دلایل مرگ ماهی های آکواریوم

دلایل مرگ ماهی های آکواریوم

اگر تجربه داشتن آکواریوم را داشته باشید، حتما با از دست دادن جان یکی از ماهی های خود رو به رو شده اید. اما حالا ما اینجا هستیم تا دلیل مرگ ماهی هارا بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تا جلوی این اتفاق ناگوار را بگیریم.

برای بهره بردن از آکواریوم خود که فضایی سالم و زیبا با ماهی های پر جنب و جوش دارد، نیازمند مراقبت درست از ماهی های خود به عنوان حیوانات خانگی شما است. مراقبت از آکواریوم ماهی ها بسیار مهم تر از غذا دهی آنها است و نقش حیاطی را برای آنها ایفا می کند. با رعایت چندین نکته می توانید بهترین آکواریوم و ماهی ها را داشته باشید، فقط لازم است این موارد را زیر نظر داشته باشید: محیط تمیز- کنترل آب- دما- نور و …

برای ساختن محیطی بهتر برای حیوانات مورد علاقه خود و بهبود زندگی آن شناگران کوچک باید نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می شود را رعایت کنید بدانید چرا ماهی های آکواریومی می میرند. در ادامه به چند دلیل برای مرگ ماهی ها در آکواریوم می پردازیم:

ماهی با اضطراب و بیماری

از آن جایی که ماهی ها موجوداتی بسیار حساس و آرامی هستن، از مهم ترین دلیل های مرگ آنها بیماری هایی است که باعث اضطراب در آنها نی شود و آرامش دائمی که آنها نیاز دارند را ازماهی ها می گیرد.

دلایل مرگ ماهی های آکواریوم (2)

مریضی در ماهی ها

وقتی شما به قصد خرید ماهی های جدید پا به فروشگاه های تخصصی می گذارید باید به کوچک ترین علامت هایی که به شما هشدار میدهد که آن ماهی دارای بیماری است، توجه کنید تا اشتباه انتخاب نکنید و ماهی های سالم دیگر در تانک خود را آلوده به آن بیماری نکنید. علائم بیماری که قابل مشاهده هست شامل:

  1. باله های شکسته شده
  2. آکواریوم کثیف فروشگاه
  3. حرکت های کم جنب و جوش
  4. شنای به پهلو و غیر عادی ماهی
  5. سر شناور ماهی
  6. وجود لکه های سفید روی پوست

اگر این علائم را در ماهی ها دیدید توصیه می کنیم که آن ماهی هارا تهیه نکنید، چون اگر دقت به خرج ندهید، باقی ماهی هایسالم در آکواریوم شما را ممکن است آلوده کند.

انتقال ماهی

از مورد هایی که نقش زیادی در استرس و اضطراب ماهی ها دارد، انتقال آن ها از فروشگاه به آکواریوم خودتان است. نباید ماهی دچار استرس و بیماری شود به همین دلیل توصیه میکنیم پس از خرید ماهی مستقیم به خانه بروید و از تکان دادن کیسه که ماهی داخل آن قرار دارد، خودداری کنید.

از دیگر دلیل هایی که باعث ایجاد استرس در ماهی ها می شود، تجمع تعداد زیادی از آنها در یک محیط کوچک است. وقتی ماهی های زیادی در یک آکواریوم کوچک متمرکز شده باشند، ممکن است به همدیگر ضربه وارد کنند و صدمه ببینند که همین باعث افزایش سطح استرس در آنهاست. شاید هم آکوایوم شما به اندازه کافی بزرگ باشد اما وقتی آب آکواریوم را تعویض و تمیز میکنید باید مراقب باشید. چون در این مدت فضای آکواریوم شما با از دست دادن آب کاهش می یابد.

حساسیت بالا

این حیوانات زیبا ولی بسیار ظریف هستند برای همین باید از استرس انها جلوگیری کرد. از همین رو از بیماری های دیگر و مرگ زود هنگام آنها جلوگیری کرد. اگر از آکواریوم شهر خود دیدن کرده باشید، حتماً هشدارهایی را دیده اید که روی آن نوشته شده است: «به شیشه نزنید» و «با فلاش عکس نگیرید»، زیرا توصیه می کنیم همین نکات را در آکواریوم منزل خود اعمال کنید.

دلایل مرگ ماهی های آکواریوم (3)

حیات ماهی ها

از دیگر دلایل شایع مرگ ماهی ها آب در آکواریوم است که همان دنیای ماهی ها حساب می شود. مراقبت نکردن از آب، درجه حرارت نامناسب، تمیزی آن و سازگاری، هر کدام از این موارد می تواند برای آنها خطرناک باشد

توصیه های مهم:

  • موقع تعویض آب با ماهی ها با ظرافت و آرامی برخورد کنید.
  • از ضربه زدن به شیشه آکواریوم خودداری کنید
  • در مصرف غذاهای دارای آمونیاک زیاده روی نکنید
  • ماهی های ناسازگار را به آکواریوم اضافه نکنید
  • برای تزئین آکواریوم خود از اشیا با کیفیت استفاده کنید که برای آکواریوم شما مناسب هستن و آلاینده ندارند.
  • با توجه به مشخصات آکواریوم خود، ماهی ها را تهیه کنید.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله، سعی کنید یک آکواریوم سالم با محیط زیست حفظ کنید. و تلفات ماهی در آکواریوم خود را کاهش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

دلایل مرگ ماهی های آکواریوم (4)

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟