اسکای لایت در ساختمان

برای زیباتر دیده شدن فضا و همچنین ورود بیشتر نور طبیعی به بخش های مختلف یک ساختمان از نوع تجاری، اداری و مسکونی از سقف شیشه ای یا اسکای لایت استفاده می شود. به طوری که می توانید تا 80 درصد روشنایی محیط خود را با استفاده از سقف شیشه ای افزایش دهید که همین موضوع به کاهش مصرف انرژی و برق کمک می کند.

اسکای لایت در ساختمان

سقف شیشه ای سایه بان

سایه بان به قسمت پوشش های سقفی در قسمت جلویی بخش ورودی به ساختمان یا محل عبور و مرور و نواحی بیرون ساختمان می گویند. برای حمایت بخش شیشه ای اسکای لایت معمولا از فریم های چوبی یا آلومینیومی استفاده می شود. شیشه های مورد ساتفاده در سقف شیشه ای شفاف می باشند و باعث جلوگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید مخصوصا UV را می گیرد و همینطور با ایجاد بخش سایه مانند مکانی شیک و خنکی را در فصل تابستان فراهم می کند.

سقف شیشه ای سولاریوم

در برخی از خانه ها سولاریوم که به آن Sunroom نیز گفته می شود، طراحی می گردد. استفاده از نمای اسکای لایت یا سقف شیشه ای، یکی از انواع طراحی بخش نورپردازی و تأمین روشنایی آن می باشد. کاربرد اسکای لایت در ساختمان و در فضای سولاریوم به ویژه در مواردی می باشد که نیازمند هماهنگی سبک کلی فضای داخلی و بیرونی باشد.

اسکای لایت ساختمان های تجاری بزرگ و نمای آن ها

تامین نور و روشنایی فراوان در ساختمان های تجاری نیز یکی از کاربردهای عالی اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای می باشد. که در این مورد نیز مصررف انرژی و برق را نیز کاهش می دهد. نکته قابل توجه این است که از کاورهای فیلتر کننده نور UV در نمای اسکای لایت استفاده شده است تا باعث هیچ ضرری نشود.

اسکای لایت در ساختمان

استفاده از سقف شیشه ای در استخر

از دیگر کاربردهای سقف شیشه، استفاده از آن ها در استخر می باشد. یکی از موضوع های مهم در ساخت استخر ها داشتن یک پوشش برای سقف می باشد، به طوری که بدن خیس نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد به دلیل اینکه اثر سوزانندگی و برنزه شدن پوست اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این اتفاق که هم باعث جذاب تر شدن محیط شود و همینطور از نور UV جلویگری کند، طراحان و معماران طرح جدیدی به وجود آورده اند، این طرح جدید اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای می باشد.

سقف شیشه ای در کتابخانه های مرکزی

از دیگر کاربردهای اسکای لایت می توان به استفاده آن ها در کتابخانه های مرکزی اشاره کرد. اکثر این سقف ها برای کتابخانه به منظور زیبایی از نوع گنبدی می باشند و بعد آن را تمام شیشه ای می کنند. از فریم چوبی یا آلومینیومی در صورت بکارگیری از سبک کلاسیک استفاده می شود.

سقف شیشه ای در ساختمان اداری بانک ها

سقف شیشه ای در ساختمان اداری بانک ها، یکی دیگر از کاربردهای سقف شیشه ای می باشد که استفاده از سقف شیشه ای در این نوع مکان، از نمای اسپایدری استفاده زیادی می شود.

سقف شیشه ای در هتل ها

در بیشتر هتل های لوکس و جذاب، از سقف شیشه ای برای مجلل دیده تر شدن آن ها استفاده می کنند. زیرا هتل ها از نظر زیبایی و ظاهر اهمیت فراوانی دارند که استاده از اسکای لایت در این مکان ها کمک زیادی به این موضوع می کند.

اسکای لایت در ساختمان

استفاده از سقف شیشه ای در آشپزخانه و حمام

سقف های شیشه ای در دو نوع کاربردی ثابت و متحرک ساخته می شوند. در محیط هایی که رطوبت وجود دارد و ورود و خروج هوای تازه به این موضوع کمک می کند، مانند حمام استفاده از سقف های شیشه ای متحرک که قابلیت باز و بسته شدن نیز دارند، یکی از بهترین گزینه ها می باشد. که یکی از بهترین مدل های اسکای لایت، اسکای لایت متحرک می باشد.

استفاده از سقف شیشه ای در حیاط خلوت و پاسیو

از سقف شیشه ای در حیاط خلوت و پاسیو نیز که برای ایجاد یک محیط نورگیر و تامین کننده نور بیشتر در بخش پشتی خانه ها اجرا شده اند، استفاده می شود که یکی از محبوب ترین و زیباترین کاربردهای اسکای لایت می باشد.

گروه آبسکون با سابقه چندیدن ساله همراه شما عزیزان می باشد. می توانید برای ارتباط با ما از شماره های زیر استفاده کنید.

02155957060

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.