آکواریوم آب شور بهتره یا آب شیرین

آکواریوم آب شور بهتره یا آب شیرین

انتخاب بین آکواریوم های آب شور و آب شیرین دشوار است. هر دو مزایا و معایب زیادی دارند. همچنین از نظر راه اندازی، هزینه، نگهداری و انواع ماهی تفاوت های زیادی وجود دارد. این مقاله قصد دارد تا علاقه مندان به آکواریوم را در مورد تفاوت های اصلی نگهداری آکواریوم آب شور در مقابل آب شیرین آگاه کند.

انتخاب یک آکواریوم آب شیرین اغلب برای افرادی که با اولین آکواریوم خود شروع می کنند توصیه می شود. به طور کلی، نگهداری از مخازن آب شیرین آسان تر است و خطرات کمتری را به همراه دارد. همچنین مخازن آب شیرین نسبت به محیط های آب شور قیمت کمتری دارند. مخزن آب شیرین می تواند یک شیشه یا اکریلیک با هر اندازه باشد.

بیشتر مخازن آب شیرین شامل ماهی هایی مانند سیکلید، ماهی بتا و ماهی تترا می باشد. هر یک از این ماهی ها می توانند نوع متفاوتی از راه اندازی مخزن را طلب کنند، اما مراقبت از همه آنها ساده و آسان است. برای مبتدیان، با یک مخزن ساده، یک سیستم فیلتراسیون خوب و یک محیط فقط ماهی شروع کنید. پیاده سازی گیاهان زنده در محیط آب شیرین می تواند مدیریت مخزن را کمی پیچیده تر کند. تنوع ماهی ها چندان متنوع نخواهد بود، اما هزینه این گونه ها گران خواهد بود.

آکواریوم آب شور بهتره یا آب شیرین

در دنیای آب شور، همه چیز یک درجه بالا می رود. هزینه ها، نگهداری، اندازه مخزن و ماهی همگی به تلاش بیشتری نیاز دارند. مخازن آب شور ارزان نیستند، اما در صورت امکان بزرگترین مخزن را که می توانید خریداری کنید. این مهم است زیرا بدون اندازه یا سطح نمک مناسب، ماهی شما قادر به رشد نخواهد بود. مخازن آب شور نیز نیاز به فیلتراسیون بیشتری دارند. فیلتراسیون کلید یک آکواریوم آب شور سالم است. سه نوع اصلی فیلتراسیون وجود دارد: بیولوژیکی (Live Rock)، مکانیکی و شیمیایی. اگر تصمیم به استفاده از سیستم تصفیه سنگ زنده دارید، به یک کفگیر پروتئینی برای حذف زباله ها نیاز دارید.

با این حال، اگر این اولین مخزن آب شور شما است، توصیه می کنم از یک سیستم فیلتراسیون شیمیایی یا مکانیکی استفاده کنید. محیطی که فقط ماهی است، در مقایسه با مخازن صخره‌ای و ماهی‌هایی با محیط‌های صخره‌ای زنده، ساده‌ترین و ارزان‌ترین محیط برای راه‌اندازی خواهد بود.

آکواریوم آب شور بهتره یا آب شیرین

حتی اگر مخازن آب شور برای نگهداری مخاطره آمیزتر هستند و مسئولیت بیشتری را می طلبند، اما پاداش آن بسیار بیشتر است. ماهی‌های آب شور ممکن است گران‌تر باشند، اما وقتی سطح تنوع را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به فک خود دست پیدا کنید، ممکن است کاهش یابد. مخازن آب شور رنگ و زیبایی بسیار بیشتری نسبت به مخازن آب شیرین ارائه می دهند. برخی از ماهی‌های محبوب و ارزان‌قیمتی که می‌توانید در آکواریوم خود بگنجانید، دلقک، فرشته‌ماهی کوتوله و دخترک هستند.

به طور کلی، داشتن یک آکواریوم آب شور می تواند دشوارتر و گرانتر از داشتن یک آکواریوم آب شیرین باشد. با این حال، هنگامی که یک مخزن آب شور به طور کامل راه اندازی شود، تقاضای آنها کاهش می یابد و بیشتر هزینه ها از خرید ماهی مورد نظر شما تامین می شود. آکواریوم های آب شور به صاحبان این امکان را می دهد تا محیطی آبی بسازند که از مخزن آب شیرین پر جنب و جوش و رنگارنگ تر باشد. در مجموع باید گزینه های خود را بسنجید و تعیین کنید که کدام یک برای شما بهترین است.

آکواریوم های آب شور و شیرین مزایا و معایب زیادی دارند. در حالی که آکواریوم های آب شیرین شانس بیشتری برای تولید مثل، ترکیب گیاهان زنده و مراقبت و نگهداری آسان تر را ارائه می دهند، آکواریوم های آب شور می توانند تنوع بیشتری از نظر گونه ها و رنگ ها ارائه دهند.

حال باز هم اگر در انتخاب اکوسیستم آکواریوم خود مطمئن نیستید، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا در انتخاب آن به شما کمک کنند.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

آکواریوم آب شور بهتره یا آب شیرین

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟