوند، دارند، آن ها را به یک انتخاب محبوب برای کسانی که می خواهند استخر بسازند تبدیل کرده است.

ممکن است برای بعضی ها سوال پیش بیاید که این نوع استخر ها چگونه ساخته می شوند، در ادامه به توضیح مختصری از مراحل ساخت آن پرداخته ایم. البته باز هم لازم به ذکر است که اکریلیک در ایران به دلیل عدم وجود متریال ساخته نمی شود و برای استفاده از آن ها باید از کشور های دیگر اکریلیک را خریداری کنیم.

  • مرحله اول: آماده کردن ورق اکریلیک

مرحله اول در ساخت استخر های شیشه ای ریخته گری ورق های اکریلیک است. این کار به این صورت است که اکریلیک مایع را بر روی سطحی صاف میریزن. نکته قابل توجه این است که کیفیت اکریلیک به کیفیت مواد اولیه و  فرآیند ریخته گری کاملا بستگی دارد. پس باید در این مرحله بسیار توجه به خرج داد. ضخامت اکریلیک هم در همین مرحله با توجه به مشخصات پروژه شما تعیین می شود.

  • مرحله دوم: برش ورق اکریلیک

بعد از آن که ورق اکریلیک شما خشک و سخت شد و استخر در مرحله ای رسید که اندازه ی وجه شفاف معلوم شد، اکریلیک را به شکل و اندازه دلخواه برای استخر، برش می دهیم. برای این که برش شما دقیق انجام شود از برش لیزری یا اره استفاده می شود.

  • مرحله سوم: تشکیل پنجره استخر

پس از برش ورق های اکریلیک، نوبت به فرم دادن پنجره استخر می رسد. این کار با گرم کردن ورق اکریلیک تا دمای خاص و سپس شکل دادن به آن به شکل دلخواه انجام می شود. این فرآیند ترموفرمینگ نامیده می شود.ساخت ورق اکریلیک برای استخر شیشه ای (3)

  • مرحله چهارم:

بعد از آن که ورق اکریلیک شما به شکل مورد نظرتون درآمد، باید دقت شود تا از مشخصات مورد نظر و پروژه شما برخوردار باشد. هرگونه نقصی در اکریلیک ها باید در این مرحله شناسایی و اصلاح شود.

  • مرحله پنجم:  

پس از اطمینان از درستی ورق های اکریلیک، آن ها آماده نصب در محل اجرای پروژه می شوند. ورق اکریلیک را به قاب یا همان ساختار پشتیبان که برای مقاومت در برابر فشار آب طراحی شده، نصب می کنند. البته مراحل نصب بنابر اندازه و شکل آن می تواند بسیار متفاوت باشد.

اگر قصد دارید تا یک استخر شیشه ای بسازید، حتما باید با یک تیم اجرایی معتبر که تجربه بالایی در ساخت و نصب این نوع استخر ها دارند، کار کنید. همانطور که گفته شد ورق های اکریلیک از کشور هایی مانند کره، اتریش و … به ایران وارد می شوند و موارد این مقاله فقط توضیحی درباره چگونگی ساخت ورق های اکریلیک برای استخر شیشه ای شماست.

اگر می خواهید استخر شیشه ای ایمن و در عین حال زیبا داشته باشد، می توانید با ما تماس بگیرید تا در ساخت آن به شما کمک کنیم.

پرزنت حضوری 02155957060 

مشاوره آنلاین 09205958384ساخت ورق اکریلیک برای استخر شیشه ای (4)

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟