ماهی های آکواریومی

ماهی های آکواریومی

تا به امروز هر آنچه ما در مورد ماهی‌های آکواریومی ‌نوشتیم، توصیه‌هایی برای خرید آن‌ها و نحوه‌ی نگهداریشان بوده است. سعی کرده‌ایم تا جایی که دانشمان و منابع در دسترسمان اجازه می‌دهد از ماهی‌هایی بنویسیم که نگهداری آن‌ها ساده‌تر و بی دردسرتر باشد. اما در این متن رویه‌ی متفاوتی را پیش خواهیم گرفت. از ماهی فوق‌العاده زیبایی خواهیم نوشت که نگهداری از آن بسیار سخت است و همچنین زیست آن در زیستگاه‌های اصلی‌اش در خطر.

قبل از هر چیز اگر می‌خواهید این ماهی را برای آکواریوم آب‌شورتان تهیه نمایید، به دو نکته توجه کنید:

1. شما باید در زمینه‌ی آکواریوم فرد بسیار، بسیار با تجربه‌ای باشید.

2. صد در صد مطمئن شوید که این ماهی، صید نشده باشد و حتما پرورشی باشد.

و اما ماهی جراح آشیل

زیستگاه

ماهی جراح آشیل یا تانگ آشیل، یکی از اعضای خانواده‌ی آکانترودِی است. زیستگاه اصلی این ماهی‌ها در نزدیکی آب‌های خروشان جزایر ‌هاوایی و پیتکایرن است. این ماهی‌ها همچنین در نزدیکی سواحل جزایر ماریانا و جنوب مکزیک و گواتمالا نیز یافت می‌شوند.

ظاهر

از نظر اندازه و در مقایسه با دیگر جراح ماهی‌ها آن‌ها با طول نهایتا 25 سانتیمتر، جراح ماهی متوسطی به حساب می‌آیند. آشیل‌ها بدنی مشکی دارند که با خطوط سفید و نارنجی که از کنار باله‌ها و دمشان می‌گذرد، تزئین شده است. پس از بلوغ در نزدیکی دم آن‌ها و در انتهای بدنشان لکه‌ای قطره مانند و نارنجی رنگ شکل می‌گیرد که زیبایی آن‌ها را دو چندان می‌کند.

ماهی های آکواریومی

جراح آشیل و آکواریوم

جراح آشیل یکی از ماهی‌هایی است که کمترین میانگین عمر را در محیط بسته‌ی آکواریوم دارد. این امر به این دلیل است که بسیاری افراد کم تجربه اقدام به نگهداری از این ماهی می‌کنند. زیبایی یک ماهی دلیل کافی برای نگهداری از آن نیست. بگذارید مثالی را با شما مطرح کنیم:

تری سیگل با بیش از چهل سال تجربه در داشتن آکواریوم تنها سه بار اقدام به خرید این نوع ماهی برای آکواریوم‌هایش کرده است. بار اول ماهی او تنها یک ماه عمر کرد. هرچند در دفعات بعدی او موفق به نگهداری بیش از یک جراح آشیل در آکواریوم خود شد اما در اثر تلاش و ممارست و امتحان و تجربه‌ای غنی به این نقطه رسید.

در ضمن فراموش نکنیم که آکواریومی که او موفق به نگهداری بیش از یک جراح ماهی در آن شد، بیش از 9 متر مکعب حجم داشت.

آکواریوم، دما و شرایط آب

دمای مناسب برای این ماهی‌ها بین 22 درجه‌ی سانتیگراد تا 25.5 درجه‌ی سانتیگراد است. pH آب نیز باید بین 8.1 تا 8.4 باشد. همچنین جریان آب آکواریومی که این ماهی‌ها در آن زندگی می‌کند باید بالا باشد. ثابت نگهداشتن معیارهای آب یکی از نکات اساسی برای زندگی سالم جراح‌های آشیل است.

ماهی های آکواریومی

ماهی‌های تانگ آشیل می‌توانند در کنار دلقک ماهی‌ها، شیر ماهی‌های کوچک، بلنی‌ها، گابی‌ها و پروانه ماهی‌ها زندگی کنند اما مثل همه ماهی‌های دیگر تنها به این شرط که آکواریوم ظرفیت مناسبی داشته باشد. حداقل ظرفیت مورد نیاز برای نگهداری از تانگ آشیل 220 گالن است. تا فراموش نکرده‌ایم: ماهی‌های جراح آشیل به هیچ عنوان تاب دیدن همدیگر را ندارند و اگر در کنار هم قرار گیرند، در مدتی کوتاه یکدیگر را از پای در می‌آورند.

آکواریوم و غذا

اگرچه تانگ‌های آشیل مثل بقیه‌ی ماهی‌های گوشتخوارِ آکواریوم شما از غذاهای گوشتی یخ زده استقبال می‌کنند اما آن‌ها نیاز بسیار اساسی‌ای به جلبک، خزه‌ی دریایی و علف دریایی برای تغذیه‌شان دارند. این گیاهان دریایی باعث می‌شوند سیستم ایمنی بدن آن‌ها به خوبی کار کند، کمتر درون آکواریوم خشن باشند و بتوانند در سلامت بیشتری زندگی کنند.

جراح آشیل را می بایست با ماهی های آرام نگهداری کنید. این ماهی حضور دیگر جراح ماهیانی را که بعد از او وارد آکواریوم می شوند تحمل نخواهد کرد و با آنها به نزاع خواهد پرداخت. برای ماهی می بایست فضای شنای زیادی را در نظر بگیرید و همچنین مهم است که فضاهای غار مانندی را برای مخفی شدن آنها در نظر داشته باشید.
جراح آشیل در طبیعت عمدتا از گیاهان و جلبک ها تغذیه می کند و شما میتوانید آن را با انواع عذاهای گیاهی که حاوی جلبک اسپیرولینا هستند تغذیه کنید . همچنین لازم است که مقداری غذای گوشتی نیز در رژیم غذایی آنها قرار دهید ، برای این منظور میتوانید از آرتمیای منجمد یا زنده بهره ببرید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟