ساختار استخرهای بی انتها

استخری که در آن بیش از یک یا چند لبه جریان دارد و یک اثر بصری جذاب از آب بدون مرز و بی نهایت ایجاد می کند، استخر بی انتها یا اینفینیتی می گویند. طراحی این استخرهای بی نهایت به طور است که لبه های آن ها با سطح اقیانوس یا آسمان ترکیب می شود و یک نمای بی مرز ایجاد می کند به طوری که آب و آسمان یکی هستند و نمایی بی نهایت را به وجود می آورد.

مکان هایی که این استخرها در آن دیده می شوند می توان به استراحتگاه های لوکس، هتل ها و ویلاهای جذاب اشاره کرد. اولین بار در فرانسه کانسپت طراحی استخرهای بی نهایت دیده شده، در اوایل دهه ۱۴۰۰، یکی از اولین طرح های لبه بی نهایت در فواره ای در قصر ورسای، اجرا شد.

ساختار استخرهای بی انتها

 

طراحی استخرهای بی نهایت

ساختار این استخرهای جذاب به گونه ای است که حدود یک چهارم تا یک شانزدهم اینچ (1.6 تا 6.4)، لبه های بی نهایت آن ها پایین تر از سطح آب استخر قرار دارد. در زیر آبشار یا لبه بی نهایت استخرهای بی انتها یک حوضچه یا آبریز قرار دارد. که آب درون این حوضچه سرازیر می شود و سپس آب درون حوضچه بعد از جمع آوری به درون استخر اصلی بازگردانده می شود.

برای اینکه ساخت استخر بی نهایت یک ویوی جذاب را به شما ارائه دهد، لبه های این استخر باید طوری طراحی شوند که حوضچه زیر لبه های آن نمایان نگردد و سطح آب با آسمان یا اقیانوس به زیبایی ترکیب شود.

حوضچه استخرهای بی نهایت

برای اینکه این حوضچه بتواند تمامی آب هایی که سرازیر می شوند را جمع آوری کند، باید به اندازه کافی عمیق باشد ولی نه آنقدر عمیق باشد که باعث کم شدن سطح استخر شود. مکان هایی با شیب ملایم، ساده ترین مکان ها برای ساخت این استخرها می باشد.

نیاز به مهندسی بیشتری توسط سازنده در صورت شیب زیاد زمین می‌باشد و سازنده باید به بررسی زمین قبل از ساخت استخر بپردازد. از لوله کشی در بخش اصلی یک استخر بی نهایت مانند استخرهای معمولی، استفاده می شود. به پمپ هایی که پس از فیلتر آب، آن را به استخر اصلی هدایت می کنند، برای پمپاژ آب به تراز بالا نیاز است. این فیلتر به تمیز ماندن استخر شما و همینطور به جلوگیری از کثیفی آن، کمک می کند.

ساختار استخرهای بی انتها

هزینه اجرای استخرهای بی انتها

ساخت استخرهای بی انتها مراحل متفاوتی دارند و همچنین مواردی وجود دارد که در هزینه ساخت و اجرای اینگونه استخرها تاثیرگذار است. عواملی مانند ابعاد استخر، محل احداث، نوع طراحی استخر، میزان متریال، نوع متریال، کیفیت و برند تجهیزات مورد استفاده، مواردی می باشند که در هزینه ساخت این استخرها تاثیرگذار است.

تعداد لبه های محو شده یکی دیگر از مواردی می باشد که در قیمت ساخت آن ها اثر می گذارد و بیشتر شدن لبه های محو در این استخرها باعث زیباتر شدن و جذاب دیده تر شدن استخرهای بی نهایت می شود که با هر چه بیشتر شدن این لبه های محو به هزینه ساخت آن ها نیز اضافه می شود. البته سلیقه کاربران و انتخاب آن ها نیز نقش مهمی در تعیین هزینه ساخت استخرهای بی نهایت دارد و با توجه به انتخاب شما قیمت ساخت آن ها نیز تعیین می گردد.

ساختار استخرهای بی انتها

جذاب ترین مکان برای ساخت استخرهای بی نهایت

استخرهای بی نهایت در بسیاری از مکان ها کاربرد دارند، شما می‌توانید از استخرهای بی نهایت در ویلا یا باغ،‌ در هتل ها و یا پشت بام استفاده کنید. اما برای اجرای این نوع استخرها در حیاط‌ ویلا یا باغ، حتما باید روی یک سکویی این استخرها را اجرا کنید. یکی از جذاب ترین مکان ها برای ساخت این استخرها، در ارتفاعات می باشد. با ساخت این استخرها در پشت بام یا ارتفاعات دیگر، سطح آب استخر با سطح آسمان یکی می شود و یک جلوه رویایی را به شما ارائه می دهد.

اجرای این استخرها در ارتفاع به صورت کنسول، طور‌یکه قسمتی از استخر به بیرون زده است، می باشد. و در بیشتر استخرها بی نهایتی که در ارتفاع ساخته می شوند، از کف شیشه ای استفاده می شود، به طوری که هم از ویوی جذاب بی نهایت آسمان و سطح آب لذت می برید هم از ویوی زیرین استخر که به دلیل شیشه ای بودن آن نمایان است، لذت می برید.

بنابراین یکی از بهترین انتخاب هایی که می‌توانید در ساخت استخرهای بی نهایت بکنید، ساخت آنها در ارتفاعات می باشد، با اجرای این نوع استخرها در پشت بام همچنین می توانید از فضای بام خود بهترین استفاده را بکنید و دکوراسیون بام‌ خود را به بهترین شکل تغییر دهید و باعث مدرن شدن و لوکس شدن بام‌ خود شوید که همین موضوع یکی از مزیت های استخرهای بی نهایت و استخرهای شیشه ای می باشد.

برای اجرای استخرهای بی نهایت به یک تیم اجرایی سازنده و متخصص نیاز دارید که استخر شما را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند و از ساخت آن ها رضایت کامل داشته باشید.

در این زمینه می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید.

۵۵۹۵۷۰۶۰  و  ۰۹۲۰۵۹۵۸۳۸۴

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟