نکات قبل از نصب اسکای لایت

نکات قبل از نصب اسکای لایت

اسکای لایت ها بیشتر در هتل ها، ساختمان های تجاری و ویلا های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. اما امروزه برای کسایی که میخواهد در خانه خود یک سقف شیشه ای داشته باشند نیز در دسترس هست. اسکای لایت ها علاوه بر اینکه به فضاهای مدرن حسی تازه می بخشند، به خوبی با فضاهای سنتی هم مکمل می شوند و شخصیتی جدید به خانه شما می دهند. خوشبختانه امروزه هیچ طرحی فقطیک رویا باقی نمیمونه، چون تیم ما میتونه اون رو در واقعیت هم اجرا کند.

مزایای اسکای لایت

از آنجایی که اسکای لایت ها از شیشه است و وضوح و شفافیت دارد و یک آیتم زیبا و جذاب و در عین حال مینیمالیست است، به خوبی با هر متریالی سازگار است و جایگزینی برای این متریال منحصر به فرد وجود ندارد. داشتن یک اسکای لایت به ارزش افزوده ملک شما کمک زیادی خواهد کرد چون یک آیتم لوکس حساب میشود. همچنین به شما اجازه میدهد تا در طول روز نور طبیعی زیادی رو دریافت کنید و منظره ای از آسمان مانند یک تابلوی نقاشی به شما نشان دهد و گرمای خورشید را در ماه های زمستانی به خوبی دریافت کند.

در روز های بارانی یا برفی، نگاه کردن به این سقف های شیشه ای میتواند هیجان انگیز باشد، چون شما میتوانید در حالی که در خانه خود هستید و استراحت میکنید، از بارش و آب و هوای جذاب هم لذت ببرید. وقتی نور طبیعی در خانه افزایش پیدا کند، تمام ویتامین D مورد نیاز شما را هم تامین می کند.

اگر بخواهید اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای خود را در آشپزخانه اجرا کنید، یک اثر هنری عالی به وجود می آید، به خصوص اگر فضای کوچکی داشته باشید و بخواهید آن را بزرگ تر جلوه بدهید. فضای تنگ و بسته یک اشپزخانه کوچک را به راحتی می توان با افزودن یک اسکای لایت، بازتر نشان داد. دلیل این امر هم این است که باعث ترکیب فضای داخلی و خارجی مشود و حس بزرگتر دیده شدن را به شما می دهد. یا به تعریفی دیگر، آشپزخانه دیگر محدود به دیوارهای ایستاده اطراف خود نیست.

برای اتاق خواب های زیرشیروانی، نصب اسکایلایت به شما امکان ارتباط بیشتر با طبیعت را میدهد. چون میتوانید هنگام شب، ستاره ها را در آسمان شب و حرکت ابر ها را تماشا کنید. این امر میتواند سلامت روان شما را بهبود بخشد و در روحیه شما تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که بیمارستان ها، بهزیستی و مدارس و … نمایش نور روز را به حداکثر امکان میرسانند تا مردم زمان بیشتری را با طبیعت بگذرانند.

نکات قبل از نصب اسکای لایت

متریال

چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید قبل از نصب اسکای لایت ها در نظر داشته باشید. در قدم اول باید بودجه ای که میخواهید هزینه کنید را تعیین کنید، چون بودجه تاثیر زیادی روی پروژه خواهد داشت. اسکای لایت ها بنا بر اندازه و متریال می توانند نیازمند بودجه زیادی باشند، برای همین تصمیم گیری درباره آن قبل از شروع پروژه کاملا ضروری است.

شیشه هایی که ما از آن ها برای اسکای لایت استفاده میکنیم حداقل 5 برابر قوی تر از شیشه معمولی است، به این معنی که برای ضربه خوردن آن نیروی زیادی نیاز است. گرما را خیلی بهتر از شیشه های معمولی حفظ می کند و عایق بهتری است و همچنین در صورت ترک خوردن و شکستن خطری برای افراد ندارد و به صورت یک تکه باقی خواهد ماند. شیشه های لمینت قیمت بیشتری نسبت به شیشه های شخت شده دلرند چون سنگین تر هستند و شامل چندین لایه شیشه و پلاستیک می شوند.

لایه بندی ها تضمین میکند تا اگر شیشه های لمینت شده ضربه بخورند، شکسته نمی شوند بلکه به صورت ترک خورده در یک جا باقی می مانند. به همین دلیل نیازی نیست که هنگام بارش برف و باران های سنگین یا تگرگ، نگران مسائل ایمنی اسکای لایت خود باشید، آن ها کاملا بی خطر خواهند بود. این شیشه ها همچنین می توانند میزان گرمای وارد شده به ااق را کنترل و تنظیم کنند. به صورتی که در ماه های گرم تابستان و اتاق هایی که نور خورشید بیشتری رو دریافت میکنند عالی عمل می کند.

نکات قبل از نصب اسکای لایت

گرایش

اگر می خواهید اسکای لایت خود را در قسمت شمالی خانه اجرا کنید، به علت کمبود نور خورشید ممکن است خانه شما در معرض سرد شدن قرار بگیرد. پس باید دقت کنید تا اگر میخواهید در قسمت شمالی قرار گیرد، از شیشه هایی با عایق حرارتی بهتری انتخاب کنید و در نصب آن دقت کنید.

حال اگر در نظر داشته باشید تا اسکای لایت را رو به جنوب اجرا کنید، اتاق یا فضای شما در معرض گرمای بیش از حد ممکن است قرار بگیرد.

وجود یک اسکای لایت رو به شرق در صبح ها روشن ترین حد ممکن است، ولی در طول روز نور آن کم می شود. همچنین مستعد باد های شرقی است و به همین جهت نیازمند عایق کاری و گرمایش خوبی است. این نوع اسکای لایت برای کسانی که فعالیت های صبحگاهی زیادی انجام میدهند مناسب است.

اسکای لایت هایی که رو به غرب اجرا شوند، در طول بعد از ظهر نور خورشید زیادی را وارد می کنند. اما در طول صبح به دلیل اینکه خورشید از شرق طلوع میکند، ممکن است فضای شما سرد و کم نور باشد. از آنجایی که بیشتر نور خورشید در طول بعد از ظهر و عصر وارد می شود، منطقه غذاخوری خود را در اینجا قرار دهید تا تمام خانواده شما بتوانند در طول شام از غروب آفتاب لذت ببرند.

اگر به فکر ساخت و اجرای یک اسکای لایت منحصر به فرد و با عملکرد عالی در فضای خود هستید، اما هنوز شک دارید که انجامش بدید یا نه یا حتی دقیق به چقدر بودجه برای انجامش احتیاج دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

نکات قبل از نصب اسکای لایت

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.