گیاه آکواریومی لودویگیا رپنز

گیاه آکواریومی لودویگیا رپنز

لودویگیا رپنز یا لودویگیا جز گیاه آکواریومی است که نگهداری از آن بسیار ساده است و مناسب افراد مبتدی می باشد. در ایران به گیاه پشت قرمز معروف است. این گیاه دارای واریته های مختلفی است که از لحاظ شکل برگ ها و رنگ مختلفند اما پر گسترش ترین نمونه آن گیاهی است با برگ های تخم مرغی شکل که در سطح بالا سبز زیتونی مایل به قهوه ای و در پشت قرمز رنگ است و همین رنگ آمیزی باعث مقبولیت آن شده است.

  • لودویجیا یا لودویگیا گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده اناگراسه است. این گیاه بومی متعلق به بخش هایی از شمال آمریکا است. این گیاه به عنوان علف هرز آبزی در برخی از مناطق دنیا شناخته شده همچنین به عنوان گیاه آکواریومی تکثیر می شود.
  • لودویگیا ها اکثرا دارای ساقه هایی به طول ۳۰ سانتی متر هستند و ریشه آنها در گره هایی که در تماس با بستر مرطوب است تشکیل می شوند.۴ تا ۵ سانتی متر طول برگ های آنها می باشد. و دارای گلبرگهای بلند می باشد.
  • نگهداری لودویگیا ساده می باشد و به میزان نور مناسبی احتیاج دارد و رشد این گیاه تا حدی سریع است. برای قوی تر کردن ساقه لودویگیا باید به بستر آن کود مناسبی اضافه کرد و برای اینکه برگ ها رنگ زیبایی بگیرند باید نور خوب و اصولی به آنها تابیده شود البته وجود میزان کم نیترات در آب هم به این قضیه کمک می کند.

گیاه آکواریومی لودویگیا رپنز

توضیحات لودویجیا ریپنس روبین :

نام: لودویجیا ریپنس روبین

اسیدیته: ۶.۵-۶

نیاز نوری: متوسط

دمای مناسب: ۲۵-۱۸ درجه سانتیگراد

نیاز دی اکسید کربن: کم

موطن اصلی: آمریکای شمالی

محل قرارگیری در آکواریوم: میانه و پشت آکواریوم

درجه سختی نگهداری: نیازمند حداقل رسیدگی

گیاه آکواریومی لودویگیا رپنز

لودویگیا یا لودویجیا :

پراکندگی:

لودویجیا (  بیدماهی ، بید ، خرفه آب یا گل پامچال ) یک تیره از حدود ۸۲ گونه گیاهان آبزی بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است.

باپراکندگی در کل جهان اما عمدتا مناطق گرمسیری .

در حال حاضر ، بحث های زیادی بین گیاه شناسان و طبقه شناسان گیاهان در مورد طبقه بندی بسیاری از گونه های لودویجا وجود دارد. گیاه شناسان از وزارت کشاورزی ایالات متحده در حال انجام تجزیه و تحلیل ژنتیکی روی گیاهان از آمریکای غربی و آمریکای جنوبی برای طبقه بندی بهتر اعضای این جنس هستند.

نامگذاری این گیاه:

نام لودویجیا یا لودویگیا از نام گیاه شناس معروف آلمانی آقای گوتلیب لودویگ (۱۷۰۹-۱۷۷۳)، و به افتخار ایشان گرفتته شده است.

گونه های سازگار :

این گیاه را می توان در کنار نمونه های زیادی از جمله sagittaria sublata، myriophyllum، s.eatonii، s.teres، vallisneria، scabratum و nuphar کشت کرد.
گیاه آکواریومی لودویگیا رپنز

توضیحات تکمیلی :

  • لودویگیا رپنز گونه ای از گیاهان گلدار از جنس لودویژیا در خانواده اناگراسه که به نام creeping primrose willow نیز شهرت دارد. این گیاه بومی متعلق به بخش هایی از شمال آمریکا است. این گیاه پشت قرمز به عنوان علف هرز آبزی در برخی از مناطق دنیا شناخته شده همچنین به عنوان گیاه آکواریومی تکثیر می شود.
  • لودویگیا دارای ساقه هایی به طول 30 سانتی متر است و ریشه آن در گره هایی که در تماس با بستر مرطوب است تشکیل می شوند.4 تا 5 سانتی متر طول برگ های آن می باشد. و دارای چهار گلبرگ زرد رنگ بلند می باشد.
  • نگهداری لودویگیا ساده می باشد و به میزان نور زیادی احتیاج دارد و رشد این گیاه تا حدی سریع است. برای قوی تر کردن سافه لودویگیا باید به بستر آن کود مناسبی اضافه کرد و برای اینکه برگ ها رنگ قرمز زیبایی بگیرند باید نور شدیدی به آنها تابیده شود البته وجود میزان کم نیترات در آب هم به این قضیه کمک می کند.

منبع پتزیپ

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟