ساخت استخر بی نهایت در سنگاپور

یکی از شگفت انگیز ترین و جذاب ترین محوطه های تفریحی دنیا، استخر بی نهایت سنگاپور می باشد. این استخر بی نهایت در ارتفاع 200 متری که بر بام یک هتل 55 طبقه به نام مارینا بی سندز اجرا شده و این استخر سه برج را به یکدیگر متصل کرده است.

این استخر بی نهایت یک استخر منحصر به فرد و بزرگترین استخر روباز جهان می باشد که در این ارتفاع قرار گرفته است و شنا کردن در این استخر باعث می شود از نمای زیبای شهر در ارتفاع لذت ببرید. این استخر فاقد لبه می باشد و طول آن به 150 متر می رسد،بی نهایت بودن این استخر باعث افزایش جذابیت آن شده و در واقع ساختار آن به گونه ای است که آب از آن بیرون می ریزد و نمای شگفت انگیزی را ایجاد می کند.

اطراف این استخر هیچ حفاظ و دیواری وجود ندارد، و با اینکه در ارتفاع قرار دارد باعث ایجاد خطری نمی شود، زیرا دور تا دور استخر حوضچه های آبی وجود دارد که نقش پمپ کردن آب را علاوه بر ایمنی دارند. آبی که به داخل حوضچه ها می ریزد، دوباره به استخر بازمی گردد.

ساخت استخر بی نهایت در سنگاپور

طراحی و اجرای استخر بی نهایت سنگاپور

ساخت این استخر بی نهایت در سنگاپور توسط مهندسان زیادی انجام شده است و از ۱۸۲ تن استیل، برای مقاوم سازی کف و دیواره های آن، استفاده شده است. این استخر تا ۳۸۰ هزار گالن آب را می توان تحمل کرد. چهار مفصل متحرک در زیر استخر، برای آنکه ارتعاشهای طبیعی برج‌ها به راحتی انجام شود، در نظر گرفته می شود. محدوده حرکتی خاصی را هر کدام از این مفصل ها دارند که بر اساس موقعیت آن طراحی شده است و کل استخر محدوده حرکتی آن حدود 500 میلی متر است.

ساخت استخر بی نهایت در سنگاپور

برای رفع مشکل نشست زمین علاوه بر مشکل وزش باد در ساخت این استخر، مهندسان داخل سه برج نگهدارنده پارک، جک هایی در نظر گرفتند که در زیر سیستم استخر می توانند در 500 نقطه تنظیم شوند و در مقابل شرایطی مانند زلزله و توفان های شدید از برج ها محافظت کنند. برای حفظ ظاهر بی نهایت استخر این موضوع نیز بسیار مهم می باشد.

در بیست و هفتم می سال 2006، ساخت این استخر بی نهایت شروع شد، در واقع یک شرکت آمریکایی به نام لاس وگاس سندز، به موقعیت ساحل مارینا پی برد و با ساخت این استخر بی نهایت جذب توریست در این منطقه را چند برابر کرد این پارک آسمانی طراحی شد.

ساخت استخر بی نهایت در سنگاپور

مبلغ 8 میلیارد دلار، هزینه ساخت این مجتمع می باشد که به وسیله سرمایه گذاران تامین شده است. شرکت لاس وگاس سندز، سرمایه گذار اصلی آن، مبلغ 3 میلیارد دلار را در این پروژه سرمایه گذاری کرد. طراح آن موشه سفدی و مهندس اصلی این پروژه شرکت سند کورپ می باشد که علاوه بر این در ساخت بزرگ ترین برج های جهان نیز مشارکت داشته اند.

در بیست و هفتم آوریل ۲۰۱۰، بازگشایی اولیه این پارک، برای کارکنان و مهمانان ویژه بود که بسیاری از قسمت های داخلی این محوطه تفریحی در این تاریخ تکمیل نشده بود، که می توان آماده بودن تنها ۹۶۳ اتاق از هتل و تعدادی از فروشگاه های مرکز خرید را به عنوان مثال نام برد و در بیست و سوم ژوئن سال ۲۰۱۰، در طی دو روز جشن بزرگ و عمومی برای افتتاح پارک آسمانی سنگاپور برگزار شد. هفت تیم که تشکیل شده از بیست و یک صخره نورد حرفه ای بود، از دیوارهای این سه برج بالا رفتند.

بیشتر از ۲۰۰۰ عدد از بلیط ها به فروش رسید و که بلیت های فروخته شده برای جشن افتتاحیه ۲۰ دلار بود. این افتتاحیه تنها برای مسئولان و سازندگان این بنا بود و در ماه آوریل رفت و آمد عموم مردم  امکان پذیر شد.

برای ارتباط با ما می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

02155957060

09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.