اوشناریوم یا اقیانوس نما در مرکز خرید

اوشناریوم یا اقیانوس نما در مرکز خرید

با توجه به افزایش سریع و روز افزون تعداد مراکز خرید در سراسر دنیا مشتریان نیز سعی در انتخاب مناسبترین، راحتترین و جذابترین مکان برای خرید خود دارند. مکانی که بتوانند کمی از روزمرگی ها فاصله گرفته، لذت برده و اوقات خوشی را در آنجا سپری نمایند. در بازار امروزی رقابت برای جذب مشتری با مؤلفه هایی تعیین میگردد که در گذشته معیار سنجش به حساب نمی آمدند.

امروزه در مرحله ابتدایی پروژه تاسیس یک مرکز خرید، به گزینه ‌هایی برای دلنشین تر شدن زمان سپری شده است و ترغیب مشتری به گذراندن زمان بیشتری در آن مرکز توجه می‌شود، در نتیجه با جذب بیشتر مشتریهای وفادار، برنده شدن فروشگاه‌های آن بازار و موفقیت آینده کل پروژه تضمین خواهد شد.

اصطلاحی پرکاربرد به نام “صنعت اوقات فراغت” این روزها به طور فعال در حال توسعه می باشد . مجموعه هایی که از اصول مدیریت اوقات فراغت به شکل صحیح بهره میبرند موفق‌تر می باشند، بدون شک سرگرمی‌ها افراد را به خود جذب می‌نمایند. به همین دلیل سینماهای جدید، باشگاه ‌های بولینگ، مراکز تفریحی کودکان، اوشناریوم، بیلیارد و موارد تفریحی و سرگرمی دیگری در مراکز خرید ساخته می‌شوند.

مراکز خرید در دنیا

بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل به ساخت بازارهای منحصر به فردی دارند که صرفاً ساختمان هایی با مراکز خرید نباشند. در این راستا تمام تلاش خود را برای  ایجاد محیطی فرح بخش و شاد در مراکز خرید انجام میدهند. برای مثال فضای تفریحی یک بازار در اروپا 30 تا 40 درصد کل فضا را شامل می شود در حالیکه در کشورهای مشترک المنافع این عدد حدود 8 تا 10 درصد است که البته در حال افزایش می باشد.

بسیاری به این باور رسیده اند که خرید و تفریح با یکدیگر ترکیب خوب، مناسب و منطقی دارند و با توجه به جاذبه ‌های تفریحی در طراحی پروژه، سیل ثابتی از مشتریان و در نتیجه سود سرشاری را برای مراکز خرید خود کسب می‌نمایند.

اوشناریوم یا اقیانوس نما در مرکز خرید

آکوا درخدمت شماست

دقیقاً در همین راستا  آکوا مایل است پیشنهادی هوشمندانه، منحصر بفرد و براساس تحقیقات روز صنعت اوقات فراغت یعنی طراحی و ساخت اقیانوس نما‌ یا اوشناریوم را برای مراکز خرید در کشورمان ارائه دهد. در حال حاضر که همه ما به نوعی با تکنولوژی و طراحی ‌های منحصر بفرد برخورد داریم. آکوا مفتخر است تا پروژه ‌های ارزنده و جالبی در زمینه اوشناریوم، مینی اوشناریوم یا مراکز آکواریومی را به همه طراحان مراکز تجاری و خرید که در کشور ما به سرعت در حال افزایش میباشند ارائه دهد.

یک آکواریوم عظیم گزینه‌ای است که می تواند مزیت رقابتی بازار شما بوده و مشتری‌های بیشتر، در نتیجه سود بیشتری را برای پروژه شما به ارمغان آورد. با تجربیاتی که در سالهای گذشته از فعالیت داخلی و بین المللی بدست آورده ایم آمادگی داریم تا ایده ‌های بدیع و جالب آکواریوم را در کشور به واقعیت تبدیل نماییم. جای بسی خوشحالی است که در حال حاضر مجموعه هایی چون شهر رویایی پدیده، میکا مال کیش، پروژه قو و چند مجموعه دیگر در حال بررسی طرح قابل اجرای آکواریوم های عظیم می باشند.

مرکز خرید تفریحی

پس اگر مایلید یک مرکز خرید یا مرکز تفریحی با استانداردهای اروپایی بسازید داشتن یک اوشناریوم یا آکواریوم عظیم می تواند برگ برنده شما باشد. این قبیل پروژه‌ها می توانند به عنوان لنگر و مرکز ثقل بازار بوده و مشتری‌های زیادی را به خود جذب نمایند. تبلیغات بازار می تواند به محوریت اوشناریوم پایه ریزی شود و پروژه را در حد ملی شاخص کند. این پروژه ‌ها حتماً باید در طبقه همکف و یا زیرزمین اجرا گردند حتی این امکان وجود دارد که ورود به قسمتی از این پروژه همراه با پرداخت هزینه باشد.

موارد جانبی مثل فروش هدایایی مرتبط، عکاسی، شنا با ماهی ها و مواردی از این دست می تواند درآمد افزوده‌ای را نیز برای مجموعه ایجاد کرده است و حتی قسمتی از این درآمد، هزینه‌های سرویس و نگهداری اوشناریوم را تامین نماید.

در بررسیهای آماری در سراسر دنیا مشخص شده است که فروش فضاهای منتهی به اوشناریوم در بازار با قیمتی سه برابر  سایر فضاها انجام می شود و معمولا پنج برابر متقاضی بیشتر دارد. علاوه برآن بازاریابی دهان به دهان  با محوریت اوشناریوم بسیار راحت توسط مردم انجام شده و منافع آن به بازار خواهد رسید.

به عنوان مثال لینکهای پروفایل‌های شخصی در شبکه ‌های اجتماعی یا تصاویری که مردم در کنار این اوشناریوم ‌ها گرفته و برای هم ارسال می نمایند کمک خواهد کرد که نام این بازار در نتایج اول جستجوهای اینترنتی ثبت شود.

نکته مهم دیگر اینکه اوشناریوم به عنوان یک مرکز تفریحی معمولا در رکودهای اقتصادی چندان آسیب پذیر نیست. اوشناریوم مردم را به بازار شما جذب کرده و آنها را به مشتری شما تبدیل خواهد کرد. پروژه ‌هایی مثل Rio mall موسکو یا Dubai mall امارت گزینه ‌های خوبی از این استقبال چشمگیر می‌باشند.

اوشناریوم یا اقیانوس نما

مینی اوشناریوم در بازار تجاری

مینی اوشناریوم نیز می تواند گزینه ‌ای مناسب برای اجرا در یک بازار تجاری یا مرکز تفریحی باشد. معمولاً این پروژه ‌ها در سایز و مکان اجرا با اوشناریوم های استاندارد تفاوت دارند. بهترین شکل مکان‌یابی مینی اوشناریوم معمولاً به این صورت می باشد که نمای اصلی به سوی سالن اصلی بازار و وجوه جانبی به صورت مرزهای قسمت vip رستوران می باشد که افراد بتوانند در زمان صرف غذا از طبیعت زیر آب استفاده نمایند.

این مجموعه می تواند یک پنجره با دید وسیع برای نمایش موجودات و حتی یک تونل شفاف داشته باشد. می توان برای هدایت بهتر حرکت مشتری ‌ها در بازار، در نقاط مختلف آکواریومهای متعددی را با فرمها و حالتهای مختلف ایجاد نمود تا از دیدن آنها لذت برده و وسعت زیاد بازار آنها را خسته نکند. میتوان ترکیبی از سه یا تعدادی بیشتر آکواریوم با اشکال و ابعاد مختلف بر اساس نظر کارفرما ایجاد نمود. فرم ها می توانند افقی، عمودی و یا خمیده باشند و فضاهای مختلفی را در بازار اشغال نموده تا مشتریان از راه رفتن و خرید در بازار لذت ببرند.

آکواریوم ها می توانند به صورت یک مجموعه و حتی با بلیط ورودی یا به صورت رایگان پذیرای مشتریان بوده و فضایی را ایجاد نمایند که هیچ بیننده ای نتواند این قسمت استثنایی از فضای داخل بازار را فراموش نماید.

تحقیقات نشان می دهد که چنین سیستم هایی از آکواریوم های نمایشی بزرگ و کوچک بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرند، ترکیب خاص و جذابی به فضای داخلی بازار داده و پویایی فضا را بیشتر می نمایند.

بهترین آکواریوم های دنیا

دوبی مال تمام محبوبیت خود را مدیون بزرگترین آکواریوم دنیاست که در این بازار ساخته شده است. در طراحی آکواریوم دوبی مال آن چنان به موضوع آکواریوم توجه شده است که حتی در کنار همان آکواریوم عظیم مجموعه ای از آکواریوم های نمایشی نیز به عنوان باغ وحش آبی در نظر گرفته شده که ورود به این فضا مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد.

این مجموعه که در نوامبر 2008 افتتاح شد به سرعت به عنوان یکی از برترین جاذبه های توریستی دوبی شناخته شد. پروژه‌های مشابه زیادی نیز در هتل ها و رستوران های بزرگ سراسر دنیا در حال اجرا می باشند.

امیدواریم به زودی پروژه های اوشناریوم و آکواریوم های عظیم با استانداردهای جهانی را در سرتاسر کشور عزیزمان داشته باشیم.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟