آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

امروزه هرچقدر چالش‌های مدرنیته و زندگی ماشینی بیشتر شده و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جای خود را بیشتر در زندگی ما باز میکند. ، باعث میشود از زیبایی‌های طبیعت و اثرات روح نواز و آرامش بخش آن فاصله بگیریم. این دوری از طبیعت و غرق شدن در مسیر پر سرعت زندگی باعث بروز بسیاری از ناهنجاریها مانند استرس، افسردگی و تغییرات خلق و خو در افراد می‌شود. برای پیشگیری و درمان آثار زیان آور این ناهنجاری‌ها، یکی از راه های موثر برقراری ارتباط بیشتر با طبیعت است .
طبیعت میتواند مانند مادری انسان را در آغوش گیرد و آرامش را به او باز گرداند.

آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

کوچک شدن خانه ها

اما با توجه به کوچک شدن خانه ها، حمل و نقل، ترافیک و انواع آلودگی‌ها چگونه می توان به طبیعت دنج و آرام دست یافت تا بتواند آرامش را به ما منتقل کند؟ برای این منظور خودمان باید اقدام کنیم و طبیعت را به خانه بیاوریم و آن را به زندگی شخصی و کاری خود اضافه کنیم.

آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

عناصر طبیعت

حال این پرسش پیش می آید که کدام یک از عناصر طبیعت را می‌توان به راحتی به زندگی خود اضافه کرد؟ سلیقه شخصی در این زمینه تاثیر به سزایی دارد. افرادی طبیعت سبز مانند گل و گیاه را می‌پسندند و اشخاصی دیگر طبیعت آب مانند حوض، آبنما و یا آکواریوم را ترجیح می دهند و ثابت شده است که هر کدام به تنهایی باعث ایجاد حس شادابی و طراوت و کاهش استرس در انسان می شود.

آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

حال اگر هر دو اینها

حال اگر هر دو اینها را در کنار هم داشته باشیم می تواند تاثیرات ملموس‌تر و بهتری داشته باشد. این روش در ایران با چیدن گلدان‌ها دور حوضچه‌های کوچک داخل حیاط از قدیم نیز رایج بوده است و امروز با رایج شدن آپارتمان نشینی و مدرن شدن زندگی، راهکاری جدید برای ادغام این دو نوع عنصر طبیعت وجود دارد.

آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

آکوا

آکوا برای تلفیق طبیعت آب و گیاه، آکواریوم‌های گیاهی را پیشنهاد می‌کند که در آن می‌توان هم از رشد و نمو و حس سبز  گیاهان لذت برد و هم از تماشای جنب و جوش و بازی‌های بی پایان ماهی‌ها بهرمند شد. آکواریوم گیاه در حقیقت زیرمجموعه آکواریوم آب شیرین است با این تفاوت که در آکواریوم گیاه تمرکز اصلی بر گیاهان طبیعی میباشد و ماهیها معمولا ریز جثه و کوچک هستند و حداقل 1 ماه پس از کاشتن گیاهان و شروع رشد آنها به آکواریوم اضافه میشوند.

با داشتن آکواریوم گیاه شما در حقیقت یک باغچه آبی دارید که رشد میکند و حتی هر از گاهی باید بخشهایی از آن را هرس نمود.برای داشتن یک آکواریوم گیاه مناسب باید اطلاعات کافی اعم از ابعاد و محل قرارگیری آکواریوم تا نحوه نگهداری و انتخاب نوع گیاه و ماهی داشته باشیم.

مقالاتی در مورد آکواریوم گیاه روی سایت قرار دارد و انشالله بزودی مقالات بیشتری را نیز در مورد آکواریوم گیاه و گیاهان آبزی منتشر خواهیم کرد.

آکواریوم گیاه، یک تیر و چند نشان

ترجمه و تالیف از تیم تولید محتوا

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟