فرشته ماهی

فرشته ماهی

فرشته ماهی با دیگر سیکلید ها متفاوت است، برای مثال از لحاظ عرضی فشرده تر و دارای بدن گرد و باله های بلند است. این بدن به شکل الماس و منحصر به فرد به آنها اجازه می دهد تا به راحتی در میان ریشه ها و گیاهان پنهان شده و حرکت کنند. روی بدن آن ها راه راه های عمودی تیره وجود دارد، گویا خود را استتار کرده اند.

این راه راه ها بدن آن ها را به گورخر شبیه ساخته است. فرشته ماهی ها، شکارچیانی در کمین هستند که ماهی های کوچک و بی مهره را شکار می کنند.

فرشته ماهی

مراقبت از آکواریوم

مراقبت از فرشته ماهی آسان است و در صورت ایجاد شرایط مناسب آکواریوم، می تواند تا 10 سال زنده بماند. به دلیل شکل بدن این نوع ماهی ها برای نگهداری از آنها به آکواریوم های بزرگ با ظرفیت حداقل 20 گالن نیاز دارید. با این حال، اگر می خواهید چندین فرشته ماهی را در یک آکواریوم نگه دارید،

آکواریومی با ظرفیت 55 گالن یا بزرگتر توصیه می شود. یکی دیگر از مزایای خرید مخزن بزرگتر برای فرشته ماهی این است که فضای بزرگتر احساس امنیت بیشتری ایجاد می کند و فرشته ماهی ها در تولید مثل به سرعت عمل نخواهند کرد. فرشته ماهی را باید در آکواریومی نگهداری کرد که گرم و دمای آن حدود 78 تا 80 درجه فارنهایت باشد.

گرچه آنها به طور کلی در آب های اسیدی زندگی می کنند اما قابلیت سازگاری با آبهایی با pH مختلف را دارند. تمام دکور مخزن باید از سنگ صاف و چوب تشکیل شده باشد؛ زیرا ماهی می تواند توسط اشیا تیز آسیب ببیند. گیاهان آبزی پهن برگ مانند گیاه شمشیری آمازون برای یک مخزن فرشته ماهی عالی هستند؛زیرا به آنها امکان می دهند یک سطح طبیعی خوب برای تخمگذاری داشته باشند. خزه جاوا، آب نبات و سرخس جاوا نیز گزینه های خوبی برای آکواریوم فرشته ماهی هستند.

فرشته ماهی

تغذیه فرشته ماهی 

تغذیه این ماهی باید مخلوطی از غذاهای پوسته پوسته، زنده و منجمد مانند میگوی آب نمک، لارو پشه و کرم خونی باشد. لازم به ذکر است که فرشته ماهی پرخور است. بنابراین یک برنامه غذایی دقیق را رعایت کنید؛ زیرا در غیر این صورت این پرخوری باعث اضافه وزن بسیار می شود. تغذیه بیش از حد نیز منجر به بروز مشکلاتی برای سلامت آن ها و رسوب آب می شود.

هنگام انتخاب همنوع برای فرشته ماهی خود مطمئن شوید که گونه های غیرتهاجمی را انتخاب می کنید. فرشته ماهی به طور کلی صلح جو است اما می تواند بسیار پرخاشگر باشد و هنگام تولید مثل به یک رهبر تمام عیار تبدیل شود.

فرشته ماهی

نکات بهداشتی

فرشته ماهی ها، ماهی هایی مقاوم با سیستم ایمنی قوی هستند و تمرکز روی پیشگیری از بیماری بسیار بهتر از تشخیص و درمان بیماری است. با عوض کردن مکرر آب و حفظ  شرایط مطلوب آکواریوم، می توانید احتمال ابتلا به بیماری را کاهش دهید. در صورتی که قصد اضافه کردن ماهی جدید به آکواریوم خود را دارید، همیشه نمونه های جدید را قبل از افزودن به مخزن خود، قرنطینه کنید.

فرشته ماهی

 

ایچ

ایچ که به دلیل وجود انگل های روی ماهیان آلوده، به بیماری لکه سفید نیز معروف است، از شایع ترین بیماری های ماهی های آکواریوم است. این بیماری معمولاً به راحتی با داروهای موجود در بازار درمان می شود، بنابراین بهتر است که داروهای موجود را در دسترس داشته باشید.

پرورش فرشته ماهی

فرشته ماهی ها فقط یک جفت انتخاب کرده و به طور کلی روی یک سطح عمودی مانند یک تکه چوب یا یک برگ صاف تخم گذاری می کنند. پرورش دهندگان اغلب یک مکان تخم ریزی مصنوعی مانند یک تخته سنگ، یک مخروط سرامیکی یا یک قطعه لوله پلاستیکی عمودی را در آب قرار می دهند. همانطور که در مورد اکثر سیکلیدها صدق می کند، مراقبت از بچه ها بسیار توسعه یافته است.

نر و ماده تخمها را تمیز می کنند و هنگام تخم گذاری نر و ماده بچه ماهی ها را روی سطح عمودی آویزان می کنند، تا زمانی که آماده شنا کردن شوند. اگرچه پرورش دهندگان باتجربه ماهی معمولاً می توانند از نظر ظاهری نر را از ماده تشخیص دهند اما شما فقط در هنگام تخم ریزی می توانید نر را از ماده تشخیص دهید؛ زیرا ماده دارای یک لوله تولید ضخیم و صاف ولی نر دارای یک لوله پرورش نازک و نوک تیز است.

انواع فرشته ماهی

بسیاری از جهش های ژنتیکی در بدن فرشته ماهی های خانگی رخ داده که باعث ایجاد چند نوع فرشته ماهی شده است. در این میان بعضی فرشته ماهی ها اصل و بعضی ها از انواع جدید می باشند. در نتیجه اگر دو فرشته ماهی اصل با هم جفت شوند فرزندان آنها نیز به همان صورت خواهند شد. اگر ماهی با صفت غالب (برنده) با ماهی با نوع مغلوب (بازنده) جفت شود، فرزندان ممکن است همه صفت غالب را به خود بگیرند.

نقره ای

فرشته ماهی نقره ای دارای بدنی نقره ای با چشم های قرمز است. سه نوار عمودی مشکی رنگ روی بدن این ماهی وجود دارد که به زیبایی آن می افزاید. این نوارها بسته به روحیه ماهی کمرنگ یا تیره می شوند.

توری سیاه

ماهی با یک ژن تیره را توری سیاه می نامند. کل بدن این ماهی تیره بوده و یک الگوی توری بسیار جذاب در باله ها وجود دارد. ماهی با دو ژن تیره، فرشته سیاه یا دو تیره نامیده می شود وکاملاً سیاه است. اگرچه در برخی از گونه ها یا در نور مناسب می توان مانع کمرنگی را مشاهده کرد.

گورخر

فرشته ماهی گورخرهم مانند گونه نقره ای است؛ اما چهار تا شش نوار عمودی دارد. اگر گورخر دارای یک ژن تیره باشد، آن را توری گورخر می نامند. این نوع همچنین دارای خط هایی زیبا روی باله هایش است.

طلایی

فرشته ماهی طلایی فاقد علامت سیاه است و رنگ پایه آن زرد طلایی است. آنها اغلب دارای نشانه های زرد یا نارنجی قابل توجهی در صورت، سر و پشت هستند.

سنگ مرمر

در ماهی فرشته مرمر به جای راه راه، خال های نقره ای و مشکی سنگ مرمر دیده می شوند.

اگر نیاز به تامین تجهیزات و ماهی های زینتی داشتید و حتی خواستید آکواریومتون سرویس و بروز رسانی کنید کافی از طریق لینک واتس اپ در سایت درخواست بدید و یا با مجموعه تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟