فرشته ماهی لب ماتیکی

فرشته ماهی لب ماتیکی

عده ای بر این باورند که این ماهی را میتوان در آکواریوم مرجانی (آکواریوم ریف) نگهداری کرد اما با این حال آنها معتقدند که این ماهی با رسیدن به سن بلوغ میتواند برای مرجانها حادثه ساز شود. در کل نگهداری از این ماهی در کنار مرجانهای LPS و صدف ها توصیه نمی شود. فرشته ماهیان جنس genicanthus به عنوان امن ترین گونه ها برای نگهداری در آکواریوم های مرجانی (آکواریوم ریف) هستند. فرشته ماهی واتانابی یک ماهی مقاوم است و برای نگهداری از این ماهی لازم است که روزانه در چند نوبت آنرا با غذاهای مرغوب تغذیه کنید.

فرشته ماهی لب ماتیکی

فرشته ماهی نیمه راه راه

این ماهی به دلیل اینکه محل زندگی آن در اعماق زیاد است به ندرت جمع آوری شده. جنس نر در این ماهی دارای خصوط عمودی تیره در قسمت بالای بدن و رنگ زرد در نیمه پایینی بدن است و جنس ماده ی آن در قسمت بالایی بدن تیره و قسمت پایینی بدن آن سفید است. گاهی آنها را با نام فرشته ماهی دم چلچله ای نیز میخوانند. در مورد رژیم غذایی این ماهی اطلاعات چندانی در دست نیست اما میتوان گفت که برای شروع تغذیه آن میتوان از طیف گسترده ای از غذاهای گوشتی شامل میگو، مایسیس و دیگر غذاهای آماده و بسته بندی شده ی منجمد استفاده کرد.

آنها بسیار خجالتی بوده و بنابراین باید آنها را با ماهی های آرام نگهداری کنید. در ابتدا آنها بیشتر مخفی شده و کمتر در محیط آکواریوم آنها را در حال شنا کردن خواهید دید اما به مرور زمان از مخفیگاه بیرون آمده و خجالت را کنار میگذارند.

فرشته ماهی لب ماتیکی

فرشته ماهی لب ماتیکی

به یاد داشته باشید که هرگز دو نر را در یک آکواریوم و در کنار یکدیگر نگهداری نکنید زیرا بشدت با هم درگیر شده ، بطوری که ممکن است یکی از آنها کشته شود. در بین سایر فرشته ماهیان فرشته ماهی رگال یکی از محبوبترین آنهاست که میتوان گفت نگهداری از آن در آکواریوم های مرجانی (آکواریوم ریف) موفقیت آمیز بوده و حتی در یک مورد شخصی به مدت 10 سال از این ماهی در آکواریوم مرجانی و در کنار صدف ها از آن نگهداری کرد، بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.اگر بتوانید یک فرشته ماهی رگال سالم و غذاخور را بیابید آن ماهی یک انتخاب مناسب برای نگهداری در آکواریوم مرجانی شما خواهد بود.

گفتنی است که در بین فرشته ماهیان رگال آنهایی که بومی دریای سرخ هستند علاوه بر زیبایی بیشترشان نسبت به گونه های موجود در اقیانوس هند و آرام ، از مقاومت بیشتری نیز برخوردارند.

فرشته ماهیان جنس Holacanthus

فرشته ماهیان جنس holacanthus نیز بسیار متخاصم هستند و برای نگهداری در آکواریومهای مرجانی (آکواریوم ریف) مناسب نیستند. برخی از افراد اقدام به نگهداری یکی از گونه های این جنس بنام فرشته ماهی ملکه جوان میکنند که البته این به نوبه خود یک آزمایش کوتاه مدت است. این ماهی با بزرگتر شدن تهاجمی شده و حتی میتواند به مرجانها آسیب بزند و باید در آکواریوم های فقط ماهی ، همراه با سنگ زنده نگاه داشته شود.

فرشته ماهی لب ماتیکی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟