استخر شیشه ای کنسول

استخر شیشه ای کنسول

استودیوی طراحی معماری Hayri Atak، کانسپتی برای هتلی با یک استخر شیشه ای کنسول شده در حاشیه صخره ای در نروژ طراحی کرده است. تصمیم بر این است که هیجان عبور از مسیرهای پیاده روی در اطراف صخره را بازآفرینی کند و احساس “زندگی درون و اطراف پرتگاه” را در افراد زنده کند.

استخر شیشه ای کنسول

استخر شیشه ای کنسول

استودیوی طراحی معماری Hayri Atak – استودیویی در استانبول – ساخت هتلی در محلی با ارتفاع 600 متر در Preikestolen  (یک صخره شیب دار و یک مکان توریستی پرطرفدار در غرب نروژ که بر فراز آبدره Lysefjorden  قرار گرفته است) را پیشنهاد کرد.
Hayri Atak بنیانگذار این استودیوی معماری در مورد پروژه این چنین توضیح می دهد: “Preikestolen  در طول سالهای سال یکی از جالب ترین مکان ها برای من بوده است.

 

استخر شیشه ای کنسول

یک روز یکی از دوستانم عکس هایی که از ‘صخره ای’ در سفر خود به نروژ گرفته بود، برایم فرستاد. ” او در مصاحبه خود گفت: “حتی اگر من آنجا نبودم ، آدرنالینِ بودن درآن پرتگاه را تجربه کردم. بعد خواب دیدم که آن جا و بر فراز آن زندگی می کنم. خیلی ساده، من فقط می خواستم این تجربه را بر فراز پرتگاه تجربه کنم و ایده داشتن این تجربه الهام بخش من بود. “

تصاویر سه بعدی استودیوی طراحی معماری Hayri Atak، ورودی هتل را در بالای صخره به تصویر میکشد، که دارای یک سطح طبیعی مسطح است. این قسمت همچنین به عنوان یک پلتفرم بزرگ تماشایی عمومی عمل خواهد کرد. سپس میهمانان به داخل هتل هدایت می شوند، فضایی که 9 سوئیت مهمان و فضای استراحت مشترک طراحی شده است ، که همه آنها درون تخته سنگی تعبیه شده اند.

اتاق ها به بیش از سه طبقه تقسیم شده اند و به سمت بالکن های مشترکی که از پرتگاه خارج شده اند، باز می شوند و منظره های پیوسته ای از آبدره و کوههای اطراف را ارائه می دهند.

استخر شیشه ای کنسول

سالن استراحت

در قسمت پایین، سالن استراحت یک بالکن مشترک دارد که از بالکن های اتاق خواب های میهمان بیشتر بیرون زده است ، و دارای یک استخر روباز غول پیکر است. این استخر باریک و طویل که برای “بازدیدکنندگان ماجراجوتر” طراحی شده اند، از لبه بیرونی بالکن با احتیاط و به صورت کنسولی بیرون می آیند و کاملاً از شیشه ساخته شده است تا شناگران را در منظره ی زیبای اطراف و حس سقوط محض غوطه ور سازد.

آتاک اضافه کرد: “فکر می کنم شنا در این استخر با شنا در محیطی عاری از جاذبه برابری می کند. درابتدا، استخر تنها عنصر طراحی پروژه بود.” می توان هتل را یک قسمت از صخره یا ادامه ی آن در نظر گرفت. من فکر کردم که تجربه بر فراز پرتگاه، از یک بالکن بسیار هیجان انگیزتر است.”

استخر شیشه ای کنسول

Compass Pools نیز اخیراً یک استخر با کانسپتی فوق العاده به نام Infinity London طراحی کرده است. این استخر بر فراز برجی در لندن، آن را به اولین استخر بی نهایتِ 360 درجه در جهان تبدیل می کند و از طریق یک درب مدل زیردریایی به آن دسترسی پیدا می کنند.

منبع:آرل

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟