لذت بی حد و مرز در خانه های شفاف

ACDF Architecture ، یک شرکت کانادایی مترقی که در سطح بین‌المللی برای طراحی نسل جدیدی از ساختمان‌های معنادار و تاثیرگذار شناخته شده است، مفتخر است که خانه درختی Apple را که یک اقامتگاه خانوادگی در قلب منطقه Lanaudière کبک است، رونمایی می‌کند. در یک زمین خصوصی که توسط جنگل های انبوه شمالی احاطه شده است، خانه شیشه ای یک طبقه تجسم رویکرد معماری حساس ACDF برای تقویت ارتباط انسان با طبیعت است.

این خانواده شهری که در زمینی جنگلی به مساحت 250000 فوت مربع ساخته شده بود، خواهان یک خانه مدرن برای تقویت ارتباط خود با طبیعت، هم در داخل و هم از بیرون بود، در حالی که به عنوان یک خلوتگاه آرام عمل می کرد و اعضای خانواده را قادر می ساخت تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، و همچنین از تنهایی لذت ببرند. لحظات.

در اولین کاوش های این مفهوم، معماران به دنبال رویکردی حساس برای ترسیم طبیعت در داخل خانه بودند ، در حالی که مالک خاطرات زنده دوران کودکی خود را از بزرگ شدن در یک محیط باغ می پذیرفت. درخت سیب نمادی از اولین برخوردهای او با طبیعت در کودکی و تداوم این ارتباط سال‌ها بعد در هنگام چیدن سیب با فرزندانش بود، بخشی از سنت ماندگار زمان با کیفیتی که با خانواده در آغوش طبیعت سپری می‌کرد. درخت سیب فوراً در بینش جمعی آنها گنجانده شد و به هسته اصلی پروژه تبدیل شد.

ماکسیم الکسیس فراپیه توضیح می‌دهد: «نوستالژی فضای باغ، احساسات خالص و خالصی را برانگیخت و ما بلافاصله متوجه شدیم که باید یک درخت سیب را در قلب پروژه بکار ببریم تا بذر تاریخ آینده خانواده را بکاریم. ، شریک و یکی از بنیانگذاران ACDF. “این به یک ستون مرکزی برای اتصال معماری، خانه و خانواده تبدیل شد.”

ادغام درخت سیب خانواده میزبان را قادر می سازد تا از ارتباط بسیار مطلوب با طبیعت لذت ببرند که از طریق روابط صمیمی با حالات مختلف روز، تغییر فصل ها و شرایط آب و هوایی مرتبط با هر فصل انجام می شود. بچه ها یاد گرفتند و والدین دوباره یاد گرفتند که چگونه از درخت سیب مراقبت کنند. تماشای رشد آن، کوتاه کردن شاخه‌هایش، درمان پیشگیرانه آن برای بیماری‌های تهدیدکننده، و تحسین شکوفه‌ها و میوه‌دهی آن. این رابطه تضمین می کند که طبیعت اطراف خانه بسیار بیشتر از یک منظره زیبایی منفعلانه باشد. این تبدیل به عنصر ثابت زندگی روزمره خانواده شده است و به آگاهی از شکنندگی و نقش حیاتی طبیعت در این سیاره کمک می کند.

لذت بی حد و مرز در خانه های شفاف

جعبه های شیشه ای و چوبی به هم پیوسته

به منظور ادغام درخت سیب به شیوه ای که به تمایل خانواده برای محو کردن خطوط بین فضای داخلی خانه و زیبایی طبیعی بیرونی آن توجه داشته باشد، ACDF بر شفافیت و باز بودن به عنوان پایه های انتخاب واضح برای مفهوم معماری تمرکز کرد: خانه شیشه ای مدرنیستی و مینیمالیستی.

طراحی این شرکت با قرار دادن دو دال بتنی، پوشیده شده در قاب های آلومینیومی جامد، برای تعیین حدود افقی سازه آغاز شد. در مرکز، برای فعال کردن کاشت مجدد درخت سیب، دهانه ای برای به حداکثر رساندن نفوذ نور و نمای قاب به سمت آسمان و بالای درخت ایجاد شد.

سپس سه جعبه چوبی جداگانه بین صفحات افقی قرار داده شد که هر کدام کمی بیرون زده بودند و هر کدام برای هدف منحصر به فرد خود طراحی شده بودند. مفهوم جعبه ها واضح بود، و ACDF آنها را فشار داد، کشید و تغییر شکل داد تا دقیقاً عملکردهای مورد نظرشان را تطبیق دهد.

یک جعبه گاراژ و قسمت خدمات خانه را در خود جای داده است و جعبه دوم به اتاق خواب و حمام فرزندان مشتری اختصاص داده شده است. جعبه سوم سوئیت اصلی را قاب می کند که از یک اتاق خواب، یک سالن خصوصی و یک حمام تشکیل شده است. هر یک از جعبه‌های مجزا یک خلوت دنج و خصوصی را از فضای عمومی فضای اصلی خانه ارائه می‌کند، با این حال همه آنها ارتباطات بصری را هم با محیط طبیعی بیرون و هم به فضاهای داخلی خانه در سراسر یک حیاط مرکزی باز که محل زندگی است حفظ می‌کنند. درخت سیب

Frappier می‌گوید: «خانه برای اتصال طراحی شده است، و نگاه‌ها به هر جهت نمایانگر منافذ به فضاهای دیگر است. همانطور که گفته شد، جعبه‌ها برای احترام به نیاز به حریم خصوصی طراحی شده‌اند و قرار دادن دیوارهای آن‌ها عمدی در ارائه خلوت است.

لذت بی حد و مرز در خانه های شفاف

اتصالات بدون درز

ارتباط با فضای باز از طریق طراحی و به کارگیری چندین لایه ترکیبی که از بیرون به داخل منتقل می شود، حاصل می شود. با نزدیک شدن به خانه به صورت جانبی، در مجاورت جعبه گاراژ، بلوک های بتنی بزرگ و تقریباً نهادی، مسیر روشنی از پله های منتهی به ورودی اصلی را مشخص می کنند. در طراحی هر دو ورودی، برای شرکت مهم بود که هم گاراژ و هم درب ورودی به یک نقطه ورود تجربی در داخل خانه منتهی شوند.

Frappier توضیح می دهد: “موقعیت و ترکیب بندی در هر فرآیندی بسیار مهم است، و مهم نیست که کجا وارد این خانه می شوید، بلافاصله در همان تجربه غنی غوطه ور می شوید.” “هدف این بود که از داشتن یک ورودی ثانویه که از نظر معماری جالب نباشد، یا با شفافیت و باز بودن تمرکز کلی طراحی مطابقت نداشته باشد، خودداری کنیم.”

با نزدیک شدن به ورودی اصلی، لایه های شیشه ای بینش را به لابی داخلی می دهد. در سرتاسر دهانه‌های قسمت مرکزی خانه، یک ایوان سرپوشیده در قسمت عقب، نماهای بیرونی جنگل را می‌سازد. در ضلع داخلی آن ایوان سرپوشیده، در مرکز بنای اصلی، حیاط باز کوچک محافظت شده از باد، درخت خانواده را به نمایش می گذارد که در محیط طبیعی خود رشد می کند.

ایوان سرپوشیده، با اجاق چوبی و نشیمنگاه راحت، به عنوان فضایی برای گردهمایی با فضای داخلی/خارجی طراحی شده است که با محیط داخلی و خارجی آن هماهنگ است. ایوان سرپوشیده از دو طرف باز است و دارای صفحه‌هایی بر روی غلتک‌های نزولی است تا بهترین حالت هر دو جهان را تضمین کند و در برابر حشرات و عناصر محافظت کند. با پایین آمدن صفحه نمایش،

ACDF همچنین خانه را با دقت بسیار تنظیم کرد تا الگوهای خورشید را در تمام فصول به حداکثر برساند، و منافذی که فضاها را به هم متصل می کنند، اطمینان حاصل می کنند که نور خورشید در طول روز وجود دارد. در فصل زمستان نیز وجود نور فراوان خورشید به گرم شدن کف های بتنی و جلوگیری از اتلاف گرما کمک می کند.

لذت بی حد و مرز در خانه های شفاف

پنجره ای رو به جهان

برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات، رویکرد ACDF به عملکرد داخلی خانه درختی سیب را مشخص می کند. یک پیانوی عمودی در مجاورت ورودی اصلی قرار دارد و فضایی از ظرافت و پیچیدگی را به معرفی خانه القا می کند. این پیانو به‌خوبی در یک طاقچه سفارشی تعبیه شده است که به صورت استراتژیک برای نواختن پیانو بدون تحمیل بر پویایی وسیع‌تر منطقه اصلی نشیمن قرار گرفته است.

کفپوش گسترده و باز فضای نشیمن مرکزی کاملاً لعاب دارای یک کف بتنی صیقلی است که با پنجره‌های کف تا سقف ارتباطی قدرتمند و بدون درز با زیبایی طبیعی نمای بیرونی ایجاد می‌کند. برای مقابله با طنین‌هایی که گاهی اوقات لعاب‌های فراوان ایجاد می‌کنند، ACDF تخته‌های چوبی را روی سقف نصب کرد که فاصله‌های نیم اینچی بین آنها وجود داشت.

در سطح زیرین تخته‌ها، شرکت پارچه‌ای مشکی را وارد کرده است که بیشتر به گرفتن طنین کمک می‌کند و در عین حال هماهنگی صوتی فضای باز را تضمین می‌کند. صفحه کف باز شامل یک آشپزخانه، یک منطقه ناهار خوری و یک اتاق نشیمن سخاوتمندانه است که با لامپ های معلق از Lambert et Fils، یک تامین کننده مستقر در مونترال که وسایل روشنایی خلاقانه اش در چندین پروژه ACDF ادغام شده است، روشن می شود.

احساس بدون اسراف

از آسمان‌خراش‌های جسور، گرفته تا صمیمیت یک اقامتگاه خانوادگی، خانه درختی سیب بازتاب دیگری از رویکرد نوآورانه ACDF به محیط ساخته شده است. مجموعه ACDF با تمرکز بر تجربیات کاربر در هسته خود، به تکامل خود ادامه می دهد و بشریت به عنوان ماده اولیه قرار می گیرد و استانداردهای جدیدی برای ایجاد احساسات بدون اسراف ایجاد می کند. با برنامه ریزی خوب، با هزینه اندک، طراحی عملکردی خانه درختی سیب با استفاده از استانداردهای ساختاری اولیه، از جمله ساخت چوب اولیه، ستون های فولادی نگهدارنده، و دال های بتنی افقی به دست آمد.

فضای گسترده مانند یک اثر هنری سیال است. شومینه معلق فوکوس ساخت فرانسه تنها نفوذ تزئینی در فضای هوشمندانه و کم مبلمان را نشان می دهد. نقطه کانونی اصلی این اثر هنری زیبایی فضای باز است که در چهار فصل تکامل یافته و با شفافیت کامل دیوارهای شیشه ای خانه درختی سیب قاب شده است.

برای حفظ این تعادل، اثاثیه‌ها به‌دلیل بی‌طرفی بودنشان با دقت انتخاب شده‌اند، از جمله میز ناهارخوری از چوب جامد ایتالیایی که دارای خطوط ساده و روکش‌های چوبی سیاه و شفاف است که طرح کلی طراحی را تکمیل می‌کند. اثاثیه طراحی شده کبک، نشیمنگاه راحت اتاق نشیمن را با رنگ های خاکستری روشن، صورتی و سبز خود تکمیل می کند که انفجارهای ظریفی از رنگ را به محیط القا می کند.

Maxime-Alexis Frappier به طور خلاصه می گوید: «زیبایی معماری الهام گرفته از یک درخت که بر تحقق احساسات انسانی متمرکز است. خانه درختی سیب نمونه‌ای افتخارآمیز از توانایی ما برای برقراری ارتباط عمیق با محیط طبیعی است، بدون قربانی کردن بی مورد در دو طرف خطوط مبهم آن.

خانه شیشه ایخانه شیشه ای

خانه شیشه ایخانه شیشه ای

خانه شیشه ای

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟