اصول طراحی یک استخر معماری مدرن

اصول طراحی یک استخر معماری مدرن

سبک های استخر بسیار زیاد است. برخی از محبوب‌ترین سبک‌ها شامل استخرهایی با تم استراحتگاه یا استخرهایی با ظاهر تالاب هستند. با این حال، برخی از صاحبان خانه ها رویکرد حداقلی تری را ترجیح می دهند و یک استخر به سبک مدرن را انتخاب می کنند. استخرهای مدرن جذاب اغلب حس معماری را در طراحی خود گنجانده اند. عناصر سبک مدرن را برای طراحی یک استخر معماری خیره کننده ترکیب کنید.

حس مینیمالیسم

یکی از ویژگی های بارز سبک مدرن، پایبندی به مینیمالیسم است. شما انتظار دارید که اشکال تمیز و ساده را ببینید. این اصل زمانی که شما در حال طراحی یک استخر معماری به سبک مدرن هستید صادق است.
طراحی چنین استخری باید تزئینات را به حداقل برساند. پالت اغلب تک رنگ یا حداقل آرام است. طراحان معمولاً در زمینه هایی مانند مقابله، که در غیر این صورت کاشی کاری استادانه را می بینید، دست خود را نشان می دهند. می‌توانید ویژگی‌های اضافی مانند فواره‌ها یا سرسره‌ها را اضافه کنید، اما آنها باید به فرم مینیمالیستی پایبند باشند.

اصول طراحی یک استخر معماری مدرن

تکرار هندسه

هر استخر مدرن باید رابطه آشکاری با هندسه داشته باشد – فرم آزاد و حتی استخرهای کلیوی شکل برای این سبک محبوب نیستند. با یک استخر معماری، می خواهید بر اساس هندسه بسازید.
بنابراین، فرض کنید با یک استخر مستطیلی استاندارد شروع می کنید. می خواهید شکل را در جای دیگری از طرح تکرار کنید. به عنوان مثال، اگر از یک نوار شنا استفاده می‌کنید، میز یا خود ساختمان می‌تواند نسبت استخر را در مقیاس کوچک‌تر بازتاب دهد.

الگوهای منظم

همچنین می خواهید اشکال دیگری را اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک آبگرم دایره ای اضافه کنید، چهارپایه های دایره ای شکل را برای نوار شنا نیز اضافه کنید. به همین ترتیب، مطمئن شوید که اشکال را در محیط اطراف استخر قرار داده اید، شاید با اضافه کردن یک سکوی آفتابگیر دایره ای در مجاورت استخر.
به خاطر داشته باشید، سبک مدرن اغلب از عدم تقارن استفاده می کند. بنابراین، زمانی که در حال برنامه ریزی شکل های خود هستید، سعی کنید آنها را در الگوهای منظم قرار ندهید. به عنوان مثال، سکوی آفتابگیر دایره ای را درست در کنار آبگرم مدور قرار ندهید – سعی کنید آن را به صورت تلوتلو از آبگرم قرار دهید.

رابطه با خانه

اغلب اوقات، استخرهای معماری مدرن در عین حال به عنوان خانه ساخته می‌شوند. این وضعیتی است که زمانی که استخر حتی بخشی از خانه است، می‌بینید که هم در داخل خانه و هم در فضای باز است. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که یک استخر معماری نمی‌تواند به یک خانه موجود تبدیل شود.

اولین قدم در تضمین انسجام برای نوسازی یک استخر معماری به معماری واقعی خانه شما نگاه می‌کند. خانه‌های مدرن معمولا ویژگی قوی هندسه را دارند. بنابراین، زمانی که شما اشکالی را برای تکرار در استخر انتخاب می‌کنید، باید به نمای خانه خود برای الهام نگاه کنید.
طبیعتا، استخر شنا منطقه بزرگی را در حیاط پشتی شما در بر خواهد داشت. در واقع، استخر و اطرافش ممکن است کل حیاط را اشغال کنند. موقعیت استخر را تثبیت کنید، بنابراین نه تنها خانه شما را کامل می‌کند بلکه فضای حیاط را نیز به حداکثر می‌رساند. یک مشاوره تخصصی کمی در این تصمیم راه طولانی خواهد داشت.
اصول طراحی یک استخر معماری مدرن

اطراف استخر منسجم

اکثر صاحب خانه ها یک استخر کامل را نصب می کنند، به این معنی که یک چشم انداز و منطقه سرگرمی است که بر روی استخر شنا متمرکز است. با تمام طراحی هایی که در یک استخر معماری انجام می شود، می خواهید اصول را به محیط اطراف گسترش دهید.
یکی از ساده ترین روش ها برای رسیدن به این اصل، تکرار هندسه در حیاط است. به عنوان مثال، می‌توانید گلدان‌هایی را در یکی از شکل‌های هدف خود طراحی کنید که به عنوان یک منطقه انتقالی بین استخر و محوطه‌سازی عمل می‌کنند. شما باید هم در کاشت و هم در محوطه سازی خود انواع گیاهان مشابه داشته باشید.

مواد مدرن

راه دیگر برای رعایت این اصل، تکرار مواد در بقیه حیاط است. بنابراین مسیرهای شما و سایر محوطه های سخت باید دارای همان مواد و رنگ مورد استفاده در اطراف استخر شما باشند. به طور معمول، مواد مدرن آنهایی هستند که ساخته می شوند، مانند شیشه، فلز و بتن.
یک استخر معماری طراحی کنید که زیبایی سفارشی را به خانه شما بیافزاید. اجازه دهید کارشناسان ما به شما در طراحی و اجرای استخر معماری مدرن خود کمک کنند.

اصول طراحی یک استخر معماری مدرن

منبع:thewaterspace

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟