آکواریوم یک ابزار آموزشی

آکواریوم یک ابزار آموزشی

امروزه اقبال عمومی به آکواریوم سیر صعودی دارد و دیگر نگهداری از آن صرفا یک تفریح و سرگرمی برای عده­ای انگشت شمار  نیست شما آکواریوم های زیبا و روح نواز زیادی را در دفاترکار  و رستوران­ها مشاهده می کنید و حتی آکواریوم به خوبی جای خود را به عنوان آیتمی اثرگذار در دکور منزل  بازکرده است. اما در کنار بحث زیبایی آیا به این فکر کرده اید که آکواریوم می­تواند به عنوان  ابزاری آموزشی در کلاس درس یا منزل مورد استفاده قرار گیرد؟

آکواریوم یک ابزار آموزشیآکواریوم یک ابزار آموزشی

آکواریوم

آکواریوم به دانش آموزان در همه رده­های سنی این فرصت را می­دهد تا مستقیما با تجربه کردن بیاموزند نگهداری از آکواریوم حس مسئولیت پذیری ، موفقیت و تمایل واقعی به یادگیری را در بچه ­ها روشن می­کند و به معلمان و والدین فرصتی منحصر به فرد برای آموزش مخاطبان آماده یعنی بچه ها را به شیوه­ای سرگرم کننده و تعاملی می­دهد، آکواریوم آموزشی میتواند هنرهایی مثل مطالعه و تحقیق، نوشتن ، تفکر پرسشگر را در بچه ها ارتقاء دهدو حتی  آنها را به مسائل علمی علاقمند کند

مزایای آموزشی آکواریوم ها

مطالعه و تحقیق:

مطالعه یکی از بخش­های اصلی زندگی روزمره ماست، دانش آموزان از خواندن موضوعات تحقیقی در مورد گونه­های ماهی‌ها، گیاهان و مرجان­ها لذت می­برند و علاقمند هستند که در مورد نگهداری از آکواریوم بیشتر بیاموزند. کودکان دوست دارند فقط در مورد موضوعات مورد علاقه شان مطالعه کنند و معمولا کتاب یا نوشته ای را که به آن علاقه نداشته باشند را نمیخوانند، تنوع بسیار زیاد موضوعات مرتبط با آکواریوم باعث می­شود ما بتوانیم عادت به مطالعه را از طریق این علاقه مندی در آنها ایجاد کنیم،حتی در بسیاری از کتاب­های کودک نیز از تصاویر ماهی­ها و موجودات آبزی به عنوان جذاب­تر کردن کتاب استفاده می­شود.

نوشتن:

می­توانیم از کودکان بخواهیم گزارشات روزانه در مورد آکواریوم کلاس را بنویسند، حتی می­توانند برای ماهی­ها یا متخصصان آکواریوم نامه بنویسند و سوالاتشان را مطرح کنند. این موارد می­تواند از مسیر علاقه مندی و به طور غیر مستقیم به قدرت نوشتن و مهارت­های دستوری و نگارشی آنها کمک کند.

آکواریوم یک ابزار آموزشی

توسعه تفکر انتقادی و مهارت های مسئله:

دانش آموزان اطلاعات آکواریوم را با اندازه گیری و ثبت دمای آب، PH، میزان آمونیاک و نیترات جمع آوری می­کنند و با ثبت و نمودار کردن این اطلاعات و افزایش و کاهش آنها روند تغییرات آکواریوم را مشاهده و بررسی می‌کنند. هراتفاقی، حتی از دست دادن یک ماهی یک فرصت مناسب برای بحث در مورد علل احتمالی و راههای پیشگیریو پیدا کردن روش هایی برای بهبود شرایط آکواریوم  را ایجاد می­کند. از این رو فرصت های آموزش و یادگیری دریک آکواریوم بی­پایان هستند.

علاقه به علم:

زیست شناسی، شیمی، شناسایی محیط زیست و فیزیک تنها برخی از علومی هستند که در نگهداری از آکواریوم درگیر می­باشند. آکواریوم کلاس درس را میتوان برای تدریس موضوعات خاص مانند آناتومی ماهی و یا موضوعات پیچیده­تر مانند زنجیره غذایی، چرخه آب و یا چرخه نیتروژن به دانش آموزان استفاده کرد. و هرچه بیشتر علاقه به مسائل علمی را در وجودشان ایجاد نمود.

نزدیک کردن بچه ها و والدین به یکدیگر:

آکواریوم یک وسیله تفریحی و آموزشی است که بچه ها و والدین می­توانند در کنار هم از آن لذت ببرند. دانش آموزان نه تنها مهارتهای یادگیری خود را توسعه می­دهند، بلکه میتوانند آموخته­های خود را  در مورد آکواریوم با والدین و دوستانشان به اشتراک بگذارند و این پدر و مادرها احتمال بیشتری برای شرکت در سایر فعالیت­های مدرسه فرزند خود را نیز خواهند داشتراه اندازی یک آکواریوم آموزشی راه بسیار خوبی برای دانش آموزان همه سنین است تا در کنار یادگیری موضوعات مختلف درس های ارزشمند زندگی را نیز بیاموزند.

با این حال تصمیم به راه اندازی یک آکواریوم باید کاملا سنجیده­ای انجام شود.می­بایست میزان وقت، تلاش و هزینه موردنظرتان را برای آکواریوم و موجودات آن بررسی کنید و سپس اقدام نمایید.صبر و تحقیقات مناسب کلید های راه اندای یک آکواریوم خوب و موثر هستند.

آکواریوم یک ابزار آموزشی

ترجمه و تالیف از تیم تولید محتوا

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟