سقف شیشه ای تخت یا فانوسی

سقف شیشه ای تخت یا فانوسی

نور سقف شیشه ای تخت یا هرمی یا فانوس شکل؟ این معضلی است که بسیاری از صاحبان خانه‌ها هنگام برنامه‌ریزی برای نصب نورگیر در پشت بام یا ساختمان با آن مواجه هستند. درست است که ساختار شیشه‌ای هرمی یا فانوس‌شکل از نظر معماری چشمگیر است و یک عامل شگفت‌انگیز فوری به ظاهر اتاقی که در آن قرار دارد می‌افزاید. اما دلایل بسیار عملی وجود دارد که چرا انتخاب یک نورگیر سقفی مسطح ممکن است مطلوب باشد. قبل از اینکه دست به کار شوید و از پول نقدی که به سختی به دست آورده اید جدا شوید، ارزش آن را دارد که هر زاویه ای را در نظر بگیرید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

تفاوت بین چراغ سقف تخت و فانوس سقفی چیست؟

تفاوت اصلی بین چراغ های سقفی مسطح و فانوس های سقفی در این است که چراغ های سقفی مشخصات بسیار پایین تری دارند. به عبارت دیگر، خیلی بالاتر از خط سقف متمایز نخواهد شد. این بدان معناست که نصب نور سقف شیشه ای تخت ظاهر خارجی ساختمان را چندان تغییر نمی دهد.

به همین دلیل، با رعایت الزامات مقررات برنامه‌ریزی، به‌خصوص اگر در منطقه‌ای ساخته‌شده یا حفاظت‌شده زندگی می‌کنید، احتمالاً مشکلات بسیار کمتر و در نتیجه دردسر وجود دارد. و با این حال هنوز در استفاده از آنها انعطاف پذیری وجود دارد. برای مثال، با استفاده از چراغ های سقفی تخت، دو یا چند عدد را می توان در یک سیستم مدولار به یکدیگر متصل کرد تا پوشش سقف را به حداکثر برسانند و نور طبیعی بیشتری را ارائه دهند.

اگر آنها را در یک اتاق بلند و نازک قرار دهید، مفید است. مجموعه ای از چراغ های سقفی نور طبیعی را در تمام طول آن اضافه می کند. در حالی که هرم یا فانوس شکل در مناطقی که روشن می شود محدود شده است.

با این حال، هنگام مقایسه چراغ‌های سقف تخت و چراغ‌های سقفی فانوس، تعدادی عنصر دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید و درک اینکه چگونه هر دو نوع با نیازهای فردی شما ارتباط دارند، تعیین می‌کند که کدام محصول برای شما بهترین است. راهنمایی و مقایسه ما را در زیر کشف کنید.

سقف شیشه ای تخت یا فانوسی

طرح

طراحی چراغ سقف یا فانوس سقف شما واضح ترین نقطه شروع است. به طور معمول، اندازه این نصب ها از 500 میلی متر در 500 میلی متر برای یک مدل پایه، تا 2000 میلی متر در 5000 میلی متر برای مدل های درجه یک متفاوت است.

هر اندازه ای که انتخاب کنید، نور سقف شما تضمین می شود که توجه شما را به خود جلب کند، بنابراین ضروری است مدلی را خریداری کنید که به ظاهر و طراحی کلی فضایی که نورگیر شما در آن نصب شده است، بیافزاید.

فانوس های سقفی

به عنوان یک ویژگی معماری، چراغ های سقفی فانوس به لطف شکل هرمی منحصر به فرد خود که قابلیت های نورپردازی پویا را ارائه می دهد، ظاهری بزرگتر از فضای اتاق را ایجاد می کند و همچنین به دلیل بیرون زدگی از فضای پشت بام، می تواند از بیرون خانه شما نیز قابل مشاهده باشد. این می تواند ظاهری زیبا و چشم نواز به خانه یا محل کار شما ببخشد.

چراغ های سقف تخت

هنگامی که ظرافت در اتاق شما کلیدی است، بهتر است طراحی یک سقف تخت را در نظر بگیرید. چراغ‌های سقف تخت چه به عنوان مکملی برای خانه، دفتر یا انبار شما، یک راه‌حل طراحی ظریف برای نیازهای نوری شما ارائه می‌کنند، و فضای سقف بلااستفاده و اغلب غیر الهام‌بخش را به روی نور طبیعی و مناظر رو به آسمان باز می‌کنند.

روشنایی و تابش خیره کننده

یکی از مهم ترین عواملی که بین فانوس های سقفی و چراغ های سقفی نقش دارد، پتانسیل روشنایی و تابش نور نصب است. زمانی که بهره وری انرژی و رفاه خود یا کارکنانتان یکی از ملاحظات اصلی خرید شما باشد، این نکته کلیدی است. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید، یا مقاله یا مشاهده کنید که چگونه نور سقف می تواند خانه شما را در مصرف انرژی کارآمدتر کند.

سقف شیشه ای تخت یا فانوسی

فانوس سقف – پتانسیل روشنایی

فانوس های سقفی به دلیل طراحی هرمی خود، پوشش نور بهتری را در سراسر اتاق شما فراهم می کنند. به عنوان یک جسم چهار طرفه، فانوس های سقفی این پتانسیل را دارند که نور را به هر گوشه اتاقی با شکل معمولی هدایت کنند، زیرا هر صفحه شیشه ای قادر خواهد بود نور خورشید را در یکی از چهار جهت منعکس کند. از این نظر، چراغ سقفی هرمی، یا فانوس سقف، به روشی مشابه نحوه عملکرد یک لامپ بدون سایه در داخل یک اتاق عمل می کند، اما با مزیت دیگری که هیچ نیاز الکتریکی ندارد.

فانوس های سقف – پتانسیل تابش خیره کننده

پتانسیل تابش نور کلی یک فانوس سقف نیز در مقایسه با یک چراغ سقف تخت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. تابش خیره کننده می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از نوع شیشه استفاده شده در نصب پنجره گرفته تا طراحی اتاق و در برخی موارد به دلیل سلامت چشم فرد است.

هنگامی که نور مستقیم خورشید به سطح پنجره برخورد می کند، گاهی اوقات می تواند باعث تابش خیره کننده شود. فانوس های سقفی به لطف شکل چهار وجهی خود می توانند به کاهش این مشکل کمک کنند، به این معنی که نور مستقیم خورشید به یکباره به کل نصب نمی رسد، بنابراین ممکن است در هر زمان فقط در یک پانل تابش خیره کننده وجود داشته باشد.

چراغ های سقف تخت – پتانسیل روشنایی

نورهای سقف تخت می توانند اتاق شما را با نور طبیعی کاملاً روشن کنند و نیاز به نورپردازی برقی در طول روز را از بین ببرند. آنها نور خورشید را بدون شکست جهت جذب می کنند، به این معنی که روشنایی اتاق شما با حرکت خورشید در طول روز به طرز محسوسی تغییر می کند.

چراغ های سقف تخت – پتانسیل تابش خیره کننده

شکل این چراغ‌های سقفی شیشه‌ای تخت به این معنی است که اگر در اثر نور مستقیم خورشید خیره‌کننده‌ای رخ دهد، تا زمانی که منبع نور حرکت نکند، کل نصب دچار تابش خیره‌کننده خواهد شد.

اندازه

اندازه فاکتور مهمی است که به دلایل مختلفی باید در نظر گرفته شود. اولاً، مسئله ساده فضای سقف موجود، اندازه فانوس سقف یا نور سقف تخت قابل نصب را تعیین می کند. ابتدا باید فضای موجود خود و اینکه آیا دسترسی به پشت بام مورد نیاز است را مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر به منظور نگهداری یا دسترسی عمومی به فضای پیاده روی روی پشت بام خود نیاز دارید، باید محصولی را سفارش دهید که مقدار قابل توجهی از مساحت قابل راه رفتن را اشغال نکند.

دومین نکته ای که باید در مورد گزینه های اندازه گیری در نظر گرفت این است که در حال حاضر چقدر نور خورشید در طول روز به سقف شما می رسد. در برخی موارد، اگر سقف شما از نور خورشید پایدار در طول روز بهره می برد، یک چراغ سقفی کوچکتر یا فانوس سقف ممکن است به اندازه یک نصب بزرگ مناسب باشد. مثلا؛ اگر هیچ ساختمان بلند، درخت یا موانع دیگری وجود نداشته باشد که بر روی سقف سایه ایجاد می کند.

سقف شیشه ای تخت یا فانوسی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟