چگونه سطح استخر را روشن کنیم؟

چگونه سطح استخر را روشن کنیم؟

وقتی از طراحی استخر صحبت می کنیم ، بخش مهمی از آن طراحی توسط نور مشخص می شود . گاهی اوقات نورپردازی استخر فراموش می‌شود ، به‌خصوص زمانی که استخر تجاری‌تری را قرارداد می‌کنیم، به‌طوری‌که یا طراحی نورپردازی به‌طور پیشینی گنجانده نمی‌شود یا به سرعت انجام می‌شود و به طور عمیق مطالعه نمی‌شود.

باید در نظر داشته باشید که نورپردازی استخر کار ساده ای نیست و عوامل زیادی در این زمینه نقش دارند که مناسب بودن یا نبودن یک سیستم یا سیستم دیگر را تعیین می کند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهیم هر استخر موفق باشد و طراحی را بهبود بخشد، باید یک سیستم نورپردازی سفارشی داشته باشد و نه برعکس.

با این اوصاف، آیا می دانید مهم ترین هدفی که با نورپردازی استخر دنبال می شود چیست؟چگونه سطح استخر را روشن کنیم؟

روشنایی استخر: هدف اصلی

همیشه به خاطر داشته باشید که هدف اصلی این است که ورقه آب در استخر به طور یکنواخت در سراسر سطح روشن شود و مناطق سایه دار یا بیش از حد روشن را از بین ببرد.

برای جلوگیری از اشتباهاتی که یک استخر طراحی را خراب می کند، به 7 مهم ترین قدمی که باید دنبال کنید توجه کنید:

7 گام برای موفقیت در نورپردازی استخر

1.- انتخاب دیوار

نورافکن ها را همیشه روی دیوار درست استخر قرار دهید تا در شب خانه یا تراس را خیره نکنند .

این یک اشتباه بسیار رایج است زیرا در بسیاری از موارد به این نکته توجه نمی شود که استخر بخشی از یک کل است و باید با فضای بیرونی، تراس ها، باغ ها، خود ملک و غیره ادغام شود.

2.- انتخاب قدرت

قدرت تمرکز مورد نیاز برای هر ناحیه از استخر را نسبت به عرض استخر انتخاب کنید.

همه انواع چراغ ها برای انواع و اشکال استخر مناسب نیستند. برای این کار باید سازنده ای را انتخاب کنید که طیف وسیعی از مدل ها را داشته باشد تا بتوانید بسته به متراژ استخر آنها را با یکدیگر ترکیب کنید.

3.- تعداد کانون ها در مقابل درخشندگی

بسیار مهم است که بدانید چند نورافکن باید در یک استخر طراحی قرار دهید تا به درستی آن را روشن کنید.

برای دانستن تعداد نورافکن ها، باید در نظر بگیرید که چه نورانی نیاز دارید.

درخشندگی صحیح برای استخر شنا بین 80 تا 120 لومن در هر متر مربع سطح آب است . این می تواند در رابطه با رنگ روکش استخر متفاوت باشد ، به شرح زیر است:

  • 120lm در موارد با روکش تیره
  • و 80lm روی پوشش های شفاف .

توصیه ما به شما نصب نورافکن هایی است که امکان تنظیم شدت را دارند ، زیرا در صورت نصب نورپردازی RGB ، رنگ هایی مانند قرمز یا آبی وجود دارد که برای آن ها به شدت زیادی نیاز خواهید داشت. و برعکس، برای رنگ‌هایی مانند سفید سرد یا سبز، باید شدت آن را کاهش دهید.

چگونه سطح استخر را روشن کنیم؟

4.- انتخاب موقعیت دقیق فوکوس

برای تعیین موقعیت صحیح نورافکن ها، باید درجات پرتو نور و درخشندگی مشخص شده توسط سازنده را در نظر بگیرید.

داده های درجه باز شدن پرتو نور و درخشندگی کانون، برای تعیین جدایی بین آنها ضروری خواهد بود. به عنوان یک راهنما، اگر زاویه پرتو بین 110 تا 120 درجه و روشنایی 2300 میلی متر بود، فاصله بین منابع باید بین 2.5 تا 3 متر باشد.

5.- عمق روشنایی استخر

به خاطر داشته باشید که عمق ایده آلی که نورافکن باید در آن نصب شود تا از زمین بسیار روشن یا خیلی تاریک جلوگیری شود به عمق استخر بستگی دارد .

برای اعماق بیشتر از 1 متر، نورافکن ها باید در ارتفاع 50 سانتی متری قرار گیرند. از ورق آب برای مناطقی با عمق کمتر از 1 متر، روشنایی باید در نیمی از عمق ما قرار گیرد. برای این موارد به شما توصیه می کنیم که نور نورافکنی که نصب می کنید را کاهش دهید.

6.- روشنایی کانون انتخابی

برای جلوگیری از نور بیش از حد دیوار، باید روشنایی فوکوس انتخابی را در نظر بگیرید.

برای داشتن جهت‌گیری، همان نورافکنی که قبلاً به عنوان مثال آورده‌ایم ( پرتو نور بین 110 درجه تا 120 درجه و درخشندگی 2300 میلی‌متر ) پرتویی از نور خواهد داشت که به فاصله‌ای با درخشندگی بالا تقریباً 5 متر می‌رسد.

7.- انتخاب سازنده

ما به شما توصیه می کنیم که اول از همه، سازنده صحیح را انتخاب کنید، که بیشترین گزینه ها و جایگزین ها را در محدوده محصولات خود به شما ارائه می دهد.

برای انجام این کار باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • که دارای طیف وسیعی از مدل ها و اندازه های نورافکن است تا بتوان آن را در رابطه با نیاز پروژه ترکیب کرد.
  • از نصب نورافکن های نوع PAR 56 خودداری کنید . این نوع نورافکن امکان پیکربندی اندازه ها را در رابطه با درخشندگی که ارائه می دهد را به شما ارائه نمی دهد و معمولاً بسیار بزرگ است. علاوه بر این، این نوع لامپ ها معمولاً باعث مشکلات آب بندی می شوند، زیرا با رزین پر نمی شوند. بنابراین، نورافکن های LED فوق العاده نازک و تخت را توصیه می کنیم که روشنایی 3 برابر بیشتر از PAR 56 را ارائه می دهند و می توانند نصف اندازه باشند.
  • که همان لامپ گزینه رنگ ها (RGB) و جایگزین های مختلف نور سفید (سرد، خنثی و گرم) را به شما ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید با یک کلیک استخر را متناسب با نیازهای هر لحظه شخصی سازی کنید.
  • دارای تنظیم شدت نور یکپارچه است . با این گزینه می توانید میزان روشنایی را بسته به رنگ نور انتخابی یا بسته به موقعیت خاص تنظیم کنید.
  • از نصب نورافکن در جاهایی که مجبور به استفاده از اتصالات کابل برق در زیر آب هستید خودداری کنید . حتی اگر از اسپلایس رزین استفاده شود، اینها به شدت خراب می شوند و این نکته ای است که سازندگان آنقدر قبول دارند که در صورت خرابی لامپ تضمینی ارائه نکنند. درعوض، ما نورافکن با لنگر QuickConnect را توصیه می کنیم. اینها نیاز به اتصال خاصی ندارند و در صورت خرابی اتصال، فوکوس آسیب نمی بیند، زیرا کاملاً آب بندی و هرمتیک است.

نتیجه گیری: آیا روشنایی استخر مهم است؟

پاسخ بله است. در واقع، این یکی از تعیین کننده ترین عوامل در نتیجه نهایی یک پروژه معماری آب است، هم برای بهتر و هم برای بد.

توصیه می کنیم تمام این مراحل را دنبال کنید یا یک سازنده یا طراح استخر با تجربه در نورپردازی استخر انتخاب کنید، زیرا حتی یک استخر ساده نیز می تواند با نورپردازی مناسب جهش نمایی داشته باشد.

چگونه سطح استخر را روشن کنیم؟

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟