نکات مهم در ساخت استخر در ویلا

طراحی استخر در ویلا یکی از عالی ترین کارهایی است که ویلای شما را منحصر به فرد می کند. یکی از مواردی که باعث می شود ویلای شما لاکچری محسوب شود و به ارزش آن افزوده شود، اجرای و ساخت استخر در ویلا می باشد. به این دلیل که ویلاهای که دارای استخر می باشند زیباتر و جذاب تر هستند و برای اجرای استخر در ویلا، متفاوت بودن مدل استخر و طراحی های اطراف استخر می تواند به افزایش زیبایی ویلای شما کمک کند. برای استخرها، مخصوصا استخرهای روباز در ویلا یا باغ، محوطه سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات مهم در ساخت استخر در ویلا

موارد مهم در اجرای استخر در ویلا

کارهایی که به دقت بالا برای انجام نیاز دارند، محوطه سازی و اجرا استخر در ویلا می باشد و برای اجرای آن باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. حفر عمق مشخصی از زمین و کف سازی و دیوارسازی مناسب از جمله مواردی هستند که در طراحی و اجرا استخر برای محوطه بیرون و داخل ویلا مهم هستند و یک ایده برای این کار کافی نیست. برای ساخت استخر در ویلا به یک تیم اجرایی با تجربه و متخصص نیاز دارید و شما به تنهایی نمی توانید یک استخر در ویلا خود بسازید.

بودجه مشخص برای اجرا استخر در ویلا

در ساخت استخر در ویلا، برای اینکه بتوانید مشخص کنید و تصمیم بگیرید که اندازه استخر شما چقدر باشد، باید بودجه خود را مشخص کنید. مواردی مانند استخرهای بزرگ، طراحی دور استخر، تجهیزات و ابزارها و لوازم هزینه های زیادی به همراه دارد. انتخاب یک پیمانکار عالی بعد از انتخاب بودجه یکی دیگر از موارد مهم می باشد تا بتواند طرح و مدل مدنظر شما با توجه به بودجه ای که مشخص کرده اید، اجرا شود.

 طراحی استخر ویلا متناسب با نیاز افراد خانواده

یکی از نکاتی که در طراحی استخر ویلا باید به آن توجه کنید این است که چه کسانی قرار است از استخر استفاده کنند. اصول طراحی استخر برای بازی و شنای کودکان با اصول طراحی استخر برای شنای بزرگسالان متفاوت است. اگر بودجه کافی در اختیار دارید می‌توانید استخر مخصوص کودکان در محوطه ویلا ایجاد کنید. این استخرها عموماً عمقی کمتری دارند و خطرناک نیستند.

اجرای استخر در ویلا

اجرای استخر در ویلا، عمق بیشتری برای برای بزرگسالان خانواده دارد و می توان بر اساس سلیقه شما طراحی و اجرا شود. مورد دیگر که محوطه سازی استخر می باشد، با توجه به سلیقه افراد اجرا می شود و می توانید بهترین طرح و ایده ها را در این قسمت طراحی و اجرا کنید.

هدف از طراحی استخر در ویلا

مشخص کردن هدف در طراحی و ساخت استخر در ویلا یکی از تاثیرگذارترین موارد در اجرا می باشد. هدف شما از طراحی استخر در ویلا چیست؟ مواردی مانند این که قصد تمرین حرفه ای شنا را دارید یا برای تفریح اقدام به ساخت استخر می کنید؟ در شیوه و نوع اجرای استخر مواردی مانند ابعاد، شرایط و ویژگی‌های استخر تاثیرگذار است. یک استخر مخصوص آب گرم در بعضی از ویلاها نیز اجرا می شود.

نکات مهم در ساخت استخر در ویلا

طراحی و اجرای مدل استخر

مشخص کردن مدل و طرح استخر برای ویلا از دیگر نکات مهم در ساخت استخر در ویلا می باشد. می توانید با دیدن نمونه های اجرا شده پیمانکاران، بر اساس بودجه مالی خود، طرح موردنظر خود را پیاده کنید. برای اینکه استخر شما در طولانی مدت، ثبات و پایداری داشته باشد، استخرهای بتنی را باید سفارش بدهید. اما ساخت استخرهای بتنی به مدت زمان زیادی برای ساخت نیاز دارند.

تعیین رنگ و مدل مورد نظر

شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف و همینطور کاشی و سرامیک های مختلف به صورت رنگی طراحی زیبایی را در ساخت استخر خود داشته باشید. طرح های متنوعی در ساخت استخر وجود دارند مانند طرح های مستطیل شکل یا مربعی یا استخرهایی که به صورت شش ضلعی یا پنج ضلعی و یا دایره، از مدل های مختلف استخر می باشند. هر کدام از این استخرها زیبای یخاص خود را دارند و می توانید طرح هایی مانند طرح هایی منحنی و نامنظم را نیز اجرا کنید که این استخرها برای ویلا نیز مناسب می باشند.

تعیین فضای موجود

در نظر گرفتن فضای موجود، یکی از مهم ترین نکات در اجرا و ساخت استخر در ویلا می باشد. برای اینکه بتوانید به دقت طراحی ابعاد استخر را انجام بدهید، ارزیابی دقیق فضا به شما کمک فراوانی می کند. این موضوع به هدر رفتن بودجه مالی برای ساخت استخر، خرید لوازم و مصالح کمک می کند و در ساخت استخر در ویلا تمامی مراحل ساخت استخر را به پیمانکاران واگذار کنید.

توجه به طراحی اطراف استخر

محوطه سازی اطراف استخر نیز هنگام ساخت استخر در ویلا نیز به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. نمونه هایی از ایده ها و طرح های اجرا شده می توان به ساخت چشمه کوچک، نرده‌های استخر، سرسره‌های بازی، وسایل بادی برای بازی کودکان و استفاده از فضای سبز، اشاره کرد. برای زیباتر کردن اطراف می توانید از لوازم جانبی یا همان اکسسوری استفاده کرد. یکی از ایده های جذاب این است که می توان از تخته سنگ های تزئینی در اطراف استخر استفاده کرد.

نکات مهم در ساخت استخر در ویلا

ایمنی در ساخت استخر 

برنامه‌ریزی برای تضمین ایمنی استخر، یکی دیگر از نکات مهم در طراحی استخر در ویلا می باشد. از مواردی که در ساخت استخر باید رعایت شود، این است که که طراحی استخر باید به گونه ای باشد که خطری برای شنا کردن کودکان و بزرگسالان ایجاد نکند. و مصالح مورد استفاده در اجرای استخر در ویلا نباید لغزنده باشند و داشتن تعدادی نرده در محوطه استخر نیز کاربردی است، برای تخلیه آب استخر، ضد عفونی کردن یا هرچیز دیگری که مرتبط با بهداشت و سلامت شناگران می باشد بهتر است امکاناتی فراهم شود.

هزینه ساخت ویلا به چه عواملی بستگی دارد و چگونه حساب می شود؟

طبق یک استاندارد بخصوص، هزینه ساخت استخر در ویلا، استخر در باغ ویلا یا حتی ساخت استخر خانگی با هر ابعاد و اندازه ای که باشد، مشخص می شود. ساخت استخر در مکان مدنظر شما به ارزش آن مکان اضافه می کند و با عث زیباتر و جذاب تر شدن ملک و مکان شما می شود. با استفاده از استخر در یک ویلای زیبا مکانی آرامش بخش برای شما فراهم می شود که می توانید هر زمان که دوست داشتید از آن استفاده کنید.

هزینه ساخت استخر در ویلا یا املاک دیگر به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می شود؟

یکی از مواردی که باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود و همینطور باعث تمام شدن پروژه در زمان کوتاه تری می شود، یک مشورت با تیم اجرایی می باشد. کار کردن با یک تیم متخصص می تواند کیفیت ساخت استخر شما را تضمین کند.

 نمونه هایی مانند هزینه ساخت استخرهای بتنی، پی ریزی استخر، بسترسازی، دیوارکشی، لوله کشی، عایق بندی کف و دیواره ها، طراحی و مدل سازی و … از مواردی هستند که در چک لیست ساخت استخر وجود دارند. این که پروژه باید به چه صورت انجام شود را موقعیت مکانی ساخت استخر مشخص می کند به طوری که چه مراحلی را باید طی کنید و از همه مهمتر، هزینه نهایی برای شما چقدر خواهد بود.

ساخت استخرهای کوچک و یا استخرهای پیش ساخته هزینه کمتری را به همراه دارند. در هر صورت، تیم حرفه ای و مجرب اول خونه به شما کمک می کنند تا هم در هزینه ساخت استخر صرفه جویی شود و هم پروژه با کیفیت بالا به پایان برسد.

 می تواید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.

02155958384

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.