گیاه آکواریومی صیاد مرداب

گیاه آکواریومی صیاد مرداب

صیاد مرداب از جمله گیاهان آکواریومی است که گوشتخوار می باشد. نگهداری این گیاه در آکواریم حتی به تنهایی و به عنوان یک گیاه گوشتخوار نیز بسیار جالب است.بعضی از برگ های صیاد مرداب شبیه به کیسه های کوچکی برای به دام انداختن ارگانیسم های آبزی است. این ها تله های کوچکی هستند که در حالت عادی توخالی و چروکیده می باشند و در دهانه آنها مژه هایی است که مانند ضامن عمل می کند. بدین ترتیب که هنگامی که موجودی این مژه ها را تحریک کند، در کیسه باز شده و آب به داخل آن کشیده می شود.

گیاه آکواریومی صیاد مرداب

گونه های سازگار :

گیاه آکواریومی صیاد مرداب آبزی و غوطه ور در آب می باشد را می توان با نمونه های جنس eleocharis ، isoetes ، vallisneria ، myriophllum و گیاهانی که برای آکواریم آب سرد مناسب هستند، کشت نمود. توصیه می شود از نگهداری چند گیاه غوطه ور بدون ریشه در آن واحد در یک مخزن خودداری نمایید. چرا که رشد فزاینده این گیاهان ممکن است سبب به وجود آمدن کلاف تو در تویی از گیاهان شود و محیط مناسبی برای رشد جلبک ها ایجاد کند. از نگهداری گیاه صیاد مرداب به همراه چنگال آبی (سراتوفایلوم) در یک مخزن خودداری کنید.
گیاه آکواریومی صیاد مرداب

توضیحات تکمیلی :

  • در صورتی که گیاه پشه گیر انبانی ( صیاد مرداب ) را از آب خارج کنید، صدای سوتی از آن شنیده می شود که حاصل حرکت دادن گیاه و خروج آن از آب می باشد. آزمایشات نشان داده است که در صورت جدا کردن کیسه از گیاه، رشد آن نصف می شود.
  • زائده‌ های مومانند که در ورودی کیسه وجود دارد، لانه‌ی بسیار خوبی برای گروهی از روتیفرها (چرخان‌ تباران یا گردان‌ تنان) است. این موجودات ذره‌بینی دو دایره در نوک مژه‌ هایشان وجود دارد که با چرخاندن آن‌ها به نظر می‌ رسد دو چرخ خلاف جهت یکدیگر در حال گردش می باشند. نتیجه‌ ی این گردش برای روتیفر این است که می‌ تواند موجودات کوچک‌ تر را با این عمل گرفته و به دهان خود وارد کند.
  • برگ های بسیاری از گیاهان آبزی در نهایت تقسیم می‌ شود. صیاد مرداب نیز استثنا نبوده و پس از مدتی با تقسیم کردن برگ‌ ها گسترش پیدا می کند.
  • صیاد مرداب در زمستان از نوعی خاص از غنچه‌ ها به نام توریون استفاده می‌ کند. این توریون‌ ها در واقع یک گیاه کامل فشرده شده می باشند که تقریبا اکثر برگ‌ های آن‌ نیز تشکیل شده اند، اما شاخه‌ هایش هنوز بسیار کوتاه هستند.
  • گل‌های گیاه پشه گیر شهد بسیار زیادی را ایجاد می‌کنند. این شهد، پاداشی شیرین برای زنبورهایی است که آن را پراکنده کنند.
  • گیاه آکواریومی صیاد مرداب
جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟