نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای

نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای

سقف های شیشه ای ساختاری زیبا از شیشه به جای مصالح رایج سقف ساختمان می باشند. در واقع این ساختار راه حَلی زیبا و سازگار با محیط زیست برای روشن کردن ساختمان های مسکونی و یا تجاری هستند. این سیستم با استفاده از نور طبیعی به جای الکتریسیته بعنوان یک منبع نور موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.همچنین استفاده از این سبک معماری باعث ایجاد حس بهتر در محیط شده و ارزش افزوده ای خوب نیز برای ساختمان دارد.

با توجه به تکنولوژی امروزه این سقف ها بسیار سریع تولید می شود و در زمان کوتاهی نیز نصب می گردند. این سقف ها روی چارچوب های آهنی نصب است و بدین شکل سقفی مستحکم می باشد، اما با توجه به نوع طراحی در هر فرمی قابل اجرا هستند.

اسکای لایت (Skylight) یا سقف پوشیده شده با شیشه یا پلاستیک نیمه شفاف و شفاف برای انعکاس نور خورشید طراحی شده است. اسکای لایت به عنوان یک روش مناسب برای تأمین نور مستقیم و یکنواخت در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی و به خصوص ساختمان‌هایی با جهت شمالی، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است.

نصب این نوع پوشش ها از دامنه تابلوی نور تا طرح های زیبایی و ظاهری متنوع ممکن است. ساختمان‌هایی با سقف صاف می‌توانند دارای اسکای لایت کروی باشند؛ در سایر موارد، اسکای لایت با شیب سقف هماهنگ است. بسیاری از اسکای لایت ها، یا بخشی از آن ها، به عنوان پنجره‌های قابل حرکت برای انتقال هوا استفاده می‌شوند.نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای

اسکای لایت ها می‌توانند تهویه مطبوع را در فضاهای داخلی فراهم کنند و به عنوان یک پنجره باز، نور طبیعی را از طریق یک پنل کوچک و متحرک منتشر کنند. یکی از مزایای استفاده از اسکای لایت هایی که باعث ایجاد نور طبیعی در داخل ساختمان می‌شود، صرفه جویی در مصرف انرژی است. با استفاده از اسکای لایت، نیاز به روشن نمودن لامپ ها کاهش پیدا می‌کند که به سبب کاهش مصرف انرژی، هزینه شارژ حساب برق شما را کاهش می دهد.

مزایای دیگر استفاده از اسکای لایت، افزایش جذابیت ظاهری فضای داخلی ساختمان و افزایش ارزش آن است. همچنین اسکای لایت ها می‌توانند برای کسب درآمد، به عنوان یک پکیج توریستی در مناطق گردشگری نصب شوند.نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای

در نصب اسکای لایت ها، باید به این نکته توجه کرد که قابلیت عایق بودن و مقاومت در برابر چرخه های آب و هوایی را دارا باشند. همچنین باید مدل متناسب با اندازه و شیب سقف را انتخاب کرد.

اسکای لایت، یک پوشش شیشه‌ای یا ترانسپارانت است که در سقف یا دیوارهای خانه‌ها و ساختمان‌ها نصب می‌شود تا به نور خورشید و دیگر منابع نوری دسترسی فراهم کند و از نیاز به نورهای مصنوعی کاسته شود. هدف اصلی از نصب اسکای لایت، صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش کیفیت نور در داخل ساختمان است.نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای

هنگامی که نور خورشید از طریق اسکای لایت به داخل ساختمان وارد می‌شود، این نور می‌تواند باعث کاهش نیاز به نورهای مصنوعی شده و به تراز انرژی صرفه جویی کند. با این حال، باید توجه داشت که نصب اسکای لایت در برخی کاربردها، مثل ساختمان‌هایی با شیروانی کم و یا سقف های قدیمی، ممکن است به مشکل برخورد کند.

اسکای لایت ها می‌توانند به عنوان پنجره باز هم عمل کنند تا تهویه مطبوع داخل ساختمان را بهبود بخشند. در برخی موارد، این پنجره ها همراه با سیستم های خودکار کنترل دما و مرطوبیت هوا می‌آیند تا در طول روز، دمای مناسب و هوای پاکیزه فراهم شود.

نصب اسکای لایت های به عنوان یک روش صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش کیفیت نور، خیلی محبوب است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف، از جمله صنعتی، تجاری و مسکونی، مورد استفاده قرار گیرد.نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای

در ایران پروژه های اسکای لایت عظیمی اجرا شده است که در زیر عکس تعدادی از آن ها را میبینم:نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای
این پروژه در تهران و در منطقه نیاوران با ابعاد 21000 متر مربع نمای سقف شیشه ای اجرا شده است.
نور طبیعی در خانه با سقف شیشه ای
سقف شیشه ای در باغ ماهان ایران مال در تهران

هزینه ساخت اسکای لایت یا سقف شیشه ای چقدر است؟

هزینه ساخت اسکای لایت یا سقف شیشه‌ای بستگی به عوامل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد و سایز سازه، ضخامت شیشه، نوع ورق استفاده شده در سازه، نحوه طراحی و محاسبه، هزینه نصب و تعمیر، نوع فضایی که قرار است سقف شیشه‌ای در آن نصب شود و … اشاره کرد.

به طور کلی، ساخت یک سقف شیشه‌ای بزرگ می‌تواند هزینه‌بر باشد. برای مثال، ساخت ساحل آینه در باغ ماهان ایران مال، به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و بزرگترین سازه‌های شیشه‌ای در ایران، حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

لازم به ذکر است که هزینه ساخت یک اسکای لایت یا سقف شیشه‌ای به صورت دقیق و بر اساس اطلاعات محاسباتی و فنی مربوطه مشخص می‌شود که باید توسط یک مهندس متخصص و معمار با توجه به شرایط محیطی و نیازهای ساختمان تعیین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان ما در آبسکون در تماس باشید.

شماره تماس: 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟