بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

احتمالاً شما تصمیم گرفته‌اید که در منزل یا محل کار خود آکواریومی داشته باشید و لذت نگهداری از ماهی‌های کوچک و رنگارنگ راتجربه کنید. دوست دارید در مواقع خستگی، شاهد بازی و جنب‌و‌جوش آنها باشید و به اتاق خود زیبایی بیشتری ببخشید. قبل از اینکه به بازار ماهی بروید و اقدام به خرید ماهی آکواریومی کنید، باید تصمیم بگیرید که ماهی‌های خود را در آب سرد می‌خواهید نگه دارید یا در آب گرم؟ هر کدام از ماهی‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

در آکواریوم با آب گرم تعداد بیشتری از ماهی‌ها را می‌توانید نگه دارید؛ ولی تنوع ماهی‌هایی که در آب سرد دوام می‌آورند کمتر است. برای انتخاب ماهی آکواریومی به فضا و گنجایش آکواریوم خود نیز باید نگاه کنید. اگر فضای آکواریوم شما کوچک است، مجبور هستید از ماهی خاصی استفاده کنید؛ یعنی همان ماهی‌هایی که اندازه کوچکی دارند و در فضایی کوچک می‌توانند زندگی کنند.

ماهی‌های سازگار با آب سرد آکواریوم

منظور از آب سرد در آکواریوم این است که آب آکواریوم با دمای محیط اطراف برابر است. این مدل آکواریوم‌ها به فیلتر و لامپ داخل مخزن آب نیاز دارند. لامپ و فیلتر باعث سالم ماندن ماهی‌های آکواریوم می‌شود. این ماهی‌ها برای آکواریوم با آب سرد مناسب هستند:

گلدفیش ( Gold Fish )

ماهی‌های گلدفیش در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف هستند. معروف‌ترین گلدفیش، گلدفیش فنسی است. گلدفیش‌ها صلح‌جو هستند، حالت تهاجمی ندارند و همه‌چیز‌خوار هستند. به دلیل حجم زیاد فضولات گلدفیش‌ها هفته‌ای یک بار باید آکواریوم را تمیز کنید.

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

وایت کلود ( White Cloud)

ماهی‌های White Cloud طاقت سردی آب را دارد. این ماهی‌ها می‌توانند دمای ۶۰- را نیز تحمل کنند. این ماهی‌ها دوست دارند در وسط و بالای آکواریوم شنا کنند. آنها دوست دارند به صورت دسته‌جمعی زندگی کنند، بهتر است آنها را در دسته‌های ۶تایی و بیشتر نگه دارید تا سلامتی و شادابی آنها حفظ شود.بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

بلودفین تتراس ( Bloodfin Tetras )

بدن ماهی‌های بلودفین تتراس نقره‌ای است و باله‌های قرمز رنگی دارند. عمر این ماهی‌هابه ۱۰ سال هم می رسد. بلودفین تتراس صلح‌جو است و به زندگی با دیگر ماهی‌ها علاقه دارد. ماهی‌های بلودفین تتراس فعال و همیشه در حرکت هستند.

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

بهترین ماهی‌ها برای آکواریوم‌های آب گرم

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از گرم کننده استفاده کنند و آب آکواریوم خود را گرم نگه دارند؛ زیرا با این کار تعداد بیشتری از ماهی‌ها را می‌توانند در آکواریوم خود نگه داری کنند. ماهی‌های زیر برای نگهداری در آب گرم بسیار مناسب هستند:

دانیوس ( Danios )

این ماهی کوچک، یکی از بهترین ماهی‌ها برای آکواریوم‌های کوچک است. دانیوس ها فعال و کوچک هستند. آنها ترجیح می‌دهند در گروه باشند و در سطح آب شنا می‌کنند. بیشتر آنها خطوط افقی شفافی دارند که باعث زیبایی و جلب توجه می‌شود. این ماهی‌ها متهاجم نیستند و غذای پولکی را دوست دارند.بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

مولی سیاه ( Black Molly )

ماهی سیاه یا Black Molly  یک ماهی صلح‌جو است. مولی سیاه برای یک مخزن با انواع ماهی‌های دیگر انتخاب خوبی است. از امتیازات مولی سیاه این است که در آب شور، آب شیرین و آب تازه به خوبی شنا می‌کنند. اگر یک جفت ماهی نر و ماهی ماده از نوع مولی سیاه را کنار هم بیندازید، شاهد به دنیا آمدن چندین ماهی نوزاد خواهید بود.

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

لوچ کولی ( Kuhli Loach )

ماهی لوچ کولی، یکی از ماهیانی است که زیبایی خاصی به آکواریوم شما می بخشد. این ماهی ممکن است در طول روز، زیر شن‌های کف آکواریوم یا داخل گیاهان آکواریوم پنهان شود. برای ماهی‌های لوچ کولی سعی کنید صخره ها، گیاهان و جاهایی برای پنهان شدن تعبیه کنید. ماهی‌های لوچ با برداشتن مواد غذایی کف آکواریوم باعث تمیزی آکواریوم می‌شوند.بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

کت فیش کوریدوراس

برای تکمیل هر آکواریومی یک ماهی لجن خوار لازم است، کت فیش کوریدوراس یکی  از بهترین ماهی ها برای نظافت آکواریوم است . کت فیش های کوردوراس بهتر است در دسته های ۵ تای نگهداری شوند . در حالت دسته جمعی این ماهی فعالیت های بسیار بالایی دارند. این ماهی علاوه بر نظافت سبب زیبایی آکواریوم شما می شود.

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

پلاتی ( Platy )

نگهداری از ماهی پلاتی برای مبتدیان عالی است. انواع مختلفی از ماهی‌های پلاتی وجود دارد و می‌توانید از بین آنها رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. آنها در مخزن‌های عمومی به خوبی با دیگر ماهی‌ها کنار می آیند. پلاتی‌ها، ماهیانی کم‌توقع هستند و به مراقبت زیاد نیازی ندارند. تغذیه ماهی پلاتی غذای پولکی یا غذای یخ زده است. این ماهی‌ها، جلبک‌هایی که در مخزن رشد می‌کنند را می‌خورند.

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

تترا نئون ( Neon Tetras )

ماهی‌های تترا، تغذیه ساده‌ای دارند و نگهداری از آنها آسان است. یکی از زیباترین ماهی در خانواده تترا، ماهی تترا نئون است. تترا نئون صلح‌جو است، بسیار پر تحرک و بازیگوش است و به زندگی دسته‌جمعی علاقه دارد. این ماهی کوچک را با حداقل ۵ ماهی از نوع خودش در آکواریوم نگه دارید.

سروتیل ( Swordtails )

سرودتیل یا دم شمشیری، یکی از ماهی‌هایی است که رنگ‌های روشن و زیبا را به آکواریوم شما اضافه می کند. به خاطر ظاهر این نوع ماهی، به آن دم شمشیری می‌گویند؛ زیرا گونه نر ماهی سرودتیل، دمی به شکل شمشیر دارد. دم شمشیری، یک ماهی سخت جان و ماندگار است. این ویژگی کار را برای مبتدیان آسان می‌کند. با انتخاب رنگ‌های مختلف، شما می‌توانید چندین ماهی زیبا از این نوع را در آکواریوم خود داشته باشید.

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک 

ماهی بتا یا فایتر ( Betta )

اگر دوست دارید یک ماهی با طرح و نقش زیبا داشته باشید، ماهی بتا را خریداری کنید. ماهی بتا همواره با همنوعان خود در جنگ است و با دیگر انواع ماهی ها هم  عموما سر سازگاری ندارد.

فرشته ماهی ( Angel )

فرشته ماهی با رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است. فرشته ماهی بالغ در زیباترین حالت ممکن به سر می برد. نگهداری از فرشته ماهی راحت است؛ اما باید بدانید که این فرشته ها به آب آلوده و دارای نیترات حساس هستند و بهتر است گاهی اوقات آب آکواریوم را تصفیه کنید. برای تغذیه فرشته ماهی، از غذای خشک و زنده استفاده کنید.بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک چیست؟

از بین ماهی‌های گفته شده در این نوشته بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک کدام است؟ انتخاب را به شما می‌سپاریم. ما قصد نداریم نام یک ماهی خاص را ببریم و بگوییم که حتما همان ماهی برای آکواریوم کوچک شما مناسب است. در این نوشته با چندین ماهی مختلف آشنا شدید. می‌توانید از بین این ماهی‌ها، بهترین ماهی برای آکواریوم خود را انتخاب کنید و در زمان خرید با فروشنده ماهی هم مشورت کنید.

منبع آکوا دلسا

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟