ماهی کوی این ماهی پرخور را بهتر بشناسید

ماهی کوی این ماهی پرخور را بهتر بشناسید

ماهی کوی ( Koi ) ، ماهی است که زیستگاه طبیعی آن کوی ژاپن است. این نام که به معنی ماهی رنگارنگ ابریشمی است را مردم چین برای این ماهی انتخاب کردند. ماهی کوی، به کشورهای ژاپن و چین و اروپای غربی به عنوان کالای صادراتی صادر می شده است. در کشور ژاپن برای اولین بار تکثیر این ماهی صورت گرفت. در گذشته که از این ماهی به عنوان خوراکی استفاده می شد، تنها رنگ قهوه ای آن را تکثیر می کردند. ماهی کوی در ایران صدها سال پیش با نام ماهی ماگوی وجود داشته است.

باید بدانید که این ماهی، ماهی آب شیرین به حساب می آید . آن ها در اصل جزء دسته کپور ها به حساب می آیند ، اما به دلیل شباهتشان به گلدفیش بعضی ها به آنها گلدفیش کوی نیز می گویند.

در آن زمان خیلی کم کـوی آبی یا قرمز در میان کوی ها دیده می شد. اما از وقتی که از آن به عنوان ماهی زینتی استفاده شد، تکیثر کـوی سفید و قرمز به شدت مورد توجه قرار گرفت. در جهان امروز، بیش از صد نوع کـوی از نظر تنوع در رنگ بندی وجود دارد. در کشور آلمان گونه های غیر معمولی آن تکثیر می شود.

ماهی کوی این ماهی پرخور را بهتر بشناسید

شرایط نگهداری

برای نگهداری ماهی کوی، باید از آکواریومی استفاده شود که حداقل حجم آن 1000 گالن (3785 لیتر) باشد. کف آکواریوم باید شنی و دارای پوشش گیاهی باشد. این ماهی در اطراف ریشه ی گیاهان با حفره هایی که ایجاد می کند، سبب آسیب رساندن به آن ها می شود.او با این کار می خواهد خود را به ریشه ی گیاه برساند. به منظور محافظات از ریشه ی گیاهان می توان اطراف ریشه را با تخته سنگ پوشاند.

خصوصیات ماهی کوی ( Koi )

جالب ترین خصوصیت این ماهی، توانایی تحمل درجه ی حرارت از 1 درجه ی سانتی گراد تا 30 درجه است. کوی به راحتی می تواند این در این دماهای مختلف، زیست کند. رشد این ماهی به 80 سانتی متر می رسد. عمر آن در شرایط طبیعی به 200 سال هم می تواند برسد.

اما در آکواریوم عمر آن حدود 25 تا 35 سال است. تشخیص ماهی نر و ماده با توجه به قسمت گودی که در میان باله ی مخرجی ماهی نر وجود دارد، انجام می شود. در هر مرتبه تخمریزی ماهی کوی 1000 عدد تخم تولید می شود. 6 روز بعد از تخمریزی لاروها از تخم خارج می شوند.

ماهی کوی این ماهی پرخور را بهتر بشناسید

لاروها را باید با غذای زنده تغذیه نمود. رنگ بدن ماهی ها پس از گذشت 8 ماه، مشخص می شود. برای تغذیه این ماهی از انواع غذاهای خشک می توان استفاده نمود. این ماهی را بهتر است با سایر هم نوعانش در آکواریوم نگهداری کرد.

این ماهیان پرخور همیشه درحال غذا خوردن هستند. زمان لازم برای هضم غذای آن ها بسیار زیاد است به همین دلیل بسیار غذا می خورند. همچنین آن ها علاقه ی خاصی به خوردن میوه به خصوص هنوانه دارند. اگ برش نازکی هندوانه در آب آن ها بیاندازید با اشتهای فراوان آن را می خورند.

ماهی کوی این ماهی پرخور را بهتر بشناسید

منبع: پتزیپ

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟