چرا استخر شیشه ای برترین انتخاب است؟

چرا استخر شیشه ای برترین انتخاب است؟

استخرهای شیشه‌ای، شناور یا همان استخرهای آکریلیک، در محل‌های مختلف به عنوان استخرهای تجاری (استخرهای هتل و اسپا) و یا خانگی و حتی استفاده از آن‌ها در برنامه‌های مسکونی جامعه در دسترس قرار می‌گیرند.

با مزایای ظاهری و کاربردی خود، این گزینه در مناطق آبی روزافزونی پیدا کرده است.

استخر آکریلیک چیست؟

یک استخر آکریلیک دارای یک یا چند دیوار شفاف است که از مواد شیشه‌ای یا آکریلیک تهیه می‌شوند.

با توجه به این ویژگی، آن‌ها با استخرهای سنتی متفاوت هستند زیرا شفافیت آن‌ها هرگونه مانع بصری را حذف می‌کند و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی را از داخل و خارج استخر فراهم می‌کند. مزایا و نیازهای یک استخر آکریل شفاف این نوع استخر شناور، علاوه بر استفاده شخصی، در ایجاد فضاهای منحصر به فرد و اختصاصی در هتل‌ها، اسپاها، کمپینگ‌ها، توسعه‌های مسکونی و محیط‌های مشابه، جا افتاده است.

گزینه‌های طراحی بی‌نهایت آن، امکان ایجاد یک استخر آکریلیک شفاف کاملاً شخصی‌سازی شده را در انطباق با فضایی که در آن نصب خواهد شد، فراهم می‌سازد.

مواد شفاف تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌دهند که جذابیت استخر را، هم برای استفاده مستقیم و هم برای محیطی که در آن قرار دارد، افزایش می‌دهد. این، برای کسانی که می‌خواهند در کنار یک پروژه معماری از این دست استراحت کنند، تراس استخر یا بار را بالا می‌برد.چرا استخر شیشه ای برترین انتخاب است

در سطح عملیاتی، استخرهای شیشه‌ای یا آکریلیک، بسیار مقاوم در برابر ضربه و خوردگی شیمیایی هستند و دارای حداکثر ماندگاری بوده که به همین دلیل، می‌توانند هم در داخل و هم در فضای باز نصب شوند.

توصیه‌های طراحی استخرهای آکریلیک، اگر در محل‌های با کیفیت قرار داده شوند که صاحبان یا مشتریان می توانند از مناظر طبیعی لذت ببرند، جذابیت بیشتری پیدا می کنند.

نصب هوایی، تنها گزینه توصیه شده برای این استخرها نیست. شفافیت ساختار آن‌ها، نتایج بسیار خوبی را زمانی که از سطح پایین تر قابل مشاهده باشند، ارائه می دهد.

یک استخر شناور که از رستوران در طبقه زیر، یا حتی از یک اتاق پایین تر در یک خانه، قابل مشاهده باشد، گزینه های خلاق و جذابی هستند که نه تنها امکانات بی نهایت بلکه عنصری از شگفتی برای مهمانان و کاربران ارائه می دهند.

مراقبت در طراحی و نصب به همان اندازه که لوازم جانبی دیگری را که سبک این استخرها را تاکید می‌کنند، مهم است. حمام های شلال، یا دیگر ویژگی های آبی، به ارتقای منحصر به فرد بودن این استخرها کمک می کنند.

ما همچنین پیشنهاد می کنیم تا تمامی پایان های انتخابی اصلی باشد. به عنوان مثال، استخرهای آکریلیک پر شده که در آن شفافیت طراحی آن ها با احساس بی نهایت تلفیق می شود، گزینه های بسیار جذابی در هر پروژه هستند.

استخرهای امروزی نسبت به حوضچه‌های سنتی و عملکردی که در گذشته معمول بودند، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. استخرهای مدرن اثر هنری هستند که طرح ویژه و سیستم‌هایی را دارند که نیاز به نگهداری و تعمیرات آن‌ها را به حداقل می‌رسانند.

یکی از ویژگی‌های چشمگیری که در طراحی استخرها در دهه گذشته بوجود آمده است، ادغام طرح زیبا به منظره استخر است. شفافیت جذاب است و مالکان استخرها پنل‌های شیشه‌ای را به استخر خود اضافه کرده‌اند تا زیبایی بصری بیشتری به منظره ببخشند. با این حال، پنل‌های شیشه‌ای سنگین هستند و مشکلات خاص خود را دارند. با استفاده از پنل‌های آکریلیک شفاف، می‌توان به همان اثر جذاب پنل‌های شیشه‌ای دست یافت، با این تفاوت که مسائل مربوط به پنل‌های شیشه‌ای را ندارد.

ظاهری زیبا

پنل‌های آکریلیک، زیبایی و روشنایی را به محیط استخر شما می‌آورند، نور طبیعی را به داخل آب منعکس می‌کنند و در مجموع، یک دید بصری جذاب و باز را فراهم می‌کنند. پنل‌های آکریلیک، جایگزینی مدرن برای استخر سنتی با قاب حاد و بسته هستند و با اضافه کردن طرح مناسب، امکانات طراحی بیشتری را فراهم می‌کنند.

آکریلیک به عنوان یک ماده شفاف، دید پرتقالی شفافیت را به شناور شما ارائه می‌دهد و سطح آن نسبت به مواد شفاف دیگر، مانند شیشه، تغییر رنگ نمی‌دهد و خراش نمی‌خورد. ظاهر آن به سادگی فاخریتی می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا ظاهر لوکس استخر مراکز تفریحی و روستایی را در حیاط پشتی خود ایجاد کنید.چرا استخر شیشه ای برترین انتخاب است

دوام

گرچه شیشه یکی از مواد استاندارد برای پنل‌های شفاف استخر به شمار می‌رود، اما با داشتن چند مشکل مهم همراه است. یکی از مهمترین مشکلات آن، ناسازگاری با محیط استخر است. شیشه در طول استفاده در محیط استخر، قابلیت خراشیده شدن را دارد. همچنین سختی آن، در برخی موارد می‌تواند باعث شکسته شدن آن شود. آکریل در هر دو زمینه بهبودهایی را ارائه می‌دهد. این ماده سخت و مقاوم در برابر خراش است، اما همچنین انعطاف‌پذیری بالایی دارد و تحت فشار شکسته نمی‌شود. سختی آن، در زمینه دوام و مقاومت، از شیشه بهتر عمل می‌کند و ظاهر آن هم با گذشت زمان تغییر نمی‌کند.

تعمیرپذیری

 یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آکریل که باعث بهبود آن نسبت به شیشه می‌شود، تعمیرپذیری آن است. گرچه آکریل مقاوم و سخت است و به سختی خراب می‌شود، اما گاهی اوقات ممکن است در شرایطی، مانند خراش یا شکستگی به وجود آیند.چرا استخر شیشه ای برترین انتخاب است

قابلیت سفارشی‌سازی

گرچه شیشه به صورت فنی می‌تواند به طوری که جزئیات دیگری به جز تخته‌های صاف در آن وجود داشته باشند، شکل گرفته و مناسب شود، اما این پروسه بسیار دشوار و هزینه‌بر است. با این حال، آکریل به راحتی می‌تواند به هر شکلی و بدون مشکلی شکل بگیرد و به همین دلیل مناسب ترین گزینه برای ویژگی‌های اختصاصی است.

پنل‌های شیشه‌ای مورد استفاده در طراحی شعاعی، به دلیل وزن شیشه گران و بی حرکت، گران هستند، اما آکریلیک می‌تواند به قیمت مناسبی به عنوان جایگزین آن‌ها در طرح‌های شعاعی با استفاده از قطعات سبک تر، استفاده شود. همچنین، طراحان در اندازه کار با پنل‌های آکریل محدود نیستند، چون روش اتصالات آکریل به پنل‌های بزرگ و با هر شکلی اجازه می‌دهد.

متخصصان معماری با این نظر موافق هستند که در طراحی، نصب و نگهداری پنل‌های شفاف استخر، آکریلیک نسبت به شیشه و سایر مواد دیگر برتری دارد. اگر شما نیز در نظر دارید پنل‌های شفاف را در طرح بعدی استخر خود قرار دهید، استفاده از پنل‌های آکریل به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهد، واقعا مورد توصیه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنل‌های شفاف استخر آکریلیک، با کارشناسان ما در آب سکون تماس بگیرید.

شماره تماس: 09215958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.