پروژه‌ای که ۵ رکورد دنیا را با هم شکست

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

اکواریوم گوانجو که در باغ وحش گوانجو قرار دارد در سال ۱۹۷۷ احداث شد. این دنیای زیر آب، هم برای سرگرمی و تفریح و هم برای تحقیقات علمی و آموزشی کاربرد دارد. مساحت آکواریوم ۱۵ هزار مترمربع است و بیش از ۲۰۰ گونه دریایی منحصر به فرد در آن نگهداری می‌شود. از جاهای دیدنی گوانجو چین در این آکواریوم، تونلی است که به داخل آکواریوم می‌رود و گردشگران می‌توانند از زیر آن به تماشای مرجان‌ها، ماهی‌های طلایی، کوسه‌ها و شیرهای دریایی بپردازند.

جاه طلبی های  بلند پروازانه چینی ها برای ساخت بزرگترین همه چیز در دنیا این بار به بزرگترین مجموعه آکواریوم دنیا ختم شد. امپراطوری اقیانوسی هنگ کین یک پارک موضوعی عظیم در استان گوان دونگ چین است که در مارس 2014 با شکستن 5 رکورد گینس افتتاح گردید.

این پروژه 806/5 میلیون دلاری علاوه بر شکستن رکورد بزرگترین مجموعه آکواریوم دنیا رکوردهای بزرگترین گنبد نمایشی زیر آب است. بزرگترین مخزن آکواریوم،پنجره نمایشی آکواریوم وبزرگترین پنل یکپارچه اکریلیکی را نیز شکست.

 پارک

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

موضوعی عظیم

هفت منطقه متفاوت از آمازون تا قطب جنوب را به تصویر می کشد و در حجمی معادل 48/75 میلیون لیتر آب شور و شیرین بزرگترین مجموعه آکواریوم دنیا را ایجاد کرده است که موجودات کمیابی چون کوسه نهنگ ها،دلفین های گرمسیری و دلفین های سفید خالدار چینی را به نمایش می گذارد. رکورد قبلادر اختیار آکواریوم جورجیا در آتلانتا بود.

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

عجایب اقیانوس

در قلب منطقه عجایب اقیانوس این مجموعه، مخزن نمایش کوسه نهنگ ها بزرگترین اکریلیک یکپارچه دنیا به ابعاد 39/6 متر طول و 8/3 متر ارتفاعمی باشد. بزرگترین پنجره نمایشی آکواریوم دنیا رانیز بوجود آورده است که این رکورد نیز تا قبل از این در اختیار آکواریوم دوبی‌مال بود.

همچنین در دل این مخزن  عظیم بزرگترین گنبد تمام شفاف دنیا با قطر 12 متر بر روی یک سازه شفافاستوانه ای اجرا شده است. این مخزن خود به تنهایی 22/7 میلیون لیتر آب شور را در خود جای داده است و از این رو بزرگترین مخزن آکواریوم دنیا نیز می باشد.

در مراسم افتتاح این پروژه روان سیمونز مدیر ثبت رکوردهای گینس در چین و در مراسم اهدای نشان 5 رکورد ثبت شده است. به مینگ‌آن مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری چیملونگ گفت..شکست هر رکورد جهانی شگفت انگیز است.

 

 

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

مجموعه عظیم آکواریوم

اما شکستن 5 رکورد همزمان در یک مجموعه عظیم آکواریوم نیازمند تلاشهای مهندسی بسیار زیادخلاقانه فوق العاده و عزم بسیار جدیاست. اما نتیجه آن ایجاد یک جاذبه باورنکردنی است ورکوردهای جهانی گینس از ثبت این 5 رکورد متفاوت بسیار خوشحال است.

این مجموعه در افتتاح آزمایشی خود در ماه ژانویه نیم میلیون  بازدیدکننده داشته است. سرمایه گذاران امیدوارند با توجه به نزدیکی این مجموعه به ماکائو سهم بزرگی از 29 میلیون نفرتوریست سالیانه ماکائو را به خود جذب نمایند.

گوانجو، شهر گل چین، سال‌ها است که به عنوان مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جنوب چین شناخته می‌شود. در گذشته به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، بندر اصلی در مسیر دریایی جاده ابریشم بود و در حال حاضر، این بندر زیبا، محل دائمی نمایشگاه کانتون است.

سالانه صدها هزار تاجر برای شرکت در این نمایشگاه به گوانجو می‌آیند. آنها در سفر به گوانجو چین علاوه بر شرکت در یک رویداد صنعتی بزرگ، از جاذبه‌های دیدنی، موزه‌ها، معابد قدیمی، پارک‌های تفریحی و باغ وحش گوانجو دیدن می‌کنند و طعم غذاهای اصیل چینی را در رستوران‌های گوانجو می‌چشند.

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

پروژه‌ای که 5 رکورد دنیا را با هم شکست

شهر گل

این شهر زیبا همیشه سرسبز و پر گل است از این رو به عنوان «شهر گل» هم شناخته شود. همچنین در سطح ملی به دلیل داشتن انواع میوه‌ها از آن به عنوان «زادگاه میوه» هم یاد می‌شود. افسانه‌ای جالب در این مورد وجود دارد که می‌گوید: پنج خدا سوار بر پنج بز، اولین دانه میوه را به این شهر آوردند، از این روگوانگجوبه شهر «پنج» بز نیز معروف شد.

طبق سوابق تاریخی، گوانجو که ابتدا با نام پانیو (Panyu) معروف بود، ۲۱۴ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد. بازرگانان هند و و عرب در قرن ۱۰ به گوانژو آمدند و از آن به بعد این شهر به اولین بندر تجاری چینی تبدیل شد که به طور مرتب توسط بازرگانان مختلف مورد بازدید قرار می‌گرفت.

به عنوان یک بندر بزرگ دریایی، تاریخ گوانجو پر از حادثه است. در سال ۱۵۱۱ میلادی پرتغال در این بندر انحصار تجاری داشت. اما در اواخر قرن ۱۷ این انحصار توسط انگلیسی‌ها شکسته شد و متعاقب آن در قرن ۱۸ فرانسوی‌ها و هلندی‌ها هم از این بندر برای تجارت استفاده کردند.

چه زمانی برای سفر به گوانجو چین مناسب است؟

گوانجو با آب و هوای موسمی و نیمه گرمسیری، نه تابستان گرم دارد و نه زمستان سرد. در چهار فصل سال شاهد بارندگی در این شهر خواهید بود به همین دلیل همیشه سرسبز است. میانگین دمای آن ۲۲.۸ درجه سانتی‌گراد و متوسط رطوبت نسبی آن حدود ۶۸٪ است. با این تفاسیر بهترین زمان برای سفر به گوانجو در بهار و پاییز است.

در بهار شهر پر از گل می‌شود و می‌توانید انواع مختلف گل‌ها را در گوشه کنار شهر، پارک‌ها و روستاها ببینید. در عوض پاییز بهترین زمان برای خرید است. چون بسیاری از مغازه‌ها در این زمان لباس‌های خارج از فصل خود را حراج می‌گذارند.

 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟