استخر شیشه ای خانه ستاره دریایی

استخر شیشه ای خانه ستاره دریایی

این اقامتگاه بتنی سه طبقه که خانه چتر دریایی نام دارد، توسط معماران Wiel Arets با تراس روی پشت بام و استخر طراحی شده است تا ساکنان بتوانند با منظره ای از دریای مدیترانه بر فراز خانه های مجاور شنا و آفتاب بگیرند. یک استخر روی پشت بام با طاقچه‌های کف شیشه‌ای در کنار ورودی این خانه در ماربلا، اسپانیا.

استخر شنا در یک تراس نیمه محصور در کنار ورودی اصلی طبقه همکف خانه قرار دارد و امواج نور را بر روی زمین زیر خود پخش می کند. دیوار پشتی استخر همچنین دارای یک پنجره داخلی بزرگ است که به ساکنان آشپزخانه طبقه اول اجازه می دهد تا به دوستان و خانواده در حال شنا نگاه کنند.

تیم طراحی توضیح داد: “خورشید سوزان اسپانیایی دائماً از دیواره و کف شیشه ای استخر عبور می کند و موج هایی از انعکاس های فیروزه ای رنگین کمانی را در سراسر خانه ایجاد می کند.” یکی دیگر از پنجره‌های داخلی نمایی از آشپزخانه به اتاق نشیمن زیر استخر ایجاد می‌کند، جایی که دیوارهای شیشه‌ای به عقب می‌لغزند تا فضا را به روی عناصر باز کند.

استخر شیشه ای خانه ستاره دریایی

پلکان ها نیز در معرض آب و هوا هستند و به مسیرهای “سریع” و “آهسته” تقسیم می شوند، درست مانند خانه V که توسط همان معمار در سال گذشته تکمیل شد. مسیر آهسته با شیب ملایم طول خانه را در بر می گیرد و هر سه طبقه را به تراس پشت بام متصل می کند، در حالی که پله های سریع مجاور دسترسی مستقیم از بیرون به پشت بام را فراهم می کند.

پنج اتاق خواب بین طبقه همکف و اول ساختمان مشترک است. در طبقه همکف، دو اتاق خواب یک نفره یک حمام اختصاصی مرکزی مشترک دارند، در حالی که یک اتاق خواب اصلی در آن طرف قرار دارد. دو اتاق خواب مهمان را می توان در سطح زیرزمین نیمه غوطه ور یافت، که از زمین در انتهای جنوب شرقی سایت بیرون می آید تا یک تراس اضافی منزوی ارائه دهد.

طراحان می‌گویند: «خانه چتر دریایی با بهره‌گیری کامل از خورشید همیشه حاضر اسپانیا، بیانی آوانگارد از زندگی مجلل است. از آنجایی که بیشتر نماهای آن قابل باز شدن هستند و پلکان‌های آن عمدتاً در فضای باز هستند، مرزهای خانه در حال تغییر بین داخل و خارج به طرز عجیبی محو می‌شود.»

استخر شیشه ای خانه ستاره دریایی

سایر جزئیات غیرعادی عبارتند از یک آسانسور خدماتی که امکان ارسال غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به پشت بام، تلویزیون و دستگاه‌های صوتی که در دیوارها فرو رفته‌اند، و یک سونا و اتاق بخار در طبقه اول است.

ساختمان‌های مجاور خانه چتر دریایی که در ماربلا، در سواحل مدیترانه اسپانیا واقع شده است، دید آن را به دریای مجاور مسدود می‌کند. به طور مناسبی انتخاب شد که استخر خانه را از پشت بام آن کنده شود تا همیشه هنگام آفتاب گرفتن یا شنا، ساحل و دریا دیده شود.

خانه حول دو مسیر گردش سازماندهی شده است: یک مجموعه پلکان “سریع” و “آهسته” که در هم تنیده شده و چهار سطح زندگی خانه را طی می کند. پله “سریع” از بیرون مستقیماً به پشت بام منتهی می شود. در شیشه ای محصور شده است که از نظر فیزیکی آن را از فضای داخلی خانه جدا می کند، اما به طور همزمان به روی عناصر بیرونی باز است، به طوری که هنگام بازگشت از ساحل، ماسه به خانه وارد نمی شود.

پلکان “آهسته” – که آج‌های بلند و برافراشته‌های کوتاه آن نام خود را به آن داده‌اند – تمام طول خانه را، از ورودی اصلی طبقه همکف تا پشت بام را در بر می‌گیرد. در داخل خانه است و در عین حال به روی عناصر بیرونی نیز باز است و ظرفیت خانه برای “داخلی” را بیشتر می کند.

استخر روی پشت بام خانه در 9 متری جنوب غربی – به سمت رشته کوه سیرا بلانکا در دوردست – و وزن آن نزدیک به 60000 کیلوگرم است. مجهز به لبه بی نهایت، آب آن با دریا در دوردست یکی می شود. این استخر دارای یک کف شیشه ای و یک پنجره پانوراما در لبه داخلی آن است که هر دو 6 سانتی متر ضخامت دارند.

استخر شیشه ای خانه ستاره دریایی

دومی به کسانی که در آشپزخانه هستند اجازه می‌دهد به طرز فضولی شنا کردن را ببینند، در حالی که پنجره سوم به کسانی که در آشپزخانه هستند، نگاهی اجمالی به اتاق نشیمن می‌دهد که تراس آن زیر استخر کنسولی کشیده شده است.

آفتاب سوزان اسپانیایی دائماً از دیواره و کف شیشه ای استخر عبور می کند و موج هایی از انعکاس های فیروزه ای رنگین کمانی را در سراسر خانه ایجاد می کند. به این ترتیب، استخر را می توان تقریباً از تمام قسمت های خانه دید و تجربه کرد. در داخل استخر یک نیمکت زیر آب تعبیه شده است که طول آن را نشان می دهد و همچنین پوشش استخر را ادغام می کند، به طوری که هنگام استفاده از استخر از دید خارج می شود.

ساختار خانه از بتن سفید ریخته شده در محل تشکیل شده است که توسط یک ستون در لبه سمت راست پشت استخر آن و چندین ستون کوچکتر در نزدیکی تراس ناهار خوری پشتی پشتیبانی می شود. تمام دیوارهای غیر بتنی با لعاب ساخته شده اند که اجازه می دهد نور خورشید به خانه نفوذ کند.

کمدهای چند اتاق خواب، که رو به روی راهرو طبقه همکف است، با لعاب نیمه شفاف ساخته شده اند تا این استراتژی انتشار نور خورشید را ترکیب کنند. پانل های تاشو بزرگ و آکاردئونی مانند از شیشه های شفاف در مجاورت هر فضای ناهارخوری یا سرگرمی قرار می گیرند، که وقتی باز می شود، اساساً مناطق متعدد زندگی خانه را تقریباً دو برابر می کند.

استخر شیشه ای خانه ستاره دریایی

تمام تجهیزات صوتی و تصویری خانه – مانند بلندگوهای بی‌شماری Bose آن – در سقف و دیوارهای آن فرو رفته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تا در بافت خود ناپدید شوند. نورپردازی تمام راهروها و راه پله‌ها و همچنین زیر آب درون استخر را روشن می‌کند و تضمین می‌کند که اثرات موج‌دار بازتاب‌های آن که از کف و دیوار شیشه‌ای آن می‌درخشد را نیز می‌توان در سراسر خانه در شب تجربه کرد.

با بهره گیری کامل از آفتاب همیشه حاضر اسپانیا، خانه چتر دریایی بیان آوانگارد زندگی مجلل است. از آنجایی که بیشتر نماهای آن قابل باز شدن هستند، و از آنجایی که راه پله های آن عمدتاً در فضای باز هستند، مرزهای خانه در حال تغییر بین داخل و خارج به طرز عجیبی محو می شود.

  • مکان: لوس مونتروس، 29600 ماربلا، اسپانیا
  • برنامه: مسکن
  • متراژ: 650 متر مربع
  • تاریخ طراحی: 1998-2001
  • تاریخ اتمام: زمستان 2013
  • تیم پروژه: Wiel Arets، Bettina Kraus، Lars Dreessen، Dennis Villanueva، Carlos Ballesteros
  • همکاران: پل درایجر، ویلیام فانگ، یوهانس کاپلر
  • مشتری: خصوصی
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟