چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشی

سکوت، آرامش و احساس صلح! اگر شما در پی این مسائل هستید، آکواریوم می‌تواند ابزاری مناسب برای شما باشد. اما همیشه یک مشکل وجود دارد؛ سر و صدای تجهیزات آکواریوم. وزوز  نورپردازها، صدای پمپ و فیلتر همگی می‌توانند آسایشی را که در جست‌وجوی آن هستید، از شما دریغ کنند. مثل همه‌ی مشکلات، برای رفع این سر و صداها نیز راه حل‌هایی وجود دارد.

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشیم؟

1. از شر وسایل غیر ضروری خلاص شوید. 

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کم کردن سر و صدا، جدا کردن تجهیزات غیر ضروری آکواریوم است. البته که برخی از این تجهیزات برای ادامه‌ی حیات سالم آکواریوم ضروری هستند اما نه همه آن‌ها. تجهیزات ضروری نیز ممکن است برای برخی آکواریوم‌ها لازم نباشند.

برای مثال تانک‌های آب‌شیرین به هیچ چیزی به جز نور و غذا احتیاج ندارند، به شرطی که شما آب داخل آکواریوم را به طور مرتب تعویض کنید و حواستان تمام و کمال به شرایط آب باشد. آکواریوم‌های آب‌شیرین به هیچ تجهیزات جانبی‌ای نیاز ندارند چرا که گیاهان و جانوران درون آن‌ها خود، چرخه‌ی سالم طبیعی آکواریوم را بر عهده می‌گیرند.

اما آکواریوم‌های آب‌شور نمی‌توانند به اندازه‌ی آکواریوم‌های آب‌شیرین ساکت باشند. شما نمی‌توانید همه‌ی تجهیزات آکواریوم آب‌شور را از آن جدا کنید. با این حال راه‌ حل‌هایی برای مقابله با صدای آن‌ها نیز وجود دارد.

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشیم؟

2. وسایل الکترونیکی را پنهان کنید. 

اگر نمی‌شود تجهیزات آکواریوم آب‌شور را کنار گذاشت، می‌توان آن‌ها را پشت یک کابینت ضخیم یا در قسمتی از وسایلی که آکواریوم در کنار آن‌ها یا داخلشان قرار دارد، مخفی کرد. یکی از دلایل اصلی‌ای که آکواریوم‌های توکار از اقبال زیادی برخوردار هستند، همین مسئله است. این کار نه تنها باعث پوشاندن تجهیزات نازیبا و از بین بردن سر و صدای آن‌ها می‌شود بلکه موجب می‌شود تا وزوز ممتد وسایل الکترونیکی نیز به گوش نرسد.

3. از تجهیزات کم سر و صداتر استفاده کنید.

خوب یا بد ما باید بر اساس هزینه‌ای که می‌کنیم، انتظار داشته باشیم. معمولا هر چه وسایل ارزان ‌قیمت‌تری تهیه کنیم، امکان پر سر و صدا بودنشان بیشتر است. پیشنهاد می‌شود که تجهیزاتی برای آکواریومتان تهیه نمایید که حداقل تولید صدا را داشته باشند. تجهیزاتی که روی آب قرار می‌گیرند، به خاطر سر و صدایشان معروف هستند. در آینده سعی می‌کنیم راهنمایی مناسب، برای نصب بهینه‌ی آن‌ها برای شما تهیه نماییم.

چگونه آکواریوم کم سروصدایی داشته باشیم؟

4. جلوی لرزش تجهیزات را بگیرید. 

طراحان آکواریوم تنها کسانی نیستند که باید با سر و صداهای اضافه مقابله کنند. تکنسین‌های کامپیوتر، کسانی که با ساخت اتومبیل سر و کار دارند و البته اکثر کسانی که با وسایل  متحرک در ارتباط هستند نیز دچار چنین مشکلی هستند. می‌توانید پدهای ضد لرزش را از فروشگاه‌های تجهیزات کامپیوتر و یا ماشین تهیه نمایید و در زیر تجهیزات آکواریومتان نصب کنید. همچنین اگر تجهیزات آکواریومتان در داخل یک کابینت قرار دارد، می‌توانید با فوم مخصوص یا حتی شانه‌ی تخم‌مرغ دیوارهای کابینت را بپوشانید تا صدای کمتری به بیرون از آن درز کند.

آکواریوم آب شیرین

آکواریوم آب شیرین یکی از انواع مختلف آکواریوم به حساب می‌آید که برای علاقه مندان به نگهداری ماهی ها و افرادی که به داشتن آکواریوم علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی میباشد. در حالت کلی اگر بخواهیم آکواریوم آب شیرین را تعریف کنیم می توانیم بگوییم که به محیطی مصنوعی گفته می‌شود که توسط انسان ساخته شده و این امکان در این محیط به وجود می‌آید که انواع مختلف ماهی ها و آبزیان که با آب شیرین سازگار هستند را نگهداری نمایید.

آکواریوم محفظه‌ای شیشه‌ای می باشد که ابعاد مختلفی داشته و ابعاد آن به صورت کامل شخصی سازی و همچنین این نوع آکواریوم به عنوان یک گزینه بسیار مناسب جهت زینت بخشیدن به محل کار یا منازل و به عنوان یک وسیله دکوری بسیار زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

نگهداری از ماهیبسیاری از افراد فکر می‌کنند که داشتن یک آکواریوم آب شیرین کار بسیار ساده و همچنین نگهداری از ماهی و آبزیان نیز کار بسیار راحت و بی دردسری می باشد که اصلاً این طور نیست و نگهداری از آبزیان در سازگار با آب شیرین احتیاج به اطلاعات بسیار زیادی دارد تا بدانیم که شرایط مناسب برای نگهداری انواع مختلف آن ها و آبزیان به چه صورت بوده و بتوانیم شرایط لازم را برای زندگی سالم و بی دردسر آنها ایجاد نمایید.

مهمترین لوازم برای تهیه آکواریوم آب شیرین

در صورتی که شما قصد تهیه و ایجاد یک آکواریوم را دارید از مهم‌ترین مواردی که باید آنها را تهیه کنید لوازم اولیه استاندارد و مناسب جهت ساخت آکواریوم آب شیرین می باشد که از جمله مهمترین آنها مواردی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • شیشه های مختلف برای تولید محفظه شیشه ای آکواریوم جهت نگهداری انواع مختلف ماهی ها و آبزیان
  • تهیه یک پایه بسیار مقاوم و مناسب جهت قرار گرفتن آکواریوم بر روی آن
  • تهیه دماسنج برای بررسی دمای آب برای زندگی آبزیان و ماهیان مختلف که قرار است در  آب شیرین نگهداری شوند
  • تهیه انواع مختلف فیلترها مانند فیلتر کف، فیلتر سطلی، فیلتر تاپ و همچنین فیلتر گپ برای انجام پاکسازی و تمیزکاری
  • تهیه شن مناسب برای ریختن در کف آکواریوم آب شیرین به منظور ایجاد زیبایی بیشتر درون آکواریوم
  • خرید و تهیه پمپ آب جهت تولید اکسیژن لازم درون آب

 

  • طرز تهیه هیتر یا همان حرارت دهنده برای آکواریوم آب شیرین
  • استفاده از تور صید ماهی مناسب جهت انتقال ماهی ها به درون آکواریوم آب شیرین
  • استفاده از انواع مختلف لوازم دکوری و نورپردازی برای ایجاد زیبایی بیشتر در نواحی و آب شیرین
  • تهیه لوازمی مانند شلنگ اکسیژن و و رابط شلنگ و موارد دیگر برای تولید اکسیژن لازم درون آب آکواریوم آب شیرین
  • تهیه انواع مختلف داروی ضدعفونی کننده آب درون آکواریوم  و همچنین کاندیشنر های ایجاد کننده تعادل درون آب
  • و بسیاری موارد دیگر این چنین

انجام فرایند ضد عفونی کردن آب 

از جمله مهمترین موارد در هنگام تهیه و راه اندازی آکواریوم شستن لوازم و تجهیزاتی که قرار است درون آکواریوم آب شیرین قرار گیرد می باشد. لازم است تا محفظه شیشه‌ای درون آکواریوم به صورت کامل مورد شستشو قرار گرفته است تا با استفاده از محلول غلیظ آب نمک و اسفنج درون محفظه آکواریوم را به صورت کامل نمک اندود کرده و همچنین بعد از ۲۴ ساعت محفظه درون آکواریوم را با استفاده از آب به صورت کامل شسته و این کار را سه بار تکرار میکنیم و هر بار به مدت ۲۴ ساعت زمان گذاشته تا ظرف آکواریوم آب شیرین به صورت کامل ضدعفونی گردد همچنین به منظور ضد عفونی کردن شن و ماسه های درون آکواریوم آب شیرین لازم است تا فرایند خاصی را انجام دهیم.

وسایل درون آکواریوم آب شیرین

بعضی از افراد فکر می کنند که ضد عفونی کردن وسایل درون آکواریوم آب شیرین کاری بیهوده می باشد اما باید بگوییم که ضد عفونی کردن این وسیله می‌تواند تا حدود بسیار زیادی به عمر ماهی ها کمک کرده و طول عمر ماهی ها را افزایش داده و سلامت آن ها را به صورت کامل تامین نماید. به منظور آنکه سنگریزه ها و شن و ماسه های درون آکواریوم آب شیرین را به صورت کامل ضدعفونی کنیم.

ابتدا باید جنس سنگ ریزه ها را مشخص نمایید در صورتیکه سنگریزه ها پلاستیکی باشند با انجام فرایند نمک اندود کردن این سنگیریزه ها به صورت کامل ضدعفونی می گردند، اما در صورتی که از جنس مواد پلیمری و یا سنگی باشد برای ضدعفونی کردن آنها می‌توان از آب جوش استفاده نمود و این سنگ ها را در آب جوش به صورت کامل بجوشانید تا ضدعفونی گردد. همچنین در مورد دیگر از وسایل و لوازم موجود در  آکواریوم آب شیرین باید به جنس آنها توجه ویژه داشته باشیم چرا که انجام فرایند جوشاندن و یا نمک زدن به برخی لوازم و تجهیزات می‌تواند لوازم را خراب کرده و یا طول عمر مفید آنها را کاهش دهد.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟