ماهی نادری به نام اوباما

ماهی نادری به نام اوباما

بنا به گزارش نشنال جئوگرافیک دانشمندان در ادای احترام به تلاشهای باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در حفاظت از طبیعت دریاها و اقیانوسها  نام گونه ای جدید و کمیاب را که به تازگی کشف شده است را اوباما گذاشتند.

سیلویا ارل مدیر تیم کاشف می­گوید پایداری باراک اوباما در حفاظت از محیط زیست آب­های بکر باعث شد تا این نامگذاری بر روی این گونه کمیاب انجام شود.

ماهی نادری به نام اوباما

ماهی نادری به نام اوباما

ماهی طلایی زیبا

این ماهی طلایی زیبا در اطراف جزیره­ ای دور افتاده با نام پاپاهانو در عمق 90 متری کشف شده است. این منطقه بکر مملو از صخره های مرجانی است و زیستگاه میلیونها پرنده دریایی، سیل ها و لاک پشت های در حال انقراض و بیش از 7000 گونه است، از آنجاییکه باراک اوباما هفته گذشته بزرگترین منطقه حفاظت شده در زمین را به مساحت 2 برابر تگزاس به این منطقه بکر اختصاص داد. دانشمندان این ماهی را به نام او نامگذاری کردند.

ماهی نادری به نام اوباما

تاریخ 5 ژوئن

این گونه در تاریخ 5 ژوئن در یک سفر تحقیقاتی به صخره های عمیق مرجانی این منطقه کشف شد. پاپاهانو یک تمایز بیولوژیکی بسیار خاص دارد. 22 گونه ماهی ثبت شده منحصر بفرد در این ناحیه وجود دارد که بالاترین نرخ بومزادی دریایی در دنیاست یعنی این 22 گونه در هیچ نقطه دیگری از دنیا یافت نمی­شوند.

ریچارد پایل زیست شناسی بود که برای اولین بار یک گروه از این ماهی نارنجی صورتی را دید که قبل از آن نمی شناخت او در چند دقیقه ابتدا یک نر را برای نمونه برداری گرفت و چند روز بعد یک نمونه ماده را نیز جمع آوری کردند.پس از آزمایش او و همکارانش متوجه شدند که ژن این ماهی شبیه به هیچ گونه دیگری نیست و یک گونه جدید کشف شده است.

وجه تمایز نر یک نقطه قرمز رنگ و یک دایره آبی رنگ است که دانشمندان به دلیل شباهت به رنگهای انتخابی اوباما در کمپین انتخاباتی آن را به اوباما ارتباط دادند. البته این دومین بار است که یک ماهی را با نام اوباما خطاب می کنند.

درسال 2012 نیز دانشمندان یک ماهی نارنجی خالدار آب شیرین را در رودخانه تنسی به افتخار اوباما در حفاظت از محیط زیست و انرژی­های پاک به نام او نامگذاری کردند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟