زیباترین آکواریوم های جهان

زیباترین آکواریوم های جهان

آکواریوم های بزرگ زیادی در جهان وجود دارد که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را برای بازدید به خود جذب می کنند. آکواریوم ها بخشی از زندگی موجود در اقیانوس ها را به ما نشان می دهد که علاوه بر لذت بی شمار، آرامش بی مثالی را نیز به ما هدیه خواهد داد. در این مقاله قصد داریم با تعدادی از زیباترین و پربازدید ترین آکواریوم های جهان آشنا شویم.

آکواریوم فلورایدا، ایالات متحده آمریکا

آکواریوم فلوریدا یک باغ دریایی کم عمق نیست. این تجربه به گونه‌ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را به سفری ببرد، از یکی از چشمه‌های آب شیرین فلوریدا، سفر به فلوریدا کیز و فراتر از آن به آب‌های بین‌المللی شروع می‌شود.

زیباترین آکواریوم های جهان

میهمانان می توانند مسیر Wetlands Trail را طی کنند تا سمورهای رودخانه ای، تمساح ها و مارهای پیتون را ببینند. ستاره‌های No Bone Zone، به‌علاوه ماهی‌های پف کرده و خرچنگ‌ها در نمایشگاه Bays & Beaches وجود دارند.

بازدیدکنندگان در سفر به ماداگاسکار از نزدیک به لمورها، آفتاب پرست ها، و در صورت تمایل، سوسک ها می آیند و فرصت را از دست ندهید تا از ساکنان ظریف Dragons Down Under شگفت زده شوید؛ اسب های دریایی، اژدهای دریایی و موارد دیگر!

زیباترین آکواریوم های جهان

مانند بسیاری از بهترین آکواریوم های جهان، آکواریوم فلوریدا به ابتکارات حفاظتی خود افتخار می کند. این بخشی از یک برنامه جهانی شناخته شده حفاظت از مرجان ها در منطقه مرجانی فلوریدا (سومین صخره سد بزرگ جهان) و همچنین برنامه هایی با هدف حفاظت از لاک پشت های دریایی، نهنگ ها و کوسه های وحشی است.

زیباترین آکواریوم های جهان

اوشناریوم Oceanogràfic، والنسیا، اسپانیا

Oceanogràfic عظیم والنسیا بزرگترین آکواریوم در اروپا است که در 1200000 فوت مربع گسترده شده است. این مرکز با اطمینان خود را به عنوان “یک مرکز علمی، آموزشی و تفریحی درجه یک” معرفی می کند. زیستگاه‌های آن، که در 9 برج زیر آب قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تمام اکوسیستم‌های اصلی جهان، از یخ‌زده تا معتدل و استوایی هستند.

زیباترین آکواریوم های جهان

بازدیدکنندگان L’Oceanogràfic می‌توانند بین برمودا و جزایر قناری در امتداد طولانی‌ترین تونل آکواریوم در اروپا پرسه بزنند. نمایشگاه عجایب دریا موجوداتی را نمایان می کند که به دلیل زیبایی، عجیب و غریب بودن یا ویژگی های علمی منحصر به فردشان مشهور هستند. شاید جذاب ترین ساکن اینجا خرچنگ نعل اسبی اقیانوس اطلس باشد. این بندپایان خون آبی و نه چشم در واقع بیشتر شبیه عنکبوت ها و عقرب ها هستند تا خرچنگ ها و هموسیانین موجود در خون آنها در زمینه پزشکی حیاتی است. حتی ممکن است نقشی در واکسن کرونا داشته باشد.

Oceanogràfic پروژه های حفاظتی دریایی متعددی را به صورت محلی و دورتر انجام می دهد، از جمله مطالعات در مورد ماهیگیری پایدار و حفاظت از دلفین های پوزه بطری، و همچنین کارهای انجام شده توسط مرکز بازیابی جانوران دریایی.

زیباترین آکواریوم های جهان

آکواریوم جورجیا، آتنلانتا، ایالات متحده آمریکا

آکواریوم جورجیا بزرگترین آکواریوم جهان بود که در سال 2005 افتتاح شد. علیرغم اینکه اکنون باید به مقام سوم پس از جهان های غول پیکر آب در سنگاپور و چین بسنده کند، هنوز هم بزرگترین آکواریوم در ایالات متحده است و به عنوان یکی از بهترین آکواریوم های جهان شناخته می شود.زیباترین آکواریوم های جهان

در سفر به آکواریوم جورجیا میهمانان با دلفین ها، ماهی های استوایی، اختاپوس، شیرهای دریایی، پنگوئن ها و موارد دیگر روبرو می شوند. مناطق به اکوسیستم‌های آب شیرین و محیط‌های دریایی، صخره‌های مرجانی و زیستگاه‌های رودخانه‌ای اختصاص داده شده‌اند که همگی برای کاوش بهترین هستند.

زیباترین آکواریوم های جهان

اگر به دنبال دیدن کوسه نهنگ از نزدیک هستید، جورجیا تنها آکواریوم خارج از آسیا است که این گونه منحصر به فرد و در خطر انقراض را در خود جای داده است. کوسه نهنگ به عنوان بزرگترین ماهی روی زمین تایید شده است. این ماهی بادکنکی 2300 تنی برنزی در چین به وضوح معیارهای انتخاب را برآورده نکرده است.

به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، مشارکت آموزشی در خط مقدم تجربه آکواریوم جورجیا قرار دارد. آنها منابع یادگیری در خانه، برنامه های مدرسه داخل و خارج از سایت، وب کم های زنده و طرح های داوطلبانه را ارائه می دهند.

زیباترین آکواریوم های جهان

آکواریوم اوساکا کاییوکان، اوساکا، ژاپن

آکواریم کیوکان اوساکا (Osaka Aquarium Kaiyukan)، یک آکواریوم واقع در بخش میناتو در اوساکا ، ژاپن ، در نزدیکی خلیج اوساکا.می باشد . این آکواریم یکی از بزرگترین آکواریوم‌های عمومی در جهان است و همچنین عضو انجمن باغ وحش و آکواریوم‌ها می‌باشد. این آکواریم قابلیت پیاده روی از درون را دارا می‌باشد و شامل نمایش حیات دریایی در زیستگاه‌های مختلف متشکل از 27 مخزن در 16 نمایشگاه اصلی با حجم مجموع 10941 تن آب می‌باشد، نمونه‌ها موجود در آکواریم ،از اقیانوس آرام می‌باشند.

زیباترین آکواریوم های جهان
بزرگترین مخزن 9 متر عمق و دارای 5400 متر مکعب آب می‌باشد و دارای انواع ماهی از جمله یک جفت نهنگ کوسه ای می‌باشد. مخازن مورد استفاده در آکواریوم از 314 تن شیشه اکریلیک ساخته شده است. آکواریم کیوکان اوزاکا بالغ بر 470 گونه و در مجموع بالغ بر 29 هزار گونه زیستی در خود جای دارد. این آکواریم عظیم در ماه می‌سال 1990 افتتاح شد و سالانه توریست‌های زیادی از آن بازدید می‌کنند.

آکواریوم اوساکا کاییوکان یکی از محبوب‌ترین آکواریوم‌های ژاپن است که تمرکز خاصی روی حیوانات حاشیه اقیانوس آرام دارد. ارائه نمایشگاه‌ها در Kaiyukan چیزی است که آن را به یکی از جالب‌ترین آکواریوم‌های جهان تبدیل می‌کند و این شگفتی از لحظه‌ای شروع می‌شود که مهمانان از دروازه Aqua وارد تونلی آبی اقیانوسی می‌شوند. آکواریوم اوساکا کاییوکان ارتباط نزدیکی با موسسه تحقیقات بیولوژیکی آکواریوم اوزاکا مرکز ایبوری دارد.

زیباترین آکواریوم های جهان

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟