نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

اگر شما می خواهید تازه دکوراسیون پذیرایی خود را درست نمایید حتما از اطلاعات زیاد موجود سر در گم شده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید و این اطلاعات را کنار هم بچینید. در مورد رنگ فکر می کنید، و یا اینکه چه مبلمانی بگیرید، چه چیدمانی داشته باشید و چه مدل اکسسوری برای خانه تان انتخاب کنید.

اما اولین نکته این است که چه سبکی برای دکوراسیونتون انتخاب نمایید. شما می توانید حتی با دیدن عکس های دکوراسیون متوجه شوید که علاقمند به چه سبکی هستید و یا چه رنگی را دوست دارید.

نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

چیدمان

اشتباه رایج در دکوراسیون ندانستن نحوه چیدمان درست برای فضا می باشد. خیلی اوقات ما تمام مبلمان را جلوی دیوار و دورتا دور می چینیم و فکر می کنیم چیدمان درست می باشد اما چیدمان برنامه ریزی می خواهد و نکات خود را دارد مثل انتخاب نقطه کانونی ، یا چگونگی به وجود آوردن یک فضای دورهم و یا داشتن مسیرهای حرکت.

فرش ها

انتخاب اندازه مناسب فرش می تواند یکی از موارد مورد بحث باشد پس قبل از خرید فرش حتما اندازه فرش مناسب فضای خود را درآورید. مثلا فرش کوچک می تواند فضای شما را جمع شده و منفصل شده نشان دهد. پس ابعاد مناسب فرش خود را بر اساس اندازه فضای خود و نحوه چیدمان مبلمانتان درآورید. این موضوع را بایستی بدانید که تمام مبلمان شما یا به صورت کامل روی فرش قرار بگیرند یا به صورت نصف روی فرش قرار گیرند. و حتما 30 تا 50 سانتیمتر کف بدون فرش فاصله تا دیوارها یا فضای اطراف داشته باشید.نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

تابلوها

دیوارهای خیلی خالی دکوراسیون شما را نیمه تمام نشان می دهند. منظور این نیست که تمام دیوارها را با تابلوها و آیینه ها پر کنید داشتن تابلوها دکوراسیون شما را بهتر می کند. در این مورد نیز بایستی نحوه چیدمان و ارتفاع نصب تابلوها را بدانید.

نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

روشنایی

روشنایی های نیز جز موارد مهم در دکوراسیون پذیرایی می باشند. انواع مختلف روشنایی داریم که در پذیرایی ها می توانید تمام آنها را داشته باشید. لوستر برای روشنایی کلی فضا، آباژور ها و چراغ های دیواری برای کارهای خاص و روشنایی های مخفی برای تاکید در پذیرایی.

نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

رنگ

رنگ نیز جز مواردی است که اکثر افراد با آن درگیر می باشند. رنگ ها می توانند فضای شما کسل کننده و یا هیجان انگیز نمایند.

نکات اولیه دکوراسیون پذیرایی

اندازه

قبل از انتخاب هر وسیله ای برای خانه خود حتما بدانید که ابعاد فضای شما چقدر است و وسیله شما بایستی چه ابعادی داشته باشد که مناسب فضای شما باشد. با داشتن اندازه ها شما دیگر وسیله خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک برای فضای خانه خود نمی گیرید.

منبع : یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟