معایب ساخت استخر شیشه ای

بین تمامی آیتم های شیشه ای، یک از پرطرفدارترنی و جذاب ترین آن ها می توان به استخرهای شیشه ای اشاره کرد. در واقع استخرهای شیشه ای استخرهایی هستند که قسمتی از آن از شیشه استفاده شده است که می توان به دیواره یا کف استخر اشاره کرد. استخرهای شیشه ای با توجه به اینکه از شیشه ساخته شده اند و مزیت های عالی و جذابی دارند، نسبت به استخرهای بتنی از قیمت بالاتری برخوردارند که از دلایل آن می توان به حساسیت در اجرا و استفاده از شیشه اشاره کرد.

شیشه ها ازجمله متریال های منحصر به فرد می باشند که ظرافت و حسایت بالایی دارند و از زیبایی و شفافیت جذابی برخوردارند. بنابراین از شیشه های نشکن برای ساخت استخرهای شیشه ای استفاده می کنند که این شیشه ها با توجه به مراحل ساختشان از مقاومت بالایی برخوردارند و همین موضوع باعث شده است که این استخرها هزینه ساخت بالاتری داشته باشند. استخرهای شیشه ای مزیت های عالی و بهتری نسبت به استخرهای بتنی دارند ولی درکنار این مزایا از معایبی نیز برخوردارند.

معایب ساخت استخر شیشه ای

شیشه متریالی بسیار جذاب است و سطح شفافی دارد، اما تمیز و براق نگه داشتن این سطح شیشه کاری سخت می باشد. بر روی لبه ها و نرده های شیشه ای استخر آلودگی هایی مانند بارندگی و گرد و غبار با گذشت زمان ایجاد می شود. از دیگر معایب این است که شیشه دچار خراش و یا آسیب دیدگی می شود. از متخصصان حرفه ای شیشه های لمینت مورد استفاده برای استخرهای شیشه ای را تهیه کنید. از مواردهای مهم در ساخت استخر شیشه ای طراحی و ساخت با بالاترین کیفیت وبهترین مواد می باشد.

سطح شیشه و لکه دار شدن آن

استخرهای شیشه ای از یک طرف به راحتی تمیز می شوند که یکی از بهترین مزیت های آن ها می باشد و از طرف دیگر به راحتی کثیف ولکه دار می شوند. اما این  کثیفی و لکه ها به راحتی با استفاده از یک دستمال و شوینده پاک می شود و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. بنابراین آسان تمیز کردن آن ها یک مزیت و آسان کثیف شدن و لکه دار شدن آن ها یکی از معایب انها محسوب می شود.

معایب ساخت استخر شیشه ای

هزینه بالا ساخت استخر شیشه ای

هزینه ساخت استخرهای شیشه ای در مقایسه با استخرهای دیگر مانند وینیل، بتنی و یا فایبرگلاس بیشتر می باشد. این استخرهای جذاب بیشتر در ویلاها و باغ های لاکچری و لوکس استفاده می شوند و افرادی که از این استخرها استفاده می کنند دارای وضعیت مالی عالی هستند و از نظر اقتصادی در شرایط عالی قرار دارند.

استخرهای شیشه ای از نظر ظاهری رتبه اول را دارند و دارای جذابیت چشمگیری می باشند. نکات گوناگونی برای ساخت استخرهای شیشه ای وجود دارد که باید در هنگام ساخت استخرهای شیشه ای به آن ها توجه کرد. مرحله اول در ساخت استخرهای شیشه ای صحبت کردن با مشاور و مشخص کردن هزینه ها و انتخاب کارفرما، تهیه مواد و مصالح می باشد که بعد از این موارد پروسه ساخت استخر شروع می شود.

همانطور که اشاره کردیم، هزینه ساخت استخرهای شیشه ای نسبت به استخرهایی مانند بتنی،وینیل و فایبرگلاسی بیشتر می باشد ولی به دلیل مدرن کردن و جذاب کردن محیط شما و همینطور افزودن به ارزش ملک شما، ارزش ساخت را دارد.

معایب ساخت استخر شیشه ای

جنس شیشه در استخر شیشه ای

شیشه های مورد استفاده در ساخت استخرهای شیشه ای به دلیل حساس بودن و ظرافت استخرهای شیشه ای باید از نوع نشکن باشند، نشکن بودن این شیشه ها به این معناست که در برابر ضربه، فشار و حرارت مقاومت بالایی دارند و باعث می شود که در برابر این موارد مختلف ترک برندارند و آسیبی نرسانند که در این صورت جای هیچ نگرانی نمی باشد. اما در هر پروژه با توجه به نوع طراحی استخر، ضخامت و سایز شیشه می تواند متفاوت باشد.

شیشه لمینت یکی از شیشه های نشکن و مقاوم مورد استفاده در استخرهای شیشه ای می باشد که این شیشه ها تشکیل شده از سه لایه می باشند به طوری که دو ورق شیشه که با استفاده از یک لایه PVB  پلی وینیل بوتریل که در بین آن قرار گرفته است، این شیشه ها باعث می شوند تا دیواره های استخر فشار فراوانی را تحمل کنند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09205958384

02155957060

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.