استخر شیشه ای در منزل

یکی از جدیدترین طرح ها در ساخت استخرهای تفریحی منزل ( فضا باز و بسته) ایجاد شده، استخرهای شیشه ای می باشند که نسبت به استخر های بتنی از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردارند و علاوه بر کیفیت و مقاومت جذابیت چشمگیری نیز دارند. این استخرهای بسیار شیک، طراحی مستطیل شکلی دارند که دارای ابعاد مختلفی هستند.

یکی از مهم ترین ویژگی های اصلی استخرهای شیشه ای، شیشه های سکوریت مورد استفاده در آن ها می باشند که استحکام بالایی دارند و در برابر موارد مختلف مانند دما و فشار آب و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارند. شیشه های این استخرها، تولید شده از چند قطعه و به وسیله سازه های مقاومتی به یکدیگر متصل می شوند.

تا در شرایط های مختلف مانند فشار و دما مقاوم باشند. ضخامت این شیشه ها از 12 میل شروع شده و در ضخامت های دیگری نیز ساخته می شوند. شیشه کمتری در استخرهای شیشه ای که به طور توکار ساخته می شوند، استفاده می شود ولی شیشه بیشتری در مدل های معلق و دیواری شکل استفاده می شود.

استخر شیشه ای در منزل

استفاده از پنجره شفاف در دیواره

یکی از متداول ترین مدل های استخر شیشه ای، استفاده از پنجره شفاف در دیواره می باشد که به آن استخر شیشه ای پنجره ای نیز گفته می شود. به طوری که در طول یا عرض استخر یک یا چند پنجره ایجاد می کنید و در این صورت که از چهار طرف داخل کلاف استخر، شیشه پنجره نصب می گردد. موردی که باعث کاهش هزینه می شود استفاده از فریم در چهار طرفه پنجره شفاف می باشد و از این رو فرم پنجره شفاف در دیواره نسبت به مدل‌های دیگر استخر شیشه ای اقتصادی تر است.

دیواره شفاف و درخشان

این مدل نیز مانند مدل بالا می باشد اما تفاوتی که این نوع استخر دارد، فریمی در قسمت فوقانی شیشه دیده نمی شود و فقط از کناره ها و کف در سازه، شیشه یا اکریلیک مصرفی مهار شده است، سطحی فوقانی آن که اغلب بالاتر از سطح آب است، سطحی کاملا شفاف و بدون فریم می باشد. نمایش قوی تری با حذف فریم فوقانی برای دیواره شیشه ای ایجاد می شود و و به ضخامت سازه شفاف و هزینه اجرا نیز خواهد افزود. در دو نوع استخرها، هم استخر فضای باز و هم بسته، دیواره شیشه ای قابل اجرا می باشد.

استخر شیشه ای در منزل

دیوار تفکیک کننده 

در بعضی از موارد که استخر اصلی و استخر کودک در امتداد هم هستند و یا جکوزی در کنار استخر قرار گرفته یا جزئی از آن است، با استفاده از یک دیواره شفاف می توان آن ها را از هم جدا کرد تا دید بصری استخر در عین ایزوله کردن دو محیط، محدود نشود. بیشتر دیوارهای جدا کننده بدون فریم فوقانی مانند دیواره شفاف اجرا می شوند و تعادل نیروهای وارده از هر دو طرف موجب کاهش ضخامت و هزینه در صورتی که در هر دو طرف آن آب وجود داشته باشد، خواهد بود.

استخر با کف شیشه ای

یکی از پرطرفدارترین مدل های اجرایی استخر، در بام ها یا ارتفاعات مانند برج بوده که در این صورت استخر به طوری که بخشی از آن به صورت کنسول بیرون زده باشد، می باشد. اما یکی از ایده هایی که این نوع مدل های اجرایی را جذاب تر می کند استفاده از شیشه در کف این استخرها می باشد که به آن استخر کف شیشه ای می گویند.

یکی از ویژگی های جذاب این استخرها ایجاد جلوه ای خاص و منحصر به فرد که با استفاده از نور طبیعی که از قسمت کف استخر وارد شده و تلالو خاصی را از حرکت آب استخر به وجود می آورد، می باشد. و همینطور لذت بردن از نمای پایینی استخر نیز یکی دیگر از ویژگی های این استخرها می باشد.

استخر شیشه ای در منزل

مزایا

  • نصب آسان و راحت
  • ابزار آموزشی
  • زیبا سازی استخر
  • نظافت بسیار آسان
  • نمایش بی وقفه از استخر
  • در مقابل رطوبت، مقاومت بالایی دارند.
  • قدرت و دوام بالای جداره شیشه‌ای

آب سکون با تجربه چندین ساله ای که دارد در ساخت انواع مدل های استخر شیشه ای به شما کمک می کند تا بهترین پروژه را داشته باشید و از تابستان خود لذت ببرید. می توانید برای ارتباط با ما با شماره های زیر در تماس باشید.

09205958384      آنلاین

02155957060    حضوری

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟