نمای شیشه ای در معماری مدرن

نمای شیشه ای در معماری مدرن

در چند دهه گذشته استفاده از شیشه در ساختمان ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در دهه های اخیر، کاربرد این ماده دوستدار محیط زیست به دلیل ویژگی های زیر شیشه در زمینه ساخت و ساز توسعه یافته است:

  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • قابلیت بازیافت
  • کاهش مصرف انرژی
  • پیشرفت های اخیر در پوشش های شیشه ای
  • رشد تقاضا برای معماری سازه های نازک تر و شفاف تر

ساختمان های شفاف تری ساخته شده اند که حضور بصری مصالح در آنها کاهش یافته است. برای اصلاح طراحی و ساخت ساختمان‌های شفاف و اصلاح رفتار سازه‌ای آن‌ها، قبل و بعد از آسیب، و همچنین تمام فرصت‌های باقی‌مانده، باید به دقت شناسایی شود.

نمای شیشه ای در معماری مدرن

سقف‌های شیشه‌ای

سقف‌های شیشه‌ای یک انتخاب محبوب در محیط‌های تجاری هستند که اغلب برای ارائه منظره آسمان و پر کردن نور طبیعی در فضاهای داخلی در طول روز استفاده می‌شوند.

مرکز خرید تازه تصاحب شده واتفورد توسط مدیریت جدید خود، به “Atria Watford” تغییر نام داده است.

نمای شیشه ای در معماری مدرن

نام دهلیز، تصویر فضایی پر نور و روشن را جرقه می‌زند و این دقیقاً همان چیزی است که مرکز خرید واتفورد در تلاش برای رسیدن به آن است. ثابت شده است که نور طبیعی سلامت عمومی را در محیط‌های تجاری افزایش می‌دهد، و آن را به بهترین مکان برای هر فضای خرده‌فروشی تبدیل می‌کند که در آن بازدیدکنندگان با روحیه بالا کسب و کار را برای برندهای مستقر در مرکز ایجاد می‌کنند.

به طور سنتی، آتریوم ها سازه های گرد با سقف های باز بودند. در معماری مدرن، آتریوم‌های شیشه‌ای با سقف‌های شیشه‌ای بدون قاب طراحی می‌شوند تا در عین حال از فضا و افراد زیر در برابر عناصر محافظت کنند، جلوه‌ی چشم‌گیر داشته باشند.

سقف های شیشه ای ساختاری تخت و چراغهای سقفی یک عنصر محبوب و جاودانه در طراحی های معماری مدرن هستند. ماهیت سفارشی این تاسیسات بدون قاب به این معنی است که سقف های شیشه ای می توانند در هر شکل، اندازه و طرحی باشند.

برای نصب سقف های کوچکتر ممکن است یک صفحه شیشه ای کافی باشد. این سقف های شیشه ای منفرد اغلب به عنوان “چراغ سقفی” شناخته می شوند و یک پنجره بدون قاب را از طریق ساختار سقف جامد ارائه می دهند. صفحه ساختاری شیشه بر روی یک پایه محکم که توسط سازنده ایجاد می شود نصب می شود.

نمای شیشه ای در معماری مدرن

از آنجایی که در تاسیسات شیشه ای ساختاری از قاب استفاده نمی شود، چندین واحد شیشه ای با استفاده از اتصالات سیلیکونی ساختاری به یکدیگر آب بندی و متصل می شوند. هنگامی که یک اتصال سیلیکونی در سقف شیشه ای استفاده می شود، اگر بیش از 1.3 متر طول داشته باشد، نیاز به پشتیبانی دارد.

راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید از نصب سقف شیشه ای ساختاری پشتیبانی کنید. روشی که در نهایت انتخاب می کنید به طراحی داخلی فضا و همچنین بودجه بستگی دارد.

از تیرهای شیشه ای می توان برای حمایت از سقف های شیشه ای بزرگ استفاده کرد و طرحی شفاف و تمام شیشه ای را حفظ کرد. ماهیت شفاف و بدون قاب طراحی پرتوهای شیشه ای، یک طرح سقف شیشه ای کاملاً بدون قاب ایجاد می کند که میزان نوری را که از آن عبور می کند به حداکثر می رساند و مناظری ناگسستنی را به بیرون ارائه می دهد.

هنگام تعیین یک تیر شیشه ای ساختاری برای سقف، همیشه شیشه کم آهن توصیه می شود. این به این دلیل است که شیشه شفاف طبیعی دارای رنگ سبزی است. هنگامی که در واحدهای ضخیم (مانند مواردی که در یک پرتو شیشه ای استفاده می شود) لایه بندی می شود، می تواند یک رنگ سبز قوی در ساختار شیشه ایجاد کند. شیشه کم آهن به شما سطح کلی بسیار شفاف تری برای شیشه می دهد که می تواند چندین بار لایه بندی شود و در عین حال شفافیت را حفظ کند.

طرح های نور سقفی یا پنجره ها برای پروژه هایی که سقف شیب دار دارند مناسب است. شکاف‌های شیشه‌ای می‌توانند زیبایی بصری قابل‌توجهی ایجاد کنند، زیرا به نظر می‌رسد که لغزنده‌های ساختمان بریده شده‌اند و نور را وارد می‌کنند و اجازه می‌دهند یک عکس فوری از بیرون ایجاد کنند. اگر نمای بیرونی خوبی ندارید، می‌توانید از شیشه‌های شفاف برای قسمت عمودی پایین شیشه استفاده کنید. این کار نور ورودی را حفظ می کند اما جلوی نماهای ناخوشایند را می گیرد.

نمای شیشه ای در معماری مدرن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سازه های شیشه ای مانند سقف شیشه ای، دیوارهای شیشه ای و استخر شیشه ای می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟