استخر اکریلیک یا استخر شیشه ای

استخر اکریلیک یا استخر شیشه ای

شیشه های اکریلیک بیشتر به عنوان یک جایگزین برای شیشه های لمینت یا چند لایه انتخاب می شود. شیشه لمینت و شیشه اکریلیک هر دو مصالح ساختمانی شفافی هستند که مقابل فشار های زیاد و بالا مقاومت می کنند و برای کاربرد هایی از جمله آکواریوم در موزه های دریایی و… استفاده شوند. از آنجایی که اکریلیک یک ماده یکپارچه ساخته شده از مواد آلی است، به آن لقب “شیشه آلی” را داده اند.

شیشه های لمینت از چند لایه شیشه ای خاص ساخته شده. این ورق های شیشه ای توسط آسترهای شفاف که با هم ذوب شده اند از هم جدا می شوند. این باعث می شود که آنها به ویژه قوی تر شوند و از ادغام جلوگیری می کنند.

انتقال نوری

درصد انتقال نور در اکریلیک از شیشه ها بیشتر است و نور بیشتری را عبور میدهد. دراقع اکریلیک تا 92 درصد نور مرئی را منتقل میکند. به طور کلی شیشه ها بسته به نوع شیشه و سازنده، 80 تا 90 درصد انتقال می دهد. این امر به ویژه هنگام مقایسه مواد شفاف باربر با عمق یکسان بسیار مهم است. این پنجره‌ها معمولاً چندین سانتی‌متر ضخامت دارند، که باعث می‌شود تفاوت‌ها در انتقال نوری به‌ویژه قابل توجه باشد. شیشه هایی که ضد گلوله هستند، مثل بقیه انواع شیشه ها، نور سفید تا سبز را منتقل می کند. این پدیده با اکریلیک قابل مشاهده نیست.

استخر اکریلیک یا استخر شیشه ای

مقاومت در برابر خراش

اکریلیک ها سطحی نرم تر و راحت تر از شیشه ها خراشیده می شود. برای جلوگیری از هرگونه آسیب به اکریلیک، توصیه میکنیم تا دستورالعمل های تمیز کردن اکریلیک را بررسی و مطالعه کنید. وقتی روی اکریلیک ها لک بیوفتد، می توان آنها را به راحتی جلا داد. ولی شیشه ها باید به طور کلی تعویض شوند.

خرد شدن و ترک خوردن

استحکام ضربه ای و مقاومت اکریلیک نسبت به شیشه ها بالاتر است و در مواقعی که در معرض  کرنش های زیاد قرار بگیرند، خرد نمیشوند. برای کاربردهایی که در آنها از شیشه سکوریت استفاده می شود، خرد شدن به تکه های کوچک و صاف مطلوب است، به عنوان مثال در خودروها.

در هر صورت شکستن شیشه های استخر اصلا مطلوب و خوشایند نیست. هنگامی که پنجره های بزرگ زیر آب در محل خود قرار می گیرند، مقاومت در برابر ترک بسیار ارزشمند است. نصب شیشه های بزرگ و سنگین در هنگامی که شیشه لمینت می خواهد حمل شود، خطر بزرگی برای شرکت نصب همراه دارد. بارهای نقطه ای هنگام آویزان شدن بر روی جرثقیل یا به دلیل نشیمنگاه ناهموار ممکن است منجر به خرابی مواد شود. اما خبر خوب این است که، هر تصادف و خرابی ای قبل نصب با تیم ما خواهد بود و شامل گارانتی خواهد بود.

اکریلیک در برابر این نیروها تحمل بیشتری دارد و در عوض خم می شود و سپس می شکند. استحکام ضربه ای بالا، دوام و کاربرد اکریلیک آن را به ماده ایده آلی تبدیل می کند حتی زمانی که جان انسان ها در خطر است. بنابراین از اکریلیک در پنجره های زیردریایی عمیق استفاده می شود.

استخر اکریلیک یا استخر شیشه ای

 

ضرورت ساخت استخر در منازل و ویلا

امروزه با وجود افزایش امکانات رفاهی در میان مردم، داشتن استخر شنا در ویلاها و یا ساختمان های مسکونی یک امری حیاتی است. بسیاری از استخر به منزله ی ورزش استفاده میکنند و آن را در برنامه روزانه و یا هفتگی خود قرار میدهند. اما در کنار دید ورزشی نسبت به شنا، تعدادی از افراد برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح و یا حتی درمان بیماری های خود به استخر ها مراجعه می کنند.

پس متوجه میشویم که امروزه استفاده از استخر به دلیل وجود نیاز های مختلف در میان مردم امری حیاتی است.حال باید نظر شما را به این نکته جلب کنیم که با وجود پیشرفت در تمامی حوزه های تکنولوژی و رفاهی در میان مردم، آیا در حوزه ساخت استخر و تجهیزات وابسته به آن نیز نسبت به گذشته تغییراتی ایجاد شده است ؟پاسخ به این سوال قطعا بله است.در گذشته ساخت استخر های تفریح در ایران با استفاده از تجهیزات ساده ای مانند لوله کشی هایی برای تخلیه، ورود آب سرد و فاضلاب و… انجام می شد.

اما اکنون هم جهت با پیشرفت های به دست آمده در زمینه ی تجهیزات و تاسیسات ارائه شده برای ساخت استخر شیشه ایدر ایران نیز دارای مزایا و ویژگی های خاصی بوده و پاسخگوی توقعات افراد هستند.

در آکوا سرویس، ما در طراحی، ساخت و بازسازی استخر تخصص داریم، بنابراین اگر به مشاوره در مورد یک استخر کاملاً جدید نیاز دارید، برای بحث اولیه با ما تماس بگیرید – هیچ جایگزینی برای مشاوره تخصصی وجود ندارد.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

استخر اکریلیک یا استخر شیشه ای

 

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.